Er worden van alle kanten dieren naar binnengeworpen, en iedereen gaat er maar vanuit dat we allemaal wel weten wat er bedoeld wordt.
HOE KOMT DAT DENK JE?
...(Dikkemick) Krokodillen, vogels, kolibrie, (Chaim) net als de flamenco, de kangeroe, de brulaap & de schubkarper, etc.
Maar bij AL die beesten heeft de lezer toch echt een DUIDELIJK PLAATJE voor ogen, over welk beest er bedoeld wordt!
ONGEACHT DE CONTEXT van het gesprek, kun jij gewoon, 'krokodil' zeggen en zie ik DAT SPECIFIEKE dier voor me en geen alligator. Je kunt het zelfs nog verder specificeren door naar zee of rivier krokodil te verwijzen. WAAROM?
Omdat we dat heul duidelijk afgekaderd hebben. Wat is een krokodil. En wat is een alligator.
Als we zo'n krokodil denken te zien maar het heeft vleugels, dan noemen we het geen krokodil, en vragen we ons ook niet af in welke context we dit is zullen beschouwen, maar krabben we aan ons hoofd en vragen ons af wat het dan in vredesnaam is.
JA!
Dat hebben we toch al die andere dieren ook gedaan
Ook bij "mens" zie je een plaatsje voor je.
In het algemeen; een wezen met twee armen en twee benen, een hart, longen e.a. ingewanden, een hoofd met hersens die tot denken in staat is, gevoel en emoties heeft, etc. etc. etc.
Iedereen vult dat plaatje in. En dat ziet er (in je hoofd) hetzelfde uit in ELKE CONTEXT van gesprek.
Waar het mij om gaat is:
- Dat dat plaatje al veranderd is t.o.v. vroeger, toen was een ziel nogal een ding bv.
- Dat we verschillende plaatjes kunnen hebben, maar dat niet hebben bij een krokodil, kolibrie e.d.
- Dat het plaatje zal veranderen in de toekomst.
Dus is mijn gedachte:
1) Stel maar vast wat een mens en menselijke natuur thans IS.
2) Stel daarna maar vast welke grenzen daaraan vast zitten. Bijv: Als je niet organisch bent, ben je geen 'mens'.
3) Stel daarna de vragen welke human enhancement wat voor gevolgen heeft.
4) Pas daarna komt de vraag: wat vinden we daar dan van.
Ja alles is menselijke afspraak. Wat zijn de afspraken over 'mens' dan? En zijn die nog wel geldig?
Nee, ik ondergraaf niks! Hybrides kunnen nog 3% menselijk DNA hebben en wij zijn uitgestorven.
Superieur is totaal niet belangrijk (in dit gesprek). Van mijn part ben ik inferieur, maar tóch wil ik niet uitsterven bijvoorbeeld. LET WEL: ik geef het als voorbeeld! Heb overigens je link open staan voor later, maar nog niet bekeken.