De opmars van de radicale islam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: De opmars van de radicale islam

Bericht door dikkemick »

Erik schreef: 14 mei 2018 21:00
dikkemick schreef: 14 mei 2018 20:32 Ik denk dat er een probleem met de mens is. Iedere ideologie is geschikt om mensen op te fokken.
Eens! Maar in dit topic gaat het over de Islam toch?
Ja, maar ik vertik het om deze ene ideologie (en dus inherent alle moslims)DE schuld te geven. 80 Jaar terug waren het nl. de joden.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Giovedico delle Fata schreef:Stop daarmee! Vooral op dit forum!
Ho zeg, wil je dat wel eens laten mij te vertellen wat ik wel of niet mag zeggen op dit forum.
Wie denk je wel dat je bent?! :shock:
Je bent geen haar beter dan ieder ander mijn beste!
Of geldt vrije meningsuiting alleen voor hen waarmee jij het eens kan zijn?
Laatst gewijzigd door Erik op 14 mei 2018 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef: 14 mei 2018 21:02Vertel! Waar is op dit moment in Nederland islam onhoudbaar? Ik weet dat er problemen zijn
Vooral blijven wegkijken =D>
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Stellen dat het probleem "de mens" is, maakt er een onoplosbare kwestie van.
Een sombere conclusie.
De mensheid kunnen we niet veranderen in een andere soort. Bovendien zijn mensen ook tot prachtige dingen in staat. Ook moslims trouwens (kijk maar naar de Taj Mahal bijvoorbeeld).

De film The Wave laat juist op een prachtige manier zien wat een ideologie kan doen met de mens. "Normale" mensen die achter een verkeerde ideologie aanrennen. Niet uit kwade bedoelingen, maar uit onwetendheid, of eventueel eigen belang.

Hoe kan een gezin in Surabaya zichzelf vernietigen voor het hogere doel? Wat dreef hen? We snappen er niets van omdat we ons niet eens kunnen voorstellen dat mensen dit doen. In plaats van deze vraag echt serieus te onderzoeken, trekken we liever snel conclusies. Een lonesome wolf, of een gek, maar het heeft zeker niets te maken met de islam. Want er zijn veel gematigde moslims (en zo waren er van de ca. 30-35% mensen met NSB sympathieën in Nederland maar een handje vol die over gingen tot geweld).

Die onwetendheid speelt op dit moment hoog op als het gaat om de islam. In onze landen is de traditionele religie nauwelijks meer van invloed, op wat folkloristische clubs na in kleine dorpjes. We concluderen graag comfortabel dat het vanzelf wel goed komt en dat islam gewoon een soort exotisch christendom is zoals we het om ons heen zien. We kijken daarbij graag weg van de excessen die we ook dichtbij huis zien. Vrouwen die de straat niet op mogen. Scholen waar 4 mei niet meer kan worden herdacht. ex-moslims die onderduiken vanwege hun keuze voor Vrijdenken. Homo's die een buurt uit gepest worden.

Is het angst (straks maken we het nog erger. straks scheren we alle moslims over één kam)? Onwetendheid (nooit verdiept in de islam, maar alle religies zijn hetzelfde )? Bewust wegkijken (het is niet in mijn buurt)?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Labyrint schreef: 14 mei 2018 21:08
dikkemick schreef: 14 mei 2018 21:02Vertel! Waar is op dit moment in Nederland islam onhoudbaar? Ik weet dat er problemen zijn
Kun je ook mijn vraag beantwoorden? Want misschien zie ik het gewoon niet en moet ik op mijn tellen gaan passen wat betreft de moslims in mijn directe omgeving.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

dikkemick schreef: 14 mei 2018 21:03
Erik schreef: 14 mei 2018 21:00
dikkemick schreef: 14 mei 2018 20:32 Ik denk dat er een probleem met de mens is. Iedere ideologie is geschikt om mensen op te fokken.
Eens! Maar in dit topic gaat het over de Islam toch?
Ja, maar ik vertik het om deze ene ideologie (en dus inherent alle moslims)DE schuld te geven. 80 Jaar terug waren het nl. de joden.
Ik geef niemand de schuld, ik probeer alleen duidelijk te maken dat een groot deel van de moslims zich blijkbaar stilzwijgend voegt naar de radicale minderheid, ingegeven door de doodse stilte van die kant!
Bedoelt om juist een nieuwe holocaust in de kiem te smoren.
Er lijkt vele malen meer discussie over de Islam en de radicale excessen tussen niet moslims dan binnen de moslimgemeenschappen.

Nog steeds bijkt dat de meesten hier mijn standpunten doortrekken naar het extreme, heel jammer, maar ontneemt mij sterk de wil om mij nog te laten horen. :( [-X
Ik laat het hier maar bij.
Laatst gewijzigd door Erik op 14 mei 2018 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 14 mei 2018 21:10 Stellen dat het probleem "de mens" is, maakt er een onoplosbare kwestie van.
Een sombere conclusie.
In dat opzicht ben ik ook lichtelijk somber ingesteld. De mens heeft nog een zeer lange weg te gaan. We zijn op de goede weg, maar snel gaat het niet!
Die onwetendheid speelt op dit moment hoog op als het gaat om de islam. In onze landen is de traditionele religie nauwelijks meer van invloed, op wat folkloristische clubs na in kleine dorpjes. We concluderen graag comfortabel dat het vanzelf wel goed komt en dat islam gewoon een soort exotisch christendom is zoals we het om ons heen zien. We kijken daarbij graag weg van de excessen die we ook dichtbij huis zien. Vrouwen die de straat niet op mogen. Scholen waar 4 mei niet meer kan worden herdacht. ex-moslims die onderduiken vanwege hun keuze voor Vrijdenken. Homo's die een buurt uit gepest worden.
Is het angst (straks maken we het nog erger. straks scheren we alle moslims over één kam)? Onwetendheid (nooit verdiept in de islam, maar alle religies zijn hetzelfde )? Bewust wegkijken (het is niet in mijn buurt)?
Uiteindelijk zal het ook goed komen, alleen moeten we geduld hebben. Ik denk dat het met islam zelfs nog sneller gaat als met het christendom een paar eeuwen terug.
Er zullen altijd overal vrouwen/kinderen/zwakken onderdrukt worden en protesten lijkt op dit moment een ware rage. Geduld is het sleutelwoord. Geduld en duidelijke informatie!
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef: 14 mei 2018 21:11
Labyrint schreef: 14 mei 2018 21:08
Kun je ook mijn vraag beantwoorden? Want misschien zie ik het gewoon niet en moet ik op mijn tellen gaan passen wat betreft de moslims in mijn directe omgeving.
Nee die vraag beantwoord ik niet. Want het is vragen naar de bekende weg. En deugmensen zien het simpelweg niet. Ondertussen liggen er nog drie gewonden in een Haags ziekenhuis
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een klein ziekenhuis dan...
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

dikkemick schreef:Uiteindelijk zal het ook goed komen, alleen moeten we geduld hebben
Hoeveel onshuldige doden zal dat geduld gaan kosten is de vraag?
Waarom moeten we daar geduld voor hebben?
Hetzelfde geduld als we met het Christendom hebben gehad en dan komt het vanzelf goed?
De colateral damage nemen we dan maar voor lief?
We hebben dus echt niets geleerd van de geschiedenis?

Dropping the mic

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

dikkemick schreef: 14 mei 2018 21:24 Een klein ziekenhuis dan...
Smakeloos grapje!
Dit past niet bij jou.

Zou je ook zo reageren als je vrouw of kinderen slachtoffer waren geweest?

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Erik schreef: 14 mei 2018 21:33
dikkemick schreef: 14 mei 2018 21:24 Een klein ziekenhuis dan...
Smakeloos grapje!
Ja doei! Ik krijg toch sterk het vermoeden dat ik met een stel islamofoben in gesprek ben. Het is de islam die het nu heeft gedaan en alle moslims zijn slecht. IK heb die indruk niet. Ik meen (hoop) dat dit een selecte groep is die langzaamaan zal uitsterven. En als dat naïef is, so be it. De toekomst zal dat uitwijzen.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Islamofoob, tsja, jij zegt tenminste wat je van mij vind, dat kan ik waarderen maar vind ik wel jammer, want ik zie dat anders.
Het zij zo, wellicht tot schrijfs.
Doei.

Ps.
Je hebt me incompleet gequote overigens.

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Erik schreef: 14 mei 2018 21:41 Islamofoob, tsja, jij zegt tenminste wat je van mij vind, dat kan ik waarderen maar vind ik wel jammer, want ik zie dat anders.
Het zij zo, wellicht tot schrijfs.
Doei.

Ps.
Je hebt me incompleet gequote overigens.
Eric, meestal sta ik achter hetgeen je schrijft, maar moeten we alle katholieken met argusogen gaan bekijken omdat een paar
priester de handen niet kunnen thuishouden?
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

dikkemick schreef: 14 mei 2018 21:36Het is de islam die het nu heeft gedaan en alle moslims zijn slecht. IK heb die indruk niet.
Niet alle moslims zijn slecht. Daar zijn jij, ik, Erik en Labyrint het roerend over eens.

Waar het op aankomt is bezien vanuit welke hoeken de meeste druk komt om kwalijke zaken uit te voeren en/of goed te keuren. En dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat in dit tijdperk de islamitische gemeenschap wat dat aangaat een niet te verwaarlozen hoek vormt.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Plaats reactie