Precies. Gewoon een kind dat zijn leven diende te leven voor een bepaalde godheid.Gershom schreef: 08 mei 2018 00:52 Zoals de Vestaalse maagden? Zoiets als priesters bij de katholieken Of nonnen die met Jezus getrouwd waren?? Zou men daar werkelijk zo'n ophef over gemaakt hebben??
En wat bedoel je precies met ophef over gemaakt hebben? Dat was toch de bedoeling van veel joodse schrijvers (priesters, profeten, koningen)? Dat zij konden wijzen op de slechtheid van de culturen rondom hen, zodat hun volk zich niet mee ging bemoeien? Misschien kijk ik wel te zwart naar de joodse teksten, maar hoe meer ik hieruit las hoe meer ik er een "hekel" aan begon te krijgen.. De propaganda zit er zo dik bovenop dat ik niet snap dat niet-christenen en niet-joden hier werkelijkheid uit halen.
Kun je hier een wetenschappelijke link voor geven? Vaak zijn die massagraven verkeerd geinterpreteerde graven van kinderen die vroeg zijn doodgegaan namelijk. kindersterfte komt nog veel voor in landen als Peru en dergelijke.In Peru is onlangs nog een massagraf gevonden gevuld met kinderen die op afschuwelijke wijze ritueel waren vermoord. Hoezo geen ouder zou dit doen?
Een halve waarheid is slechter dan een hele leugen.Het lijkt mij duidelijk dat de Joden het idee van kinderoffers verwierpen. Of de buurvolken zich daaraan schuldig maakten? misschien wel niet. Ik zou een diepgaande studie van al die verdwenen volken moeten maken om daar achter te komen. Ik heb wel degelijk een open oog voor oorlogspropaganda. Heel veel van wat uit die bijbel komt berust op verzinsels. Niet alles.
Te vergelijken met de massamoord op de Poolse officieren in de Bossen van Katyn. De Russen schreven dat die slechte Duitsers dat op hun geweten hadden. De westelijke geallieerden spraken dat niet tegen. Later hebben de Russen toegegeven dat zij de boosdoeners waren...
Soms sprak zelfs Josef Goebbels de waarheid.
Ook weer iemand die zich op de teentje getrapt voelt omdat ik stel dat zelfs atheisten zich hieraan schuldig maken. Beetje jammer hoor, dat mensen dit meteen als een aanval zien.We moeten eens ophouden atheïsten te betichten van het klakkeloos geloof hechten aan Joodse propaganda