Peter van Velzen schreef: ↑07 mei 2018 03:04
Mcmadtasty schreef: ↑06 mei 2018 09:29
Artikel 1
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.
op het moment dat gesteld wordt welke het recht heeft om te bepalen welk recht er is,is dit recht gegeven door een mens. op het moment ik b.v. niet vindt dat een justitieel systeem het recht heeft beroep ik mij op artikel 1. Aangezien er meer waarde wordt gehecht aan de eigen invulling van het recht, wordt mij het recht ontzegt om te bepalen wat recht is. het stellen van wat mensenrechten zijn is eigenlijk al eenover treding van de mensenrechten... maar ja
Er staat dat ze gelijkwaardig geboren worden, niet dat ze dat ook blijven. Zij die ernstige schade aanrichten voor hun medemensen, kunnen ter verantwoording worden geroepen en inderdaad, genieten ze dan minder rechten dan anderen. Maar je kunt dat ook anders bezien. Niemand dient het recht te hebben om ongestraft te kunnen moorden. Dat lijkt meevident. Bij geringere misdaden past een geringere straf en bepaalde zaken worden helemaal niet bestraft. Zolang de straf van de daad afhangt en van niets anders, heeft iedereen nog altijd gelijke rechten bij de geboorte. Pas als men een misdaad pleegt (en dat wordt bewezen) heeft men als gevolg daarvan minder rechten. Dat geld voor iedereen in gelijke mate. Jammer alleen dat niet elke misdaad ook bewezen kan worden.
Overigens ben ik van mening dat men zijn democratische rechten nooit geheel moet kunnen verspelen.Ook wie in de gevangeis zit moet mijns inziens gewoon kunnen stemmen. Uiteraard kan men zelf niet in een vertegnwoordigend orgaan plaats nemen. Maar ook dat dient mijns inziens slechts tijdelijk te zijn.
Dus op het moment dat je gaat stellen dat bepaalde mensen, afhankelijk van hun gedrag minder rechten hebben tast je de mensenrechten aan als geldend voor voor de mens maar gelden de mensenrechten naar de gedragingen van de mens. rechten zijn dus gekoppeld aan mijn gedrag niet aan mij. Mijn gedrag heeft rechten ik niet. iets wat best wel logisch klinkt wanneer je kijkt naar:
Artikel 14
Een ieder heeft het recht om in andere landen asiel te zoeken en te genieten tegen vervolging.
Op dit recht kan geen beroep worden gedaan ingeval van strafvervolgingen wegens misdrijven van niet-politieke aard of handelingen in strijd met de doeleinden en beginselen van de Verenigde Naties.
Waarin een ieder naar gedrag wordt gesteld.
mensenrechten.........door de mens opgestelde rechten van de mens.
De creatieve mens heeft dus bedacht mensen moeten rechten hebben en hebben gesteld dit zijn de rechten van de mens. Er zijn dus niet echt mensenrechten, alleen maar denkbeeldig. Dat ze denkbeeldig zijn is te herkennen omdat ze nogal eens veranderen. het recht wat gesteld wordt, wat is dat eigenlijk?
Is het recht datgene wat beperking waarin recht als vrijheid blijft bestaan of is het recht datgene als vrijheid
onaangetast blijft?
Straffen is een mensenrecht, waarin een mens zichzelf, de ander of een instantie het recht verleent een ander te straffen, waarin door mensenrechten bepaald is dat deze bepaalde rechten niet heeft.
Dat is niet echt zo, het is denkbeeldig....
Om het echter kracht bij te zetten wordt de wet genoemd, De wet moet er voor zorgen dat dat wat denkbeeldig is echt wordt. Die wet, als menselijke schepping is echter ook alleen maar denkbeeldig.
De wet vertegenwoordigd legaliteit en illegaliteit, waarbij het recht dat verleent wordt macht verkrijgt. Wij handelen volgens de wet en jij niet. Dat wat binnen de wet valt is legaal , wat buiten de wet valt illegaal.
Dat illegaal iets anders is dan legaal, is niet echt zo, het is denkbeeldig. Die verdeeldheid wordt bepaald door de wet waarin denkbeeldige vrijheden en plichten gesteld zijn als wetten. waarin de wet in hiërarchische structuur boven het door mensen bepaalde recht komt te staan. Zij die bepalen wat in de wet komt te staan verkrijgen daarmee meer macht. Wat niet echt zo is, alleen maar denkbeeldig.
Mensenrechten beschermen is rechten geen invulling geven.
De invulling van de mensenrechten beschermen is de mensenrechten aantasten. Het zijn dan niet meer de mensenrechten maar de invulling van één of meerdere mensen, welk recht mensen hebben, die anderen het recht ontzeggen een andere invulling te hanteren.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.