appelfflap schreef: 20 apr 2018 12:28
Maria schreef: 20 apr 2018 09:55
Jij beperkt je tot centenkwesties, maar dan gaat het niet alleen maar om centen, maar om alle soorten van diensten, waarbij er een "officiële autoriteit in functie versus leek" verhouding is.
geloof is toch echt geen dienstverlening gelijk een kuisvrouw

Je moet niet muggenziften.
Door je knipoog weet ik, dat je best weet wat ik bedoel.
Geen commerciële sector dus, waar het om de centen gaat.
Maar jij mag de sector verder uitpluizen waar een voorganger in religie en levensbeschouwingen dan wel onder valt.
Waar het om draait, blijft hetzelfde.
Als je dat niet ziet, nadat je dat voor de commerciële sector wel doet, dan kan niemand je dat verder uitleggen.
Dan nu dus graag inhoudelijk, waar het wezenlijke verschil zit in het al dan niet naar waarheid informeren en adviseren van zijn toehoorder over hetgeen waarin hij deskundige is en in functie en voor betaald wordt.
appelfflap schreef: 20 apr 2018 12:28 Als het zonder twijfel is, dat een leek zal luisteren naar wat de autoriteit zegt op zijn bepaalde gebied,
de autoriteit is paus
paus zegt dat authanasie, abortus, homohuwelijk ... niet mag
bekijk de wetgevingen eens van al die christelijke W-Europese landen?
Slecht voorbeeld.
Geef aan binnen welke nationale seculiere wet het verboden is om euthanasie, abortus, homohuwelijk na te laten.
Geef aan waar de paus zegt dat een ongelovige niet hoeft te worden gerespecteerd, maar wel gehaat en uitgescholden en gemolesteerd mag worden.
Geef aan waar de paus zegt, dat afvalligen gedood moeten worden.
appelfflap schreef: 20 apr 2018 12:28
Als hij binnen zijn context iets zegt wat binnen de Nederlandse wet verboden is,
het is niet verboden om te zeggen dat persoon x wel/niet .. (vul zelf maar in) is. jij wil dat verbieden en eigenlijk ben je bezig met manipulatie.
Niks manipulatie.
Feiten zijn dat gematigde moslims veel genuanceerder denken, maar daar gaat het nu net om, dat bepaalde groepen weer radicaliseren en weer fundamentalistisch gaan denken, wat wil zeggen dat zij weer de gedachten en de wetten aan willen gaan nemen van voor de moderne tijd in het Westen.
Moet ik dat nog herhalen?
Als je het niet van mij wil aannemen, dan misschien van de feiten hoe het was en in veel landen nog is.
Wel meenemen dat, als er verschil van mening is de uitleg van Mekka (SA) altijd als enig juiste interpretatie van de Koran gezien moet worden.
En dat
Aboutaleb als afvallige leider wordt neergezet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitis ... et-moslims
In de periode 1960-1980 ontwikkelde zich zelfs een beweging tegen politieke leiders en staatshoofden die niet volgens de sharia regeren; op basis van takfir zouden deze leiders eveneens kafirs zijn. President Sadat van Egypte werd zodoende in 1981 vermoord.[9]
De visie van moslims op niet-moslims in bijvoorbeeld westerse landen is betrekkelijk mild, vergeleken met de visie op moslims die hun geloof vaarwel zeggen. Geloofsafval kan met de dood bestraft worden in onder andere Afghanistan, Egypte, Irak, Iran, Jemen, Koeweit, Mauritanië, Pakistan, Qatar, Saoedi-Arabië, Soedan, Somalië, Syrië en de Verenigde Arabische Emiraten.
appelfflap schreef: 20 apr 2018 12:28doet me een beetje denken aan Spanje
daar is men de wet ook redelijk vrij aan het interpreteren om de Catalanen onder de knoet te houden en ze weg te kunnen steken.
dat soort wetgeving schiet nu door naar burgers die niets met Catalonie te maken hebben
...............knip......
Is op geen enkele mogelijkheid te vergelijken en ga ik dan ook aan voorbij.
appelfflap schreef: 20 apr 2018 12:28En van moslims weten we ook dat bij hun het handelen naar hun geloof heel hoog in de waardering staat bij Allah.
Volgens Allah moeten jij en ik dood, ik woon tussen de moslims en ik leef nog altijd
Zo zie je maar weer, dat het goed is, dat je in het Westen woont, blij moet zijn met je buren en dat je er extra alert op zou moeten zijn, dat er geen tussen zouden kunnen gaan zitten, die verder gaan radicaliseren onder invloed van haatimams.
Want dat is de laatste jaren hard gaande onder velen, die hun oren laten hangen naar haatimams, als het gaat om angst voor hun eeuwige hachje. Zeker als ze voor hun gevoel weinig tot niets te zoeken hebben in het huidige leven.
Ik hoop dat jouw buren allemaal nog heel lang levenslust hebben en niet zitten te verlangen naar een paradijs hierna.
Het gaat overigens niet om moordpartijen, hier in Nederland en België.
Daar hebben ze hun handen aan vol in het MO onderling.
Maar wel om steeds verdere polarisatie en discriminaties, schelden en daadwerkelijke molesteringen van alles wat geen islamiet is en naar hun normen zich als hoer en liefhebber van bestialiteiten en als kafir gedraagt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.