Mies
Moderator: Moderators
Mies
Voormalig televisiepresentatrice Mies Bouwman is maandag op 88-jarige leeftijd overleden. De "koningin van de Nederlandse televisie" overleed in het bijzijn van haar familie, meldt haar zoon.
https://www.nu.nl/media/5152118/televis ... leden.html
Wat mij betreft wel een icoon van de Nederlandse televisie. Goede herinneringen aan "1 van 8" 's zaterdags thuis op de bank met de rest van de familie. Een vakvrouw!
En zo komt er bijna 1 van mijn voorspellingen weer uit...
Premier Mark Rutte zegt in een reactie dat de "Koningin van de Nederlandse televisie is overleden".
Maar goed: Die telt niet!
https://www.nu.nl/media/5152118/televis ... leden.html
Wat mij betreft wel een icoon van de Nederlandse televisie. Goede herinneringen aan "1 van 8" 's zaterdags thuis op de bank met de rest van de familie. Een vakvrouw!
En zo komt er bijna 1 van mijn voorspellingen weer uit...
Premier Mark Rutte zegt in een reactie dat de "Koningin van de Nederlandse televisie is overleden".
Maar goed: Die telt niet!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Mies
Ik heb goede herinneringen aan haar, vorig jaar nog was ze op TV.
En nog steeds die aloude prachtige sfeer die zij om zich heen kon creëren.
RIP Mies.
En nog steeds die aloude prachtige sfeer die zij om zich heen kon creëren.
RIP Mies.
Te mooi topic voor in de Babbelbox, Dikkemick.
Dan staat het niet in lijst actieve berichten, als je er nog geen bericht hebt geplaatst.
Ook ik zie het nu pas nu ik toevallig een keer binnenkom op het Forumoverzicht. Maria
Dan staat het niet in lijst actieve berichten, als je er nog geen bericht hebt geplaatst.
Ook ik zie het nu pas nu ik toevallig een keer binnenkom op het Forumoverzicht. Maria
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Vond het een mooi mens, onze Mies.
P.S.
Zie je wel dat je niet gemist kon worden Maria.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik ben minder positief over haar.
Ze was voor alles een gehaaide zakkenvuller, die zich echter natuurlijk niet zo voordeed.
Ze was voor alles een gehaaide zakkenvuller, die zich echter natuurlijk niet zo voordeed.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Dan heeft ze dat inderdaad uitermate vakkundig weten te verbergen. Het is mij nooit opgevallen. En eerlijk is eerlijk: ik heb me daar ook nooit in verdiept. Jij wel?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑17 apr 2018 16:05 Ik ben minder positief over haar.
Overigens krijg ik dat idee altijd bij John de Mol.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hier gaat het om de nagedachtenis van een groot televisie presentatrice en haar verdienste voor de Nederlandse Omroepen.
Ik ga me niet branden aan speculeren en roddel.
Is het dat niet, dan is zo'n opmerking zonder meer ook een losse flodder.
Zijn er vaststaande feiten, dan is het toch niet geschikt om hier in dit topic te bespreken.
Ik ga me niet branden aan speculeren en roddel.
Is het dat niet, dan is zo'n opmerking zonder meer ook een losse flodder.
Zijn er vaststaande feiten, dan is het toch niet geschikt om hier in dit topic te bespreken.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ze zakte bij door het ijs toen bleek dat ze zich meer dan vorstelijk had laten betalen voor de uitzending van ""Open Het Dorp"".dikkemick schreef: ↑17 apr 2018 19:37Dan heeft ze dat inderdaad uitermate vakkundig weten te verbergen. Het is mij nooit opgevallen. En eerlijk is eerlijk: ik heb me daar ook nooit in verdiept. Jij wel?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑17 apr 2018 16:05 Ik ben minder positief over haar.
Overigens krijg ik dat idee altijd bij John de Mol.
Op de buis de met het lot van die mensen begaand zijn en zo mensen bewegen veel geld te geven en intussen er zelf wel rijk van worden.
Voor mij is ze toen altijd een huichelaarster gebleven.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Heb je een bron waar dat inkomen wordt vermeld?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑18 apr 2018 10:24
Ze zakte bij door het ijs toen bleek dat ze zich meer dan vorstelijk had laten betalen voor de uitzending van ""Open Het Dorp"".
Op de buis de met het lot van die mensen begaand zijn en zo mensen bewegen veel geld te geven en intussen er zelf wel rijk van worden.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Nee.Peter van Velzen schreef: ↑19 apr 2018 04:50Heb je een bron waar dat inkomen wordt vermeld?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑18 apr 2018 10:24
Ze zakte bij door het ijs toen bleek dat ze zich meer dan vorstelijk had laten betalen voor de uitzending van ""Open Het Dorp"".
Daar is het te lang geleden voor, het kwam in een of ander programma ter sprake.
Waarschijnlijk van de VPRO maar zelfs dat weet ik niet zeker.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Daar zou ik wel wat op kunnen zeggen, maar laat ik dat maar niet doen.sofia schreef: ↑19 apr 2018 14:25Lekker hè, mensen onderuit halen...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑17 apr 2018 16:05 Ik ben minder positief over haar.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik heb ook dat soort herinneringen. Ze blijken - als ik ze natrek - soms volkomen onjuist te zijn.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑19 apr 2018 16:58 Daar is het te lang geleden voor, het kwam in een of ander programma ter sprake.
Ik wens u alle goeds
Maar zelfs als het waar is?Peter van Velzen schreef: ↑20 apr 2018 03:40Ik heb ook dat soort herinneringen. Ze blijken - als ik ze natrek - soms volkomen onjuist te zijn.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑19 apr 2018 16:58 Daar is het te lang geleden voor, het kwam in een of ander programma ter sprake.
Het was toch maar een gewone mevrouw die haar dingetje dansje en werk deed?
Is het dan opeens verachtelijk als mevrouw geld verdiend heeft met haar werk?
Kun je niet een ehhh aardige vriendelijke mevrouw zijn die ook nog 's geld verdient?
Braver dan the braafste braverik!
Petra schreef
Dat, zou Godfried Bomans zeggen, maakte haar hoogst ongewoon.
Zonder die nacht zou zij een heel goede, en goed betaalde presentatrice gebleven zijn. Zeg maar een soort Paul Witteman of Koos Posthuma. Die mannen maakten sociaal bewogen documentaires over onderbetaalde stratenmakers. Na afloop werden die stratenmakers soms beter beloond. Die presentatoren verdienden een met hun werk eveneens een vorstelijk inkomen. Maakt hen dat tot huichelaars?
Zonder hun werk waren de stratenmakers er geen cent op vooruit gegaan. En zonder de actie van Mies, was het "Dorp" er niet gekomen.
Zij was natuurlijk geen "gewone" mevrouw, want slechts met één nacht "werk" steeg zij uit tot liefdadigheids-icoon van Nederland.Het was toch maar een gewone mevrouw die haar dingetje dansje en werk deed?
Is het dan opeens verachtelijk als mevrouw geld verdiend heeft met haar werk?
Dat, zou Godfried Bomans zeggen, maakte haar hoogst ongewoon.
Zonder die nacht zou zij een heel goede, en goed betaalde presentatrice gebleven zijn. Zeg maar een soort Paul Witteman of Koos Posthuma. Die mannen maakten sociaal bewogen documentaires over onderbetaalde stratenmakers. Na afloop werden die stratenmakers soms beter beloond. Die presentatoren verdienden een met hun werk eveneens een vorstelijk inkomen. Maakt hen dat tot huichelaars?
Zonder hun werk waren de stratenmakers er geen cent op vooruit gegaan. En zonder de actie van Mies, was het "Dorp" er niet gekomen.
Dat onttrekt zich aan mijn beoordeling. Het lijkt mij meer een vraag voor Leen Timp...Kun je niet een ehhh aardige vriendelijke mevrouw zijn die ook nog 's geld verdient?