Maria schreef: ↑10 apr 2018 09:30 Jouw idee van buigen als een knipmes voor de koning is allang niet meer evident voor de Nederlandse koning.
Een bijzondere traditionele begroeting in een enkele omstandigheid is onderdeel van zo'n heel ritueel en zegt niets over zich neerbuigen.
Het koningschap is hier een beroep, ook al is deze uitverkoren door geboorte, hij kan ook weigeren en het kan evenzeer een last zijn als een eer, en de koning wordt iha. niet als een meerwaardig mens beschouwt.
Hooguit als een idool door sommige mensen, als het ze zo uitkomt.
Je speelt nu met woorden Maria. Door het ritueel te noemen verander je het gegeven eerbied-tonen-voor-deze-hoogstaande-figuren- door- knip & buig- niet hoor!Jouw idee van buigen als een knipmes voor de koning is allang niet meer evident voor de Nederlandse koning...onderdeel van zo'n heel ritueel.
JA! Dat moet ja!
Je moet ze aanspreken met eerbiedwaardige termen én buigen én geloof het of niet.. achteruit weglopen. Je mag namelijk niet je rug keren naar de majesteit.
Ook door het nu zo gezellig een beroep te noemen maakt het de praktijk niet anders. Het is een bijzonder hoogwaardig beroep! Waar IKKE in ieder geval niet voor in aanmerking kom. Evenals Paus e.d.
Op het moment dat IK uitgesloten ben van mogelijkheid tot.. is er voor mij sprake van discriminatie.
Ja Maria; dat is mijn punt; als je een situatie maar lang genoeg laat voortduren, wordt ALLES ouwe koek en lijkt zomaar de (directe) relatie niet meer van belang te zijn. Of niet meer zichtbaar.Maria schreef: ↑10 apr 2018 09:30 De rest is oude koek en totaal niet relevant voor de hedendaagse Nederlandse monarchie.
Je laatste punt over het wennen aan tirannen.
Zeker spreekt hier het Stockholm syndroom effect een woordje mee.
Maar ook hier:
Is er een directe relatie met ons koningshuis hier in het Nederland van nu?