De vergeetpil

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: De vergeetpil

Bericht door Petra »

Giovedico delle Fate schreef: 15 mar 2018 09:18
Het eerste onderzoek waar ik in elk geval aan mee zal doen, is onmiddellijk na mijn overlijden, omdat ik mijn hersenen heb gedoneerd aan de hersenstichting. Dat was nog een heel gedoe, waarbij er zelfs iemand bij mij thuis een lang gesprek met mij kwam voeren. En nu heb ik dus 2 verschillende donorcodicillen in mijn portemonnee :wink:
Dat wilde ik ook. Eerst het gewone doneren aan de wetenschap, die zitten vol.
Toen hersenen doneren bedacht, maar ik begreep dat ze enkel bijzondere gevallen aannemen.
Zo makkelijk kom je blijkbaar niet van jezelf af, dacht ik toen, maar ik heb gelukkig nog ff de tijd om bijzonder getikt te worden o.i.d. :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Petra schreef: 16 mar 2018 03:10
Toen hersenen doneren bedacht, maar ik begreep dat ze enkel bijzondere gevallen aannemen.
Zo makkelijk kom je blijkbaar niet van jezelf af, dacht ik toen, maar ik heb gelukkig nog ff de tijd om bijzonder getikt te worden o.i.d. :lol:
Als ik je dan een ongevraagd advies mag geven: zorg dat je een 'erkende' psychische stoornis oploopt. Dan willen ze je hersens dolgraag! En omdat jij in Xuid-Oost Axië woont, kun je zoiets vast wel gewoon op de markt kopen :wink:
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Giovedico delle Fate schreef: 16 mar 2018 09:28
Petra schreef: 16 mar 2018 03:10
Als ik je dan een ongevraagd advies mag geven: zorg dat je een 'erkende' psychische stoornis oploopt. Dan willen ze je hersens dolgraag! En omdat jij in Xuid-Oost Axië woont, kun je zoiets vast wel gewoon op de markt kopen :wink:
Ik heb marktvrees.
Is daar een woord in het psychotisch handboek voor?
En zo ja... hoe ga ik daar dan aan komen met mijn kwaal. :lol:

En voor ik het vergeet; eigenlijk zou ik liever een onthoudpil willen [-o<
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Petra schreef: 16 mar 2018 23:58

Ik heb marktvrees.
Is daar een woord in het psychotisch handboek voor?
En zo ja... hoe ga ik daar dan aan komen met mijn kwaal. :lol:

En voor ik het vergeet; eigenlijk zou ik liever een onthoudpil willen [-o<
Marktvrees is zelfs een van de meest voorkomende fobieën! zie: https://www.depsycholoog.nl/pleinvrees/
Pleinvrees wordt ook wel agorafobie genoemd. Het woord agorafobie is een samenstelling van de Griekse woorden ‘αγορά’ wat markt betekent en ‘φόβος’ wat angst of vrees betekent. Het betekent dus letterlijk ‘marktvrees’.
Rood is voorbehouden aan moderatie teksten. Lees even de forumregels.
Zie ook viewtopic.php?p=546894#p546894]hier. Maria
Plaats reactie