heeck schreef: ↑29 jan 2018 08:56
Ingi schreef:Reiki heeft te maken met het ontdekken van hinderlijke overtuigingen. En dat kan zeer confronterend zijn.
Ingi,
Deze vergat ik nog.
Geef svp voorbeelden van de soorten hinderlijke overtuigingen die je stelselmatig mee helpt ontdekken.
En wat jij dan doet als zo een ontdekking is gedaan. Overgaan op praten en zo psychotherapie bedrijven zonder titel?
En wat soort confrontaties bedoel je? Geef eens wat voorbeelden.
Het is namelijk uiterts ongeloofwaardig dat met wat handposities van de Reiki-scanner annex handopleggerr allerlei hinderlijke overtuigingen beter zouden bovenborrelen dan met het zitten in een edelsteenpyramide.
Roeland
Het is vooral ongeloofwaardig omdat er ook geen onderzoek over bestaat en Reiki niet is aangetoond. Dus moet je wel alles wat wordt gevoeld
aan fysieke zaken of wat verandert in je geestelijke of psychische gesteldheid toe schrijven aan toeval of verbeelding.
Voor acute heftige zaken stuur je iemand gewoon naar de huisarts. Of dat nu voor begin is van een Reiki cursus of erna.
Je gaat zeer zeker niet voor psychotherapeutje spelen. Net zoals je niet voor chirurg gaat spelen..Zelfde protocol.
Ben het zelf ook nog niet tegengekomen. Maar dat is wat ik doe of laat. En wil iemand begeleiding in zijn huidige
situatie, voor coaching levensvragen heb ik een opleiding. Daarin leer je ook wanneer je moet door verwijzen.
Als je zelf Reiki hebt geleerd pas je dat op je zelf toe en verder leef je gewoon je leven.
Je past het zonder doel toe
en zo kan het bv. gebeuren dat je geleidelijk aan af kunt komen van je spreekangst.
Terwijl je het niet eens nodig had en er daarom niet meer aan hebt gedacht.
Blijkt het opeens ook nog van pas te komen.
Of dat je merkt dat je niet meer zo panisch bent bij de tandarts en er iets makkelijker na toegaat,
als je er al na toeging.
Een meer confronterend iets kan zijn dat je zomaar uit het niets lijkt besluit te gaan scheiden.
Als je een partner hebt die je een scene maakt kan het daarom al zeer confronterend zijn.
Of je gaat emigreren ook uit het lijkt niets..
Of je (jij niet neem ik aan) wordt op eens zwanger nadat je leven al had ingesteld op een kinderloos leven en bv een nieuwe carrière plant.
Of een wereldreis. Je gaat verhuizen terwijl je dat niet meer wilde of er niet eens aan gedacht had om dat te doen. Andere baan, die je nooit voor mogelijk had gehouden maar precies dat is wat je wilde. Dat soort zaken.
Of je merkt dat je geholpen wordt in een zeer zwaar rouwproces.
Meer berusting, minder paniek als je daar last van had.
Ondersteuning bij (gecompliceerde) rouwverwerking..je merkt dat het opeens een stuk soepeler gaat. terwijl je dat nooit voor mogelijk had gehouden.
Als je ervan uitgaat dat een effect van Reiki in eerste instantie ontspanning is klinkt dat niet spannend. Ontspanning zorgt dat er minder spanning
is zodat je vrijelijk kunt leven en daardoor ruimte komt voor zaken waar je nooit (meer) aan gedacht hebt of die knelden maar waar je totaal niets mee deed omdat je je er niet aan waagde. En er verder niets meer mee deed.
Op Skepsis was ooit een verhaal over Reiki, men gaf toen Reiki die schuld omdat een vrouw die dat ging beoefenen van haar man ging scheiden.
Die man was razend meen ik en Skepsis gebruikte het voor haar doeleinden. Zo ongenuanceerd...hopelijk is dat nu niet meer zo.
Ik kan het helaas nergens terug vinden.
Reiki behandeling
Een Reiki behandeling is tijdelijk.
Wil je voor iets (mogelijk) actueels een blijvend effect hebben heb je meer aan 7 behandelingen.
Je kunt je voorstellen dat dat na het stoppen van behandelingen het weer gaat vervagen.
Wat niet wegneemt dat dat wat gebeurt niet minder waard is.
PS. Als je niet wilt dat hier zending gebeurt moet je mij dit soort vragen niet meer stellen.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.