Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Bericht door Petra »

Ingi schreef: 28 jan 2018 15:27
Reiki is voor jou en mensen die denken zoals jij denkt geen bruikbaar instrument. Het past niet in het algemene fysiek aantoonbare denkbeeld.
Reiki heeft te maken met het ontdekken van hinderlijke overtuigingen. En dat kan zeer confronterend zijn. Van elkaar en zichzelf geestelijk bevredigen, tevreden stellen en aardig vinden kan daarom geen sprake zijn. Dat gif mag je zelf opdrinken.
Whoehaha; You rock Ingi!
Ik was een beetje bevreesd dat je al te *cerebraal onanerend zou zijn. :wink:

N.B
In de schrijverswereld is er een aardige uitdrukking; 'show don't tell'. :idea:
Denk je dat je dat kan of heb je inderdaad zendingsdrang?

* Welbedachte woordkunsten weer. :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ingi schreef:Reiki heeft te maken met het ontdekken van hinderlijke overtuigingen. En dat kan zeer confronterend zijn.
Ingi,

Deze vergat ik nog.
Geef svp voorbeelden van de soorten hinderlijke overtuigingen die je stelselmatig mee helpt ontdekken.
En wat jij dan doet als zo een ontdekking is gedaan. Overgaan op praten en zo psychotherapie bedrijven zonder titel?

En wat soort confrontaties bedoel je? Geef eens wat voorbeelden.

Het is namelijk uiterts ongeloofwaardig dat met wat handposities van de Reiki-scanner annex handopleggerr allerlei hinderlijke overtuigingen beter zouden bovenborrelen dan met het zitten in een edelsteenpyramide.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Ingi schreef: 28 jan 2018 21:02
axxyanus schreef: 28 jan 2018 20:43
Ingi schreef: 28 jan 2018 20:04 Ik blijf het herhalen als het niet binnen komt. Als je iets afkeurt moet je weten wat je afkeurt.
Iemand die beweringen doet over een of andere werking, terwijl die werking helemaal niet aan te tonen is. Al de rest zijn details.
Het maakt zeker verschil of je het over een alternatieve geneeswijze hebt of over een filosofische benadering/meditatieleer. Bij het eerste wil je daadwerkelijk ziekten genezen, bij het tweede ben je met zingeving en harmonie vinden bezig in zijn geheel.
Ook daar kan je je de vraag stellen of mensen die Reiki volgen, meer zingeving en/of harmonie ervaren in hun leven dan mensen die dat niet doen. Dus neen het maakt wat mij betreft echt niet zoveel verschil in welk domein iemand een bewering doet die niet aan te tonen is. Als die zingeving en harmonie dan nog zo gedefinieerd worden dat ze vrij betekenisloos zijn voor mensen die geen Reiki volgen dan wordt het wat mij betreft helemaal problematisch.
Ingi schreef: 28 jan 2018 21:02Als je wilt dat mensen zich zeker niet met het eerste bezighouden omdat je vind dat mensen op die manier geschaad worden is het op zijn minst handig om te weten als je iemand tegen komt die Reiki op de eerste manier bezigt. Kun je op zijn minst nog zeggen dat het daarvoor niet eens bedoeld is. Kom je daar zelf echt niet op?
Als jij van oordeel bent dat Reiki in het algemeen beoefend wordt zoals het niet bedoeld is, ga dan de mensen aanpakken die dat verkeerd beeld van Reiki verspreiden. Wat ik zie is hoe Reiki grotendeels aan het publiek wordt voorgesteld en daar baseer ik mijn kritiek op. Jij die protesteert dat dat niet het "echte" Reiki is, bent op dat vlak een onbeduidende minderheid.

Jouw reactie is zeer vergelijkbaar met de zeer liberale gelovigen die soms op dit forum verschijnen en die ons op de korrel nemen voor onze kritiek op religie en alle misbruik dat in naam van religie is gebeurd. Die beweren ook dat zij de juiste visie hebben op religie en dat al dat misbruik weinig met het echte geloof te maken heeft. En ook zij vinden het belangrijker om onze kritiek op dat misbruik aan te pakken dan om het misbruik zelf te bestrijden.
Ingi schreef: 28 jan 2018 21:02Het tweede is niet gericht op genezen en kan geen kwaad met een bekwame leraar
Sorry maar dit soort aanspraken is bij aanhangers maar al te vaak een tautologie om de heel eenvoudige reden dat er geen manier is om een bekwame leraar van een ombekwame leraar te onderscheiden behalve achteraf, waarbij als achteraf blijkt dat iemand toch kwaad heeft ondervonden, de leraar van die persoon achteraf als onbekwaam bestempeld kan worden.

Wat kan Reiki meer bereiken dan een vruchtbaar gesprek met iemand die een luisterend oor bied?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

axxyanus schreef: 29 jan 2018 09:10 Wat kan Reiki meer bereiken dan een vruchtbaar gesprek met iemand die een luisterend oor bied?
Naar ik begrijp uit de beschrijvingen van het echte reiki is reiki dat nu juist. Alleen niet begeleid met het ritueel van een biertje in de kroeg of een kopje thee thuis of een arm om de schouder dan wel een knuffel, maar met wat strijkende handgebaren.

Ook na een goed gesprek kun je je weer vol energie voelen. Misschien dezelfde energie als van reiki of van zout met azijn.

Despite the high cost of living.....
it remains popular.
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

Vilaine schreef: 29 jan 2018 11:30 [Z]out met azijn.
Aha, Feng Shui. Ik heb ooit 's een boekhandelaar die nogal wat boeken over woo had liggen de pis lauw gemaakt door te klagen dat de Feng Shui-boeken helemaal verkeerd lagen. Ze hapte heerlijk.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Voor wie belangstelling heeft voor hoe de wetenschap handvaten aanreikt aan zorgenden om hen te helpen met de zinsvragen van hun patiënten: https://zinzorg.wordpress.com/
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
heeck
Ontoombaar

Oók op Afstand en Onaantoonbaar

Bericht door heeck »

Mogelijk het vergelijken waard Ingi?
http://loeshofstra.nl/timewaver/behandeling-op-afstand-timewaver/ schreef:Ook als u heel ver weg woont, kan ik u toch behandelen. Kunt u niet naar de praktijk komen? Stuur mij dan uw foto voor een uit gebreide analyse.

Disclaimer: De werking en de resultaten van de Timewaver zijn niet volgens wetenschappelijke normen aangetoond
En voor de energetische balans uiteraard:
https://skepp.be/nl/apparatuur/timewaver

Roeland
dikkemick
Adelaar

Re: Oók op Afstand en Onaantoonbaar

Bericht door dikkemick »

heeck schreef: 29 jan 2018 15:33 Mogelijk het vergelijken waard Ingi?
http://loeshofstra.nl/timewaver/behandeling-op-afstand-timewaver/ schreef:Ook als u heel ver weg woont, kan ik u toch behandelen. Kunt u niet naar de praktijk komen? Stuur mij dan uw foto voor een uit gebreide analyse.

Disclaimer: De werking en de resultaten van de Timewaver zijn niet volgens wetenschappelijke normen aangetoond

Roeland
Dacht echt dat dit een hoax was. :oops: Het is echt!
Instituut Niemantsverdriet beschikt over meerdere analyse- en behandelmogelijkheden; binnen enkele minuten kan de fijnstoffelijke informatie van o.a. organen, hormonen, meridianen, acupunctuurpunten, allergieën, voedselintolleranties, tekorten aan bijvoorbeeld vitaminen en mineralen, toxische belastingen, emotionele/mentale factoren etc. getest worden.
Michael Shermer zou er van smullen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Petra
Banned

Bericht door Petra »

De Encyclopedist schreef: 29 jan 2018 12:05
Vilaine schreef: 29 jan 2018 11:30 [Z]out met azijn.
Aha, Feng Shui. Ik heb ooit 's een boekhandelaar die nogal wat boeken over woo had liggen de pis lauw gemaakt door te klagen dat de Feng Shui-boeken helemaal verkeerd lagen. Ze hapte heerlijk.
Ik heb zo'n boek gekregen. Het begon met een uitleg hoe je woning tussen de bergen moet liggen en de juiste hoek t.o.v de rivier and so on.
Toen vroeg ik me best wel af hoe iedereen dát in de huidige tijd in vredesnaam voor mekaar moet krijgen.
Ook hier heb je het alweer fout gedaan voor je goed en wel begonnen bent. :shock:
Kun je hooguit nog je meubels en ornamenten een juiste plek geven :(
Laatst gewijzigd door Petra op 31 jan 2018 06:01, 1 keer totaal gewijzigd.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Roeland
Zoooo wat een idee.
Vooruit, ik hooooop zo dat 't lukt, gezien die foto van mij valt er genoeg te behandelen.
Ik woon best wel ver weg en wil heus wel wat meer balans want had ik altijd al moeite om op één been te staan.

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Petra schreef: 31 jan 2018 05:56

Roeland
Zoooo wat een idee.
Vooruit, ik hooooop zo dat 't lukt, gezien die foto van mij valt er genoeg te behandelen.
Ik woon best wel ver weg en wil heus wel wat meer balans want had ik altijd al moeite om op één been te staan.
Petra,

Diagnose op afstand bedrijven we allemaal wel eens door iemands stem of uiterlijk te beoordelen als fit of mat en dergelijke.

Behandelen op afstand doe je door
OP AFSTAND:
* een pasfoto te bestralen met bijpassende rites,
* een poppetje, haarlok of nagel energetisch te behandelen,
* Ondertussen de IDEAL-betaling van de behandelde bekijken,
* etc.

De effecten daarvan zijn uiteraard nihil.
Niet alleen omdat het niet wetenschappelijk is aangetoond, maar omdat het daar lijnrecht mee in strijd is.

Alle franje-geneeswijzen-behandelaars zijn wettelijk verplicht om de behandelde duidelijk te maken dat de effecten van hun behandelwijze wetenschappelijk niet zijn aangetoond.

Dat wordt vaak zo ingekleed dat het lijkt of ze een echte gave hebben die buiten de wetenschap staat, of dat de wetnschap nog niet zover is.
Het overbekende befoefelen en vernachelen met waaspraat.

Roeland
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Petra schreef: 29 jan 2018 04:38
Whoehaha; You rock Ingi!
Ik was een beetje bevreesd dat je al te *cerebraal onanerend zou zijn. :wink:

N.B
In de schrijverswereld is er een aardige uitdrukking; 'show don't tell'. :idea:
Denk je dat je dat kan of heb je inderdaad zendingsdrang?

* Welbedachte woordkunsten weer. :lol:
Wat wil je dat ik beschrijf, hoe de individuele weg voor een ieder verloopt?
Hoe het voelt? Ik bedenk ook niets, ik probeer gewoon antwoord te geven op je vragen.

Reiki is op zich voor iedereen een bruikbaar instrument.
Maar als je je niet over je gedachte heen kunt zetten, dat het bewezen moet zijn dan uiteraard niet, want dan ga je het niet eens proberen.
In die trant had ik het bedoeld.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ingi schreef:Reiki is op zich voor iedereen een bruikbaar instrument.
Maar als je je niet over je gedachte heen kunt zetten, dat het bewezen moet zijn dan uiteraard niet, want dan ga je het niet eens proberen.
In die trant had ik het bedoeld.
Ingi,

Waarom precies en waartoe is Reiki voor iedereen een bruikbaar instrument?

Eerder zei je:
Reiki is voor jou en mensen die denken zoals jij denkt geen bruikbaar instrument. Het past niet in het algemene fysiek aantoonbare denkbeeld.
En uiteraard moet zo ondertussen aangetoond zijn dat zo een alom bruikbare Reiki-effectiviteit er echt is.

Dat je dat desondanks steeds niet doet, dat maakt het herhalen van je opinie zinloos.
Temeer omdat wat er wel aan onderzoek is gedaan negatief uitvalt en je je beroept op onaantoonbare energetische beinvloedingen die nog zijn vermengd met jouw verwachtingen over een Hoger Uiteindelijk Doel.

Zie ook mijn openstaande verzoek
viewtopic.php?p=542686#p542686

Roeland
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

heeck schreef: 28 jan 2018 22:03 Ingi,

Ik heb heel nauwgezet bijgehouden wat je hier allemaal hebt opgebracht en vooral op welke manieren je alles aan de kant schuift wat jouw energetisch functioneren in de weg staat.
Dat heb ik met veel reacties getoetst.

Omdat het niet bij jou binnenkomt herhaal ik mijn expertise:
Intensieve kennis van allerlei marketingmethodes, betreffende de energetische (be)handelwijzen en -apparaten in het bijzonder.

Bij mij komt daarom heel duidelijk door dat jij niets wenst aan te tonen en andere beoordelingen dan die van jezelf verwerpt en een an ander mede baseert op heel en halve verwachtingen over een Hoger Uiteindelijk Doel.

Roeland
PS
Dit forum is noch voor reclame, noch voor zending van persoonlijke, onbeargumenteerbare overtuigingen.
Wat bedoel je met expertise van allerlei marketing methodes betreffende de energetische behandelwijzen en -apparaten in het bijzonder?
Zit je in de reclamewereld?

Jij gaat er blijkbaar vanuit dat ik van plan ben Reiki aan de man te brengen.
Waarom zou ik dat willen doen op een forum als deze? Dat slaat toch echt nergens op.
Het is geen helende gedachte..mensen iets op te willen dringen.
Bovendien ben ik niet eens actief.

Als je bevreesd bent voor zending moet je de ruimte helemaal niet geven.
Ik kan er slecht tegen, dat mensen zich half geïnformeerd uitlaten over zaken waar ik toevallig in thuis ben.
Als er een ander onderwerp had geplaatst, waar ik meer van afweet..had ik precies hetzelfde gedaan.
Laatst gewijzigd door Ingi op 31 jan 2018 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ingi,

Ik wacht rustig op iets anders dan ontwijkende teksten.

Roeland
Plaats reactie