Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 26 jan 2018 13:52 Als je geen idee hebt, dan is elke verklaring even (on)waarschijnlijk.
Precies. Ze zijn dan ook hard bezig een verklaring waarschijnlijk te maken.
Peter van Velzen schreef: 26 jan 2018 13:52 priori zijn Aliens nog onwaarschijnlijker dan wat dan ook.
Speculatie is spannend en niet niet verkeerd op zichzelf maar men concentreert zich in de eerste plaats duidelijk op een fenomeen dat men zegt niet te kunnen verklaren. Tegenstrijdig want anderzijds zegt men over enige kennis van deze technologie te beschikken afkomstig door observatie en kennis verwerving van het fenomeen.
Peter van Velzen schreef: 26 jan 2018 13:52 Tenzij ze in ons zonnestelsel wonen, maar dan zouden we allang in gesprek zijn. Dat zijn we niet.
Eens. Deze vragen daar wagen zij zich ook niet makkelijk aan. Ze blijven maar hameren op de observatie en het uitpluizen van deze “onbekende technologie” van deze door jou veronderstelde "mirages en storingen" in hun apparatuur.

"We have deliberately stayed away from going down the rabbit hole of who's behind the wheel and what are their intentions because a lot of people have a lot of feelings about that and are very emotional about that," Elizondo said. "I wanted to allow the data to speak for itself." - Aldus Luis Elizondo -
Peter van Velzen schreef: 26 jan 2018 13:52Dus is het wat anders. Ik zeg niet te weten wat
Zij menen verder te moeten speculeren zoals je kunt zien in de interviews. Ik zoek een reden waarom.
Peter van Velzen schreef: 26 jan 2018 13:52maar de veronderstelling dat het voertuigen betreft lijkt me niet voor de hand te liggen.
Nee dat ligt niet voor de hand. Daar heb je dan ook heel dure apparatuur, onderzoek, heel veel vergaderen op geheime locaties met daarvoor opgeleide mensen met geheimhoudingsplicht binnen de veiligheidsdiensten, astrofysica, en weet ik wat en de USAF voor nodig.
Peter van Velzen schreef: 26 jan 2018 13:52Het is wel datgene waar piloten mee vertrouwd zijn. Als je een piloot bent hou je altijd rekening met vliegtuigen. Niet met heksen op bezemstelen.
Dat is het hem nu juist. Men houdt nu rekening met bezemstelen. En ik wil wel eens weten waarom. :)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Labyrint schreef: 26 jan 2018 14:54 Precies. Ze zijn dan ook hard bezig een verklaring waarschijnlijk te maken.
Ik zal het dan maar uit de doeken doen
https://www.youtube.com/watch?v=ecTm6G7AjcM
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik denk dat de opstelling van Neil deGrasse Tyson de verstandigste is hier.

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

doctorwho schreef: 26 jan 2018 16:38
Labyrint schreef: 26 jan 2018 14:54 Precies. Ze zijn dan ook hard bezig een verklaring waarschijnlijk te maken.
Ik zal het dan maar uit de doeken doen
https://www.youtube.com/watch?v=ecTm6G7AjcM
Ik ben meer van Zappa dan.

Of Steve Vai

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Fish schreef: 26 jan 2018 16:48 Ik denk dat de opstelling van Neil deGrasse Tyson de verstandigste is hier.

Ja prima hoor. Laat dan de aliens weg. Geen probleem. Wat blijft er dan over? Het veronderstelde fenomeen waar men over spreekt.
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

Labyrint schreef: 26 jan 2018 16:59 Ja prima hoor. Laat dan de aliens weg. Geen probleem. Wat blijft er dan over? Het veronderstelde fenomeen waar men over spreekt.
Dus blijft over: sommige mensen zien ze vliegen; slechts weinigen ontkennen dat.

Sorry, die voorzet moest ik inkoppen.

Serieus, we vinden vast wel een overtuigende verklaring voor UFO's, ooit. Ik denk dat die verklaring interessant zal zijn, en ons op belangrijke nieuwe wetenschappelijke paden zal zetten, bijvoorbeeld in fysiologie of psychologie, mischien wel optica. Ik denk niet dat de dan levende UFO's-zijn-aliens-gelovigen zich er door zullen laten overtuigen.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

De Encyclopedist schreef: 26 jan 2018 18:24
Labyrint schreef: 26 jan 2018 16:59 Ja prima hoor. Laat dan de aliens weg. Geen probleem. Wat blijft er dan over? Het veronderstelde fenomeen waar men over spreekt.
Dus blijft over: sommige mensen zien ze vliegen; slechts weinigen ontkennen dat.
Je hebt het nu over sommige mensen en dus bijvoorbeeld burgers die dingen zien die ze niet kunnen verklaren. Die mensen die bedoelde ik niet.

Dat heb je verkeerd begrepen.

Ik bedoelde dat het fenomeen waarover men spreekt vanuit de CIA en DOD dan nog steeds blijft bestaan maar dan zonder de aliens. Dus dan zou het een ander land moeten betreffen dat deze onbekende 'voertuigen' tot hun beschikking heeft. Je hoeft dus helemaal geen aliens ter sprake te brengen voor dit fenomeen. Het mogen in dit testmodel ook Japanners zijn of Belgen. Alleen kan geen vliegtuigbouwer zich dat voorstellen.

“I think it’s pretty clear this is not us, and it’s not anyone else, so one has to ask the question where they’re from.” Luis Elizondo

Men zou zich iets beter moeten inlezen of beter de filmpjes beluisteren wat men beweerd want men mist hier de helft van de inbreng en reageert daarop half of lukraak. Dat is jammer.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef: 05 jan 2018 11:17en van de slimste methodes waarmee regeringen hun geheime projecten geheim kunnen houden, is de indruk wekken dat ze de ontdekking van Aliens geheim willen houden. Niemand zoekt dan nog naar de ware toedracht.
Dat geloof ik niet. Erg kortzichtig. Ze testen geheime vliegtuigen en verzinnen dan aliens om de mensen op afstand te houden. :) Geheime technologie dat klopt. Die zal er altijd zijn. Maar niet jouw conclusie in dezen. Dit trekt alleen maar meer de aandacht van diegenen die dat allemaal juist niet willen geloven en juist vrijwel direct aan geheime technologie denken. Sowieso kan een regering gewoon zeggen: Ja we hebben technologie, het is geheim, en daarom gaat dat niemand geen moer aan. Daar hoef je dus geen groene mannetjes bij te verzinnen.

Peter van Velzen schreef: 05 jan 2018 11:17Als een regering er geheimzinng over doet, dan wil dat waarschijnlijk zeggen dat ze iets te verbergen heeft. Bijvoorbeeld een geheim militair project. De kans is dan ook veel groter dat een UFO door de betreffende overheid zelf is gefabriceerd.
Inderdaad. Dus zelfs zonder aliens komen we al een heel eind. Heel goed. Alleen verklaard dat nog niet de gedragingen en absurde bewegingen van de "UFO" die zijn beschreven in detail. Kunnen "we" dat al?

:)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

De Encyclopedist schreef: 26 jan 2018 18:24Serieus, we vinden vast wel een overtuigende verklaring voor UFO's, ooit. Ik denk dat die verklaring interessant zal zijn, en ons op belangrijke nieuwe wetenschappelijke paden zal zetten, bijvoorbeeld in fysiologie of psychologie, mischien wel optica. Ik denk niet dat de dan levende UFO's-zijn-aliens-gelovigen zich er door zullen laten overtuigen.
Dat zal niet gebeuren denk ik. Daar is wel een rede voor:

De gevallen die men heeft kunnen achterhalen konden verklaart worden, was er een scala van veroorzakers.
Elke UFO moet dus apart onderzocht worden, van wat het wel geweest kan zijn.

Ook zal lang niet alles verklaart kunnen worden, die komt altijd door de vaagheid van het materiaal en de vaagheid van de getuigen.
Uiteraard houden de Gelovers aan die laatste waarnemingen vast.

Er zullen dus altijd Gelovers blijven, net zoals er nog mensen zijn die in kabouters geloven en zullen blijven geloven.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Misschien is de waarschijnlijkheids-berekening (kansberekening) hier wel het beste van toepassing op?

De kans dat juist in deze tijd de aarde bezocht wordt door een (kans) VER ontwikkelde beschaving, die de moeite wil nemen (kans)
om ons te bezoeken en dit op soms (kans) zeer knullige wijze doet (neerstorten in woestijn als je tijd en ruimte weet te manipuleren).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Labyrint schreef: 27 jan 2018 08:44
Peter van Velzen schreef: 05 jan 2018 11:17en van de slimste methodes waarmee regeringen hun geheime projecten geheim kunnen houden, is de indruk wekken dat ze de ontdekking van Aliens geheim willen houden. Niemand zoekt dan nog naar de ware toedracht.
Dat geloof ik niet. Erg kortzichtig. Ze testen geheime vliegtuigen en verzinnen dan aliens om de mensen op afstand te houden. :) Geheime technologie dat klopt. Die zal er altijd zijn. Maar niet jouw conclusie in dezen. Dit trekt alleen maar meer de aandacht van diegenen die dat allemaal juist niet willen geloven en juist vrijwel direct aan geheime technologie denken. Sowieso kan een regering gewoon zeggen: Ja we hebben technologie, het is geheim, en daarom gaat dat niemand geen moer aan. Daar hoef je dus geen groene mannetjes bij te verzinnen.
In Rosswell heeft het anders prima geholpen! Uiteraard moet je die aliens heftig ontkennen, anders werkt het niet.
Inderdaad. Dus zelfs zonder aliens komen we al een heel eind. Heel goed. Alleen verklaard dat nog niet de gedragingen en absurde bewegingen van de "UFO" die zijn beschreven in detail. Kunnen "we" dat al?

:)
Heb ik gedaan, maar niemand wil mij geloven! (schaduwen/mirages)
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Offtopic`; Wat Rosswell betreft zou je eens de bevindingen van Stanton Friedman kunnen beluisteren. Of wat astronaut Edgar Mitchell daarover heeft gezegd toen hij nog leefde. Edgar Mitchell is in Rosswell geboren en getogen overigens.
Peter van Velzen schreef: 28 jan 2018 02:41 Heb ik gedaan, maar niemand wil mij geloven! (schaduwen/mirages)
Het zou zelfs een vlieger kunnen zijn die niet op gaat.

Beide piloten hadden fysiek oogcontact vanuit de cockpit met het apparaat zoals je hebt kunnen beluisteren in de opname met piloot David Fravor. Ook heb ik dat al netjes aangegeven/getypt in mijn berichten. Ik ga er tenminste vanuit dat je dat leest voor je reageert.

Conclusie: Geen apparatuur defecten of drugs gebruikt onder het vliegen etc. etc.
Laatst gewijzigd door Labyrint op 28 jan 2018 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

doctorwho schreef: 26 jan 2018 16:38 Ik zal het dan maar uit de doeken doen
Wat 'n lieverdjeeeees. :alien:
Je zou van minder depressief worden.

Was het doek te klein valt het gordijn. :crybaby:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Die UFO die jij gezien hebt daar zaten misschien ook zulke lieverds in en heb je dus geen reden om bang te zijn voor ontvoeringen.

Ook een aardig topic om weer eens mee verder te gaan. :)
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Labyrint schreef: 28 jan 2018 08:06 Die UFO die jij gezien hebt daar zaten misschien ook zulke lieverds in en heb je dus geen reden om bang te zijn voor ontvoeringen.

Ook een aardig topic om weer eens mee verder te gaan. :)
Ik beroep me op mijn vrije wil.
Ik WIL niet meer met UFO's spelen. [-X
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Plaats reactie