eindelijk cultuur
Hobby's
Re: Hobby's
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
5 honden en klein behuisd zei je
Mijn schatje was de baas van de hele club en bijzonder eigenwijs
Kreeg flink wat complimenten dat ik het allemaal voor elkaar kreeg hoor, zelfs circuit gelopen en zwemmen en *dansen geleerd. (Tollers zwemmen normaal gesproken nooit).
*Dansen op 1.45
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Deze gaat nooit vervelen, tranen met tuiten elke keer weer.
Dat schaakbord is al hilarisch, maar die klapdeurtjes, die doen 't 'm.
Nice!De Encyclopedist schreef: ↑25 jan 2018 09:25Van dezelfde lp Over land en zee met Drs. P. Mijn broer kocht die lp toen ik nog een puber was en draaide die geregeld. Mijn zangkunst is ook niet briljant, maar evenaart die van de Drs wel. Ik heb er ook een liefde voor het hobbymatig schrijven van gedichten aan overgehouden, vooral vormvaste plezierdichten. P's boek Versvormen is daarbij een geweldig hulpmiddel.
Naar aanleiding van het nieuws biedt ik u een ollekebolleke aan:
Kost een paar stuivers, hoor
Lid van het kerkbestuur
Deed voor zijn hobby
Een greep in de kas
Zonder de hulp van het
Bovennatuurlijke
Blijkt dat die zondaar
Net menselijk was
Bij mij komen de rijmelarijen spontaan binnenvallen, meestal op woordassociaties en homoniemen, niet te stoppen ook. Om bekaf van te worden soms
Andermaal allitererend als achteloos aangeboren abnormaal amechtig alternerende afwijking.
En limericks, ook zo leuk!
D'r komt alleen geen eind aan.
Dus dan... schreeuw ik heel hard in gedachten bijvoorbeeld: STOOOOP, STOP, STOP, hou daarmee OOOOP, OOOOP, OP.
Ook weer vermoeiend, want dat brengt weer Sam Brown naar boven...en als er eenmaal liedjes opkomen is er helemaal geen houwen meer an.
Mullog schreef: ↑25 jan 2018 15:30Prettig, een bord erbij. Spelen met publiek. Begin me een beetje TaTa Steel grootmeester te voelen![]()
Deze Dame werd geworpen in de zaal
het was een hels kabaal
vrij pontificaal
op kleine schaal
held in eigen verhaal
opgewekt partiaal
met elk materiaal
- Peter van Velzen
- Site Admin
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Ja, rijmen kan verslavend zijn. In de jaren 90 heb ik voor de locale musicalvereniging een stel liedjes geschreven over Rotterdam-West. In die dagen heb ik me er meer dan eens op betrapt bij de bakker op rijm te vragen naar brood, of bij de slager metrisch volmaakt om een kilo varkenspoot.Petra schreef: ↑26 jan 2018 03:57Nice!De Encyclopedist schreef: ↑25 jan 2018 09:25 Naar aanleiding van het nieuws biedt ik u een ollekebolleke aan:![]()
Bij mij komen de rijmelarijen spontaan binnenvallen, meestal op woordassociaties en homoniemen, niet te stoppen ook. Om bekaf van te worden soms![]()
![]()
Andermaal allitererend als achteloos aangeboren abnormaal amechtig alternerende afwijking.
En limericks, ook zo leuk!
D'r komt alleen geen eind aan.![]()
Dus dan... schreeuw ik heel hard in gedachten bijvoorbeeld: STOOOOP, STOP, STOP, hou daarmee OOOOP, OOOOP, OP.
Ook weer vermoeiend, want dat brengt weer Sam Brown naar boven...en als er eenmaal liedjes opkomen is er helemaal geen houwen meer an.
Ollekebollekes komen zelden alleen. Ofschoon het recept ervan ingewikkeld is, is de uitvoering ervan relatief simpel: na wat oefening kan een dichter met wat verbale leningheid het uit het hoofd. Nog zo'n opvallendheid: ollekebollekes kunnen heel simpel als proza gezet. Enkel een wakkere literatuurfanaat ziet wat het is als-i goed er op let.
Op limericks ben ik niet zo gek, al was dat wel anders toen ik op de middelbare school zat. De oorzaak van mijn afschuw ligt vooral in wat anderen er mee gedaan hebben, niet in de versvorm zelf. Doe mij maar sonnet en triolet, een rederijkersballade of een pantoum,
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
In zo'n compilatie zit meer, zoiets als dit:
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
13. Ta1-c1appelfflap schreef: ↑25 jan 2018 17:55
1. e2-e4 e7-e6
2. d2-d4 d7-d5
3. Pb1-c3 Pg8-f6
4. Lc1-g5 Lf8-e7
5. e4-e5 Pf6-e4
6. Pc3xe4 Le7xg5
7. Pe4xg5 Dd8xg5
8. Pg1-f3 Dg5-e7
9. Lf1-d3 c7-c5
10. c2-c3 Pb8-c6
11. 0-0 c5xd4
12 c3xd4 0-0
Zoals aangekondigd, ik ga nu op weg naar schiphol. Volgende reacties duren misschien wat langer.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
-
appelfflap
- Banned
Potverdorie wat knap hè.
Al is ijsdansen bij mij favoriet ondanks het gebrek aan sprongen.
Love it!De Encyclopedist schreef: ↑26 jan 2018 07:51
Ja, rijmen kan verslavend zijn. In de jaren 90 heb ik voor de locale musicalvereniging een stel liedjes geschreven over Rotterdam-West. In die dagen heb ik me er meer dan eens op betrapt bij de bakker op rijm te vragen naar brood, of bij de slager metrisch volmaakt om een kilo varkenspoot.
Ollekebollekes komen zelden alleen. Ofschoon het recept ervan ingewikkeld is, is de uitvoering ervan relatief simpel: na wat oefening kan een dichter met wat verbale leningheid het uit het hoofd. Nog zo'n opvallendheid: ollekebollekes kunnen heel simpel als proza gezet. Enkel een wakkere literatuurfanaat ziet wat het is als-i goed er op let.
Op limericks ben ik niet zo gek, al was dat wel anders toen ik op de middelbare school zat. De oorzaak van mijn afschuw ligt vooral in wat anderen er mee gedaan hebben, niet in de versvorm zelf. Doe mij maar sonnet en triolet, een rederijkersballade of een pantoum,
Leuk die rijmelarij
ook ik ben zo'n tiep
vormvast of vrij
en een acrostichon in geniep
is mijn stiekem genot
tenzij 't wordt gespot.
STOOOOOP STOOOP STOP..
Heeft Ingi toch een heel leuk topic naar binnen gegooid.
Hoe meer dames hoe meer vreugd
Helemaal dames die topics werpen
Hoe meer dames hoe meer vreugd
Helemaal dames die topics werpen
Gelukkig maar dat ik niet vergeet naast al het "gezwijmel' dat ik ook nog een aards leven heb.
Net een poppenhuis voor een prikkie besteld...oma en opa krijgen hun eigen huis..kan ik weer aan de slag met
laminaat leggen, behangen en meubels bewerken. Ben ik weer onder de pannen. Een levenslange hobby.
En misschien ga ik nog een auto cursus volgen..vind ik ook leuk. En handig als je weet als er iets is.
Nu weet ik het vaak ook maar dan gaat dat op gevoel..en een beetje combineren wat wat je al weet.
Is hier iemand die dit als beroep of hobby heeft? Aan de auto sleutelen? Tegenwoordig kun je niet veel meer zelf doen.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Oh, well, dit is de nieuwste rage voor vrouwen in Finland. Meedoen?
https://www.youtube.com/watch?v=qd5-qspfKtc
https://www.youtube.com/watch?v=ll_I0ahm7N4
Born OK the first time