Ingi schreef:Zo kan het ook zijn dat er eerst andere zaken moeten gebeuren in het lichaam of de geest voordat er effect wordt opgemerkt.
Als je een cursus doet heb je ook een zogenaamde zuiveringsperiode. Geestelijk en fysiek.
Daarnaast heb je ook gewoon mensen die niets of niet zo veel voelen.
Onder andere die dusdanig lekker in hun vel zitten dat ze al in balans zijn.
Deze hebben vaak ook een minder heftige of geen merkbare zuiveringsperiode.
Je moet zelf heel opmerkzaam willen observeren, wil je dan zien wat er gebeurt.
Op zich hoeft dat niet. Het kan zijn dat je naar een bepaalde tijd bv. plotseling opmerkt dat je een probleem heel anders aanpakt
Of dat je andere beslissingen neemt. Je fitter voelt, lichter, kan van alles zijn. Iet wat bv. jaren of nog langer niet of nooit zo is geweest
en waarvan je ook geen verandering had verwacht.
Kort samengevat:
Zwemt de kikker, kwaakt de vis;
Verandert het weer, of blijft zo't is.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck schreef: ↑24 jan 2018 10:45
Ingi,
Aardig dat je zo uitvoerig verslag doet, maar wat jij per saldo vindt
Een Reiki master opleiding krijg/kreeg je ook niet zomaar. Ik heb zelf een gedegen beroepsopleiding die aansluit op het begeleiden van mensen van alle leeftijden. Die vaardigheden heb je ook nodig (vind ik) als je met mensen werkt.
Staat ook apart van de werkelijkheid.
Bovendien krijg ik tussen de regels door het vermoeden dat jij Reiki inzet voor wat ook wel persoonlijke groei of ontwikkeling wordt genoemd. Of heel kaal het kennis maken met je eigen neuroses.
Ik zie jou zo langzamerhand als een gedreven hobbyiste met de spirituele voeten wat erg ver boven de grond.
Roeland
Ja, dat doen wel meer mensen. En dat leer je in feite in elke cursus. Alleen al naar de stroming gaat dat onder vanwege de focus op behandelingen. En daarvoor dienen de zeefsessies. Reiki toepassen zonder een bepaald doel werkt op lichaam en geest in. Als je daarvoor het woord behandelingen gebruikt schept dat nogal verwarring, zo blijkt.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ingi,
Een Reiki master opleiding krijg/kreeg je ook niet zomaar. Ik heb zelf een gedegen beroepsopleiding die aansluit op het begeleiden van mensen van alle leeftijden. Die vaardigheden heb je ook nodig (vind ik) als je met mensen werkt.
Bovendien krijg ik tussen de regels door het vermoeden dat jij Reiki inzet voor wat ook wel persoonlijke groei of ontwikkeling wordt genoemd. Of heel kaal het kennis maken met je eigen neuroses.
Ik zie jou zo langzamerhand als een gedreven hobbyiste met de spirituele voeten wat erg ver boven de grond.
Roeland
Ja, dat doen wel meer mensen. En dat leer je in feite in elke cursus. Alleen al naar de stroming gaat dat onder vanwege de focus op behandelingen. En daarvoor dienen de zeefsessies. Reiki toepassen zonder een bepaald doel werkt op lichaam en geest in. Als je daarvoor het woord behandelingen gebruikt schept dat nogal verwarring, zo blijkt. Als je met mensen in het algemeen werkt..is het wel degelijk handig om te weten hoe je mensen het beste kunt begeleiden en wel op een manier dat ze het zelf mogen doen. Want ik als persoon ben niet van belang op dat moment. Zoiets noem je ook coaching.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ingi,
Roeland
Ja, dat doen wel meer mensen. En dat leer je in feite in elke cursus, hoe je dat kunt bevorderen, En daarvoor dienen de zeefsessies. Reiki toepassen zonder een bepaald doel werkt op lichaam en geest in. Als je daarvoor het woord behandelingen gebruikt schept dat nogal verwarring, zo blijkt. Als je met mensen in het algemeen werkt..is het wel degelijk handig om te weten hoe je mensen het beste kunt begeleiden en wel op een manier dat ze het zelf mogen doen. Want ik als persoon ben niet van belang op dat moment. Zoiets noem je ook coaching. Dat kun je overal wel gebruiken.
[/quote]
Roeland
Ik vrees dat al mijn krachtwatertjes hier niet tegen opgewassen zijn.
Je gaat het namelijk pas zien als je het doorhebt.
Na je zuiveringsperiode word je fitter en lichter en omdat je dan met sprongen vooruit gaat kun je nu eenmaal niet met je voeten op de grond blijven staan.
Ik wil ooooooook, alleen al wat lichter springen zou al zo fijn zijn
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra schreef: ↑27 jan 2018 06:29
Ik vrees dat al mijn krachtwatertjes hier niet tegen opgewassen zijn.
Je gaat het namelijk pas zien als je het doorhebt.
Na je zuiveringsperiode word je fitter en lichter en omdat je dan met sprongen vooruit gaat kun je nu eenmaal niet met je voeten op de grond blijven staan.
Ik wil ooooooook, alleen al wat lichter springen zou al zo fijn zijn
Misschien is het een idee om te vertellen hoe je ervan af bent gekomen. Wie weet laat ik me toch nog overtuigen. Weet niet of dat in een ander topic moet of hier kan. Het zou me wel interesseren. Ik heb heel misschien wel een vermoeden.
Ingi schreef: ↑26 jan 2018 23:26
Ja, dat doen wel meer mensen. En dat leer je in feite in elke cursus, hoe je dat kunt bevorderen, En daarvoor dienen de zeefsessies. Reiki toepassen zonder een bepaald doel werkt op lichaam en geest in. Als je daarvoor het woord behandelingen gebruikt schept dat nogal verwarring, zo blijkt. Als je met mensen in het algemeen werkt..is het wel degelijk handig om te weten hoe je mensen het beste kunt begeleiden en wel op een manier dat ze het zelf mogen doen. Want ik als persoon ben niet van belang op dat moment. Zoiets noem je ook coaching. Dat kun je overal wel gebruiken.
Alsof het zo had moeten zijn...zeefsessies haha..zelf sessies had het moeten zijn. Verkeerd woord uit woordenboek toegepast.
Ingi,
Roeland
Ja, dat doen wel meer mensen. En dat leer je in feite in elke cursus, hoe je dat kunt bevorderen, En daarvoor dienen de zelfsessies. Reiki toepassen zonder een bepaald doel werkt op lichaam en geest in. Als je daarvoor het woord behandelingen gebruikt schept dat nogal verwarring, zo blijkt. Als je met mensen in het algemeen werkt..is het wel degelijk handig om te weten hoe je mensen het beste kunt begeleiden en wel op een manier dat ze het zelf mogen doen. Want ik als persoon ben niet van belang op dat moment. Zoiets noem je ook coaching. Dat kun je overal wel gebruiken.
Ingi,
Hopelijk zullen steeds meer mensen beseffen dat zwamkezerij over het doorgeven van kosmische energie serieus nemen je gezonde verstand aantast.
Je van je neuroses bevrijden kan ook met minder bedrog en leken-zorgdriften.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck schreef: ↑27 jan 2018 10:39
Ingi,
Hopelijk zullen steeds meer mensen beseffen dat zwamkezerij over het doorgeven van kosmische energie serieus nemen je gezonde verstand aantast.
Je van je neuroses bevrijden kan ook met minder bedrog en leken-zorgdriften.
Roeland
Ik zie vooral verstand, maar vaak geen gezond verstand.
De aarde was beter intact voordat we gingen geloven in het verstand.
Gezond verstand beseft dat er verstand een kant van het leven is.
En ik zie dus dat steeds meer mensen dat beseffen.
Conclusie tot nu toe. Reiki werkt minder goed dan pseudo-reiki. Iedereen kan het en als je ervoor betaald kan je een meester-certificaat ontvangen. De vermeende energie-stromingen zijn een verdichtsel van de geest en niet waarschijnlijker dan dat de maan toch uit kaas bestaat.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho schreef: ↑27 jan 2018 18:43
Conclusie tot nu toe. Reiki werkt minder goed dan pseudo-reiki. Iedereen kan het en als je ervoor betaald kan je een meester-certificaat ontvangen. De vermeende energie-stromingen zijn een verdichtsel van de geest en niet waarschijnlijker dan dat de maan toch uit kaas bestaat.
Die conclusie was er daarvoor al.
Dan kan dit topic toch op slot? Want ik vind het ook een beste conclusie.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Dan kan dit topic toch op slot? Want ik vind het ook een beste conclusie.
Dat mag. Ik had dit topic geopend om duidelijk te maken wat Reiki (niet) is.
Hoe het is bedoeld en dat er twee belangrijke hoofd stromingen zijn.
Van oorsprong is het geen alternatieve geneeswijze. Dat wil ik graag
helder hebben: http://www.usui-reiki-ryoho.nl/informat ... -ryoho.php