Dankjewel Ingi.Ingi schreef: ↑23 jan 2018 18:57Jij wilt weten of het de moeite waard is en wat het inhoudt. Als je eraan begint heb je niets dan deze wens...anders maar gaandeweg zul je ontdekken dat het niet(meer) gaat om wens denken En of het de moeite waard is. Vind je het de moeite waard je beperkende overtuigingen te ont_dekken ook al zou dat kunnen betekenen dat dat dat soms moeite kan kosten of confronterend kan zijn? Maar wel steeds lichter kan aanvoelen?Ik kan je voorbeelden geven als je wit maar voor nu houdt ik het kort. Als je hier nog vragen over hebt..het leidt namelijk vaak tot misverstanden omdat wij geneigd zijn er steeds iets nieuws bij te denken.

Je schrijft zoveel dat ik het in stukken ga hakken.
Het is niet zo dat ik geen bronnenonderzoek wil doen. Ik heb door de jaren heen flink wat van dit spul gelezen, heb me vrij aardig verdiept in het hele gebeuren van de meest gangbare religies, tot boeddhistisch of buitenissige en breed filosofische stromingen. Ik kon ook vrij aardig mediteren, heb zelfs met Reiki gespeeld.

Echter; ik ben het NOOIT met het verhaal eens. Aan de oppervlakte klinkt het allemaal allemachtig prachtig, tot je het eens even flink uitkauwt. En ik kauw graag door tot het gaatje. Dus ik zag en zie in al die stromingen en bijbehorende teksten 100.000 prikballonnen met gebakken lucht, schijnwaarheden, halve waarheden en een hoop quatsch om het volk als makke schapen onder de duim te houden. Iedereen lief is namelijk wel zo makkelijk.
De vragen die ik jou nu hier voorleg, zijn dan ook de vragen of tegenwerpingen die mij in mijn hoofd schieten bij spirituele of religieuze teksten/praktijken/systemen of hoe je het ook noemen wilt.
De ehhh... keerzijde van al die leuke verhalen zeg maar.
Ik probeer de keerzijde die ik zie te verduidelijken, dat lijkt het makkelijkst te gaan door vragen te stellen.
Het kan best zijn dat ik het allemaal niet zo goed begrepen heb, dus het is niet zo dat ik je in een val wil lokken of zo. Of misschien een beetje wel maar niet in het geniep.

Kom ik weer op het begin.
Wat als ik geen beperkende overtuigingen héb, gewoon al van nature niet, nooit gehad ook ?
Wat als die teksten, religies, systemen, bedenksels, de Bron, etc. juist méér beperkende overtuigingen bezigen dan ik ooit heb gehad of kon bedenken?
Qua Bron.
Op het moment dat jij me over een Bron vertelt schep jij voor mij al een dualiteit. Er zijn dan volgens jou overtuigingen, die beperkt kunnen zijn.
En pfew... blijkbaar zijn ze nog zwaar ook. Hopla, nóg een dualiteit erbovenop.
Lichter aanvoelen is dan beter dan zwaarder aanvoelen.
En de manier waarop dat ont- dekken wordt geschreven.. ? Ik moet ergens vanaf blijkbaar. Er is iets niet genoeg, wat je kwijt moet zien te raken.
Dus daar heb ik hem al; zodra die Bron in mijn leven komt is er dualiteit gecreëerd waar een 'niet goed genoeg' boodschap zit ingebakken. Paradoxaal genoeg worden er daardoor ook nog bepaalde overtuigingen bij me naar binnen gegooid die ik daarvoor nog niet had.
Terwijl ik vóór ik van die Bron wist; helemaal fijn met mijn natuurlijke zelf overtuigingsloos was.