Ingi schreef: ↑17 jan 2018 18:58
De bron van al het leven? De drive die ervoor heeft gezorgd en nog zorgt dat er überhaupt leven is? Het universum, en wat daar buiten nog bestaat. Vergelijk het met de oceaan en wij en de natuur en al wat leeft en materie is enz. zijn de druppels, de golven. We denken dat we de druppels of de golven zijn maar in wezen zijn we de oceaan. De verbinding is er, je bent het gewoon of je het nu weet of niet. Druppels en golven zijn vergankelijk zoals een levend organisme,,de oceaan als je het groter ziet (de oorsprong van de wereld) niet. Het is een metafoor die het redelijk uitlegt wat ik bedoel. De oceaan is neutraal ten opzichte van de druppels. Dus geen slechte of goede bron in die zin. Goed en slecht zijn termen van dualiteit. In het geheel lost het uiteindelijk op.
Ingi, misschien ben ik niet zo vlot van begrip want ik begrijp er niet veel van.
Al die druppels en de 'verbinding' met de oceaan; die ken ik wel uit het boeddhisme.
Er komen nogal wat misdadigers uit die oceaan voortgesproten dus ik heb nogal moeite met dat één voelen. Daarom vraag ik me af waarom je verplicht verbonden bent of je dat weet of niet. Eigenlijk dwing je mij nu tot verbondenheid,

terwijl ik m.i. gewoon kan zeggen.. 'nou nee dankuwel beleefd, ik zoek wel een ander fijn watertje.'
Geen slechte of goede bron in die zin, zeg je.
Dan snap ik niet waarom je tevens zegt dat je 'in elke situatie dichtbij die bron blijft'. Wat heb je daar dan aan als die bron soms goed en soms slecht, of geen van beide is? Ik zie het hele punt dan niet om daar dichtbij te willen zijn.. waarom zou ik dat dan doen?
Wat maakt het nou uit of ik dichtbij of ver weg van een neutrale bron ben
Je had ook dit geschreven; Ingi wrote:
Ingi schreef: ↑17 jan 2018 18:58
Ik denk dat je zelfs Reiki niet meer nodig hebt als je als mens in staat bent terug te keren naar je natuurlijke staat...
Nou ben ik niet bepaald onder de indruk van de natuurlijke staat van de mens, en dan druk ik me nog mild uit.
Dus ook deze stelling vind ik erg lastig om te snappen.
Ik denk dan even aan al die mensen die we voor levenslang in het gevang moeten opsluiten omdát ze hun natuurlijke staat volgden.
Die natuurlijke staat van de mens verdient naar mijn mening nou niet bepaald een schoonheidsprijs. Sterker nog... het is juist door het beheersen van onze natuurlijke impulsen dat we nog een beeeetje met elkaar kunnen samenleven.
Waar je natuurlijke staat allemaal toe in staat is...

Dus hoe zie jij dat dan.. die natuurlijke staat?