Ingi schreef: 10 jan 2018 10:53
Het knuffelen vervangt niet het werken aan jezelf want daar wordt je ook door afgeleid omdat je met de ander een interactie vormt. Er zijn meer mensen die daar behoefte aan hebben. Spontaan knuffelen is een uiting van genegenheid en laat verbindingen tot stand komen, in onze huidige drukke maatschappij is er soms meer nodig om in balans te blijven. Even de natuur in lopen is er maar voor weinigen weggelegd. We worden in het algemeen opgeslokt door drukte,
presteren en meer van dit soort zaken.
Ik schetste een totaalplaatje van gewone, gezonde, heilzame, niet prestatie gerichte, gratis, menselijke interactie, niet alleen dat knuffeltje.
Of beter gezegd; dat was mijn bedoeling.
Het zijn m.i. al die ingewikkelde levenskunstige toevoegingen die er een
presteren van maken omdat er cursussen, diploma's en hiërarchische opklim-systemen met bijbehorende 'allemachtig prachtige' titulatuur bij betrokken worden. Tot je je Master mag noemen o.i.d. Of Lama, ook zo'n mooie eretitel. Ere wie ere toekomt tenslotte. (Wel eerst je kop kaalscheren zodat iedereen kan zien hoe nederig je bent na al je behaalde diploma's, en naar behoren voor je buigt natuurlijk

)
Ingi schreef: 10 jan 2018 10:53
Juist door je zelf te komen zou je wel eens tot de ontdekking kunnen komen dat je ook met minder van al dat zou kunnen.
Dat bedoel ik! Met minder van al dat... die '
al dat' zijn m.i. al die extra toevoegingen, meestal tegen betaling, die niet in mijn rijtje gewone gezonde etc menselijke interactie thuishoren.
Minder van al dat =
(Ik zag het Dikkemick al prachtig opsommen) een hele waslijst aan alternatieve behandelingsopties waar Reiki onderdeel van is.