Je kunt je tekst ook eerst opmaken in een tekstverwerker.
Dat zet natuurlijk alleen zoden aan de dijk als het een wat langer stuk is.
Moderator: Moderators
Je kunt je tekst ook eerst opmaken in een tekstverwerker.
Ik weet dat je goed voelen wel degelijk invloed heeft op je lichaam en geest, waardoor een ziekte anders aanvoelt en kan verlopen dan dat je zwaar somber voelt. Ik ben zelden ziek maar ik heb het verschil ervaren. En voor de rest moet je gewoon uitzieken. Je kunt het verder niet controleren maar ik ben zelf liever ontspannen ziek dan dat ik me ook nog zorgen moet maken over alles en nog wat. In het tweede geval blijf ik langer liggen en voel me langer ziek. Of ik het dan nog ben is een vraagstuk...maar echt boeien vind ik dat niet. Voor mij maakt het niet uit, ik heb geen werkgever die mij achter de vodden aanzit.dikkemick schreef: ↑10 jan 2018 02:48 Don't worry, be happy kan een mooi levensmotto zijn Ingi. Maar waar het mij hier om ging is dat lachen of muziek maken (als energie-overdracht) eenzelfde effect heeft op genezen als reiki.
Niets!
Natuurlijk voelt iemand zich goed als hij/zij lacht of naar muziek luistert, maar sneller van je verkoudheid afkomen? Ik dacht het niet.
En dan zijn bovenstaande vormen van energie nog meetbaar. Is met reiki niet het geval.
Ja ik vergeet het steeds. Bedankt voor de tip en ik ga het proberen.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 jan 2018 12:11Je kunt je tekst ook eerst opmaken in een tekstverwerker.
Wat schrijven de andere Reiki bedrijvers en waar vind ik dat?
Ja ja, ik ben het me maar al te pijnlijk bewust!
heeck schreef: ↑02 jan 2018 16:50 Het wordt tijd dat wordt beseft wat een vreemde, lachwekkende dijenkletser Reiki is:
http://respectfulinsolence.com/2014/06/ ... -of-reiki/
https://respectfulinsolence.com/2017/01 ... e-healing/
Respect voor nonsens heeft zijn grenzen.
Roeland
Ik schetste een totaalplaatje van gewone, gezonde, heilzame, niet prestatie gerichte, gratis, menselijke interactie, niet alleen dat knuffeltje.Ingi schreef: ↑10 jan 2018 10:53
Het knuffelen vervangt niet het werken aan jezelf want daar wordt je ook door afgeleid omdat je met de ander een interactie vormt. Er zijn meer mensen die daar behoefte aan hebben. Spontaan knuffelen is een uiting van genegenheid en laat verbindingen tot stand komen, in onze huidige drukke maatschappij is er soms meer nodig om in balans te blijven. Even de natuur in lopen is er maar voor weinigen weggelegd. We worden in het algemeen opgeslokt door drukte, presteren en meer van dit soort zaken.
Dat bedoel ik! Met minder van al dat... die 'al dat' zijn m.i. al die extra toevoegingen, meestal tegen betaling, die niet in mijn rijtje gewone gezonde etc menselijke interactie thuishoren.
@Who; Kamerplanten zijn ook erg goed voor de mens hoooooor!Peter van Velzen schreef: ↑10 jan 2018 10:26Je beschrijft een ritueel. Rituelen blijken in de praktijk te werken (ongeacht welke!), zei het dat ze bij mij pas optinaal werkten toen ik er de nutteloosheid van in zag.
Je kunt je er ook niet druk om maken. Als het maar begrijpelijk is wat je probeert te zeggen.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 jan 2018 12:11Je kunt je tekst ook eerst opmaken in een tekstverwerker.
De feitelijke handelingen zijn op zich nutteloos, maar de gevolgen ervan op je hersenen zijn dat niet. Grappig dat je refereerde aan een kamerplantje. Ik had van een therapeut het advies gekregen om een kamerplantje te verzorgen. Toen het plantje ondanks mijn goede zorgen de geest gaf, was het bedoelde effect bereikt. Ik had niet langer de behoefte mij te bekommeren om datgene waar het plantje een symbool voor was.
Het enige waar je hier wat aan hebt is dat er geen wetenschappelijk bewijs is.Petra schreef: ↑11 jan 2018 03:28Ik schetste een totaalplaatje van gewone, gezonde, heilzame, niet prestatie gerichte, gratis, menselijke interactie, niet alleen dat knuffeltje.Ingi schreef: ↑10 jan 2018 10:53
Het knuffelen vervangt niet het werken aan jezelf want daar wordt je ook door afgeleid omdat je met de ander een interactie vormt. Er zijn meer mensen die daar behoefte aan hebben. Spontaan knuffelen is een uiting van genegenheid en laat verbindingen tot stand komen, in onze huidige drukke maatschappij is er soms meer nodig om in balans te blijven. Even de natuur in lopen is er maar voor weinigen weggelegd. We worden in het algemeen opgeslokt door drukte, presteren en meer van dit soort zaken.
Of beter gezegd; dat was mijn bedoeling.![]()
Het zijn m.i. al die ingewikkelde levenskunstige toevoegingen die er een presteren van maken omdat er cursussen, diploma's en hiërarchische opklim-systemen met bijbehorende 'allemachtig prachtige' titulatuur bij betrokken worden. Tot je je Master mag noemen o.i.d. Of Lama, ook zo'n mooie eretitel. Ere wie ere toekomt tenslotte. (Wel eerst je kop kaalscheren zodat iedereen kan zien hoe nederig je bent na al je behaalde diploma's, en naar behoren voor je buigt natuurlijk)
Dat bedoel ik! Met minder van al dat... die 'al dat' zijn m.i. al die extra toevoegingen, meestal tegen betaling, die niet in mijn rijtje gewone gezonde etc menselijke interactie thuishoren.
Minder van al dat =
(Ik zag het Dikkemick al prachtig opsommen) een hele waslijst aan alternatieve behandelingsopties waar Reiki onderdeel van is.
De omgekeerde wereld; de nonsens van Reik is hoog en breed aangetoond terwijl bij jou de verplichting ligt om werking boven niets doen aan te tonen.
Het enige dat ik lees is dat het jou en andere Reiki-bedrijvers geen bal uitmaakt dat het om bewezen nonsens gaat die uitgaat van een gefantaseerde energetische overdracht.“Ingi” schreef:Het enige waar je hier wat aan hebt is dat er geen wetenschappelijk bewijs is.
Speculaties waarom mensen iets toch blijven doen terwijl dat zo is brengen je niet verder.