Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: Reiki van oorsprong geen alternatieve geneeswijze, wat dan wel?

Bericht door Petra »

dikkemick schreef: 10 jan 2018 02:48 Don't worry, be happy kan een mooi levensmotto zijn Ingi. Maar waar het mij hier om ging is dat lachen of muziek maken (als energie-overdracht) eenzelfde effect heeft op genezen als reiki.
Niets!
Natuurlijk voelt iemand zich goed als hij/zij lacht of naar muziek luistert, maar sneller van je verkoudheid afkomen? Ik dacht het niet.
En dan zijn bovenstaande vormen van energie nog meetbaar. Is met reiki niet het geval.
HO HO!
Lachen is wel degelijk aangetoond heilzaam voor lichaam en geest, met daarbij dus een sterker immuumsysteem.
En aanraken en knuffelen ook. Er komen bepaalde stoffen vrij, w.o. oxytocine.

https://www.gezondheidsnet.nl/geest/waa ... -gezond-is
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

Petra schreef: 10 jan 2018 03:08 Er komen bepaalde stoffen vrij, w.o. oxytocine.
Jum!
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Misschien dat dit bij reiki ook het geval is. MITS je er maar heilig van overtuigd bent dat er energie wordt overgedragen. Een euforisch gevoel door de gedachte alleen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Petra schreef: 10 jan 2018 02:29 Het is de hoop op verbetering of genezing wat ik bedoel. Mensen waar alle bodem bij is weggeslagen kunnen daardoor blijven zoeken en hopen, zelfs tegen beter weten in, terwijl m.i. acceptatie heilzamer is. Voor diegene maar ook voor diens omgeving, er gaat helaas veel kostbare tijd en energie verloren bij het zoeken naar en het meegaan in alternatieve 'geneeswijzen'.

En daarmee spreek ik uit ervaring. In je laatste weken jezelf met alle ellende en pijn dagelijks, voor een hoop geld!, naar een 'telefooncel' achtig apparaat slepen om je energie in balans te brengen, in e.o.a. verre stad bij e.o.a. zgn. hulpgever. dat is wat ik wreed en mensonterend noem.

De vergelijking met het apparaat wat energie meet met Reiki waar je zelf bij bent en kunt observeren wat er gebeurt snap ik dan niet zo goed. Je zet iemand een apparaat neer en laat diegene zich erheen slepen terwijl hij/zij ernstig ziek is? Als je als Reiki behandelaar niet in staat bent om over te brengen wat Reiki niet doet moet je er zeker niet aan beginnen om anderen te helpen. Bij twijfel nooit doen. Ik snap die vergelijking toch al niet..een arts die je vertelt dat je geen kans meer hebt die geloof je..en een eventuele Reiki beoefenaar die je vertelt je voor wat rust energie te geven en dat dat verder geen effect heeft die geloof je dan niet? Je kunt iemand toch gewoon vertellen dat het hem eventueel wat rustiger maakt wat hem misschien kan helpen te berusten? Niet elke ernstig zieke is ook wanhopig. Ik heb er genoeg gezien die gewoon rustig waren en berusten in hun lot. Als jong meisje heb ik een tijdje op een kankerafdeling in een academisch ziekenhuiscomplex gewerkt. En later mensen uit mijn omgeving die stevig ziek waren en ondertussen overleden.

Ik vind het nogal een verkoper van iets die mogelijk van alles heeft beloofde met het kastje wat energie meet te vergelijken met een Reiki verzorging die je wat rust moet geven en wat ook duidelijk wordt gecommuniceerd. En waarbij ook iemand aanwezig is. Mensen zijn ziek maar niet dom en als ze echt wanhopig zijn dan zie je dat..en is het wellicht beter om iets anders toe te passen zoals bv eerst een psycholoog die daar deskundig in is. Zou dit aan de hand zijn zou ik een ernstig zieke ook niet zomaar zonder samenspraak met zijn arts Reiki geven en al helemaal niet als diegene op verbetering hoopt. Als dat niet overkomt kun je beter je handen ervan aftrekken. Het is maar net hoe je ermee omgaat. Ik snap je zorg wel maar dat betekent niet dat Reikibehandelaars roekeloze mensen zijn die heling beloven die ze niet waar kunnen maken...ik neem aan dat dat zelfs strafbaar is.

Ook in kankercentra in Amerika heb je een hele Reikiklinik waar Reiki wordt toegepast. Die info moet ik hier nog plaatsen. Reiki maakt vaak rustig of rustiger en helpt zo ook bij acceptatie. Ik weet dat ook uit eigen ervaring bij twee heel ernstige omstandigheden waarvan de tweede vrij recent is. Sterkte met wat je hebt meegemaakt. xxx
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Ingi
Heb jij vertrouwen in chakratherapie? Aromatherapie? Shiatsu? Malvatherapie? Astrologie? Holistic pulsing? Baby fluisteren? Kristaltherapie? Wichelroede lopen?
Bij al deze voorbeelden zijn mensen die er heilig in geloven. Maar moeten claims die gedaan worden door deze beoefenaars niet altijd nauwgezet gecontroleerd worden? Mag je onschuldige goedgelovige mensen blootstellen aan deze alternatieve hulpverleners? Als je deze (niet volledige lijst) bekijkt zie je door de bomen al bijna het bos niet meer.

Laat me als voorbeeld wichelroede lopen nemen. Mensen gaan werkelijk goedgelovig met 2 takjes op zoek naar water. Dit is uitgebreid getest en blijkt humbug te zijn. Waarom bestaat het nog?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ingi schreef: 09 jan 2018 18:49
heeck schreef: 09 jan 2018 17:34
Ingi schreef: 09 jan 2018 15:27
Hoe kan het dat muziek inwerkt op het lichaam en de psyche?
Is daar een wetenschappelijke verklaring voor?
Wat is dat voor vreemde vraag.
Het gaat om het vergelijken van Reiki met Silent Healing.

Toon jouw Reiki-meerwaarde.

Roeland
Als alles uit energie is opgebouwd hoezo kan het dan niet zijn dat ook muziek overgedragen wordt door dezelfde energie.

Mij werkt muziek op de zenuwen,zelfs al is die mooi. Dus het is ook persoonlijke invulling of het een meerwaarde heeft. Maar ze raakt wel iets alleen in mijn geval heb ik er geen baat bij. Ik heb liever stilte. Dan moeten we dus een onderzoek starten onder bepaalde voorwaarden.
Weerom geen antwoord.
Herhaald dus: Toon mij de meerwaarde van Reiki ten opzichte van
Silent Healing® is een CD die bestaat uit 74 minuten lang krachtig werkzame stilte. Deze CD is ontwikkeld om balans te brengen in de subtiele energie systemen van de mens en zijn persoonlijke leefomgeving.
En het is niet zo dat alles uit jouw soort kosmische energie is opgebouwd, die nota bene ook nog zg energetisch kan worden doorgegeven. Onderzoek starten naar een door jou vooronderstelde, natuurkundig onbekende energie is lekennonsens.

Onbekende zaken energetisch doorgeven is Harry Potterland voor volwassenen, het cultiveren van het onbestaande.
Die fantasie op anderen loslaten is plat bedrog.

Buitenreguliere zorg in nederlandse ziekenhuizen
Komt verrassend veel voor, inclusief therapeutic touch etc.
Echter niet als onderdeel van een behandeling door het ziekenhuis:
https://kloptdatwel.nl/2015/01/26/inven ... tellingen/

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

dikkemick schreef: 10 jan 2018 03:27 Misschien dat dit bij reiki ook het geval is. MITS je er maar heilig van overtuigd bent dat er energie wordt overgedragen. Een euforisch gevoel door de gedachte alleen.
Daar gaan we weer. Denk aan de nocebo's, dan kan ook paniek het geval zijn.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Ingi schreef: 09 jan 2018 16:01
Waarom? schreef: 09 jan 2018 15:45 Dag Ingi,

De postmoderne mens op z'n diepst getekend door jouw...Recht van mening en standpunt verworden tot een gestolde onverschilligheid....laat ik een diep wantrouwen gepaard met medelijden hebben tegenover degene die zeggen niet zelf te lijden...
En ik heb medelijden en "wantrouwen" ten behoeve van de zogenaamde postmoderne mens.
Besef je wel dat wij aan de buitenrand van een galaxe en ons universum wonen en toch vinden wij ons zo belangrijk.
Beetje bescheidenheid zou ons sieren.

https://decorrespondent.nl/2113/de-post ... 0-5b911568
Dag Ingi,

Iemand die een (Pseudo) religie aanhangt zou zo reageren: Weet jij wel hoe klein wij als mens zijn t.o.v God?. Hoe klein ons begrip is t.o.v de wijsheid van God..Een beetje bescheidenheid zou ons sieren....Zelfde mantra, maar dan in een ander taalkleed.

Ieder levend wezen op deze aarde neemt zich zelf serieus, en is gericht op het in leven houden van zichzelf en de soort. Ooit wel eens dieren NIET serieus bezig gezien met hun eten?. Dat ieder mens zich serieus neemt en moet nemen is een compleet teken van "gezondheid". En uiteraard zal de uitgestrektheid van het universum ons met huiver en bevreemding vervullen...Is geen andere vervreemding en huiver dan de mens die 10.000 als jager-verzamelaar in een eindeloos grote en gevaarlijke aarde stond....

De mens die zijn aardse leven veracht is of psychisch ziek of heeft een uitruil gedaan om niet geconfronteerd te zijn met zijn eigen sterfelijkheid en struggle for life......Het grote bedrog van alle (pseudo) religies en ietsismes en wat dan ook: het wordt beter na je dood, en zo niet dan heb je op de aarde de verkeerde keuze gemaakt.........
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

heeck schreef: 10 jan 2018 09:09
Ingi schreef: 09 jan 2018 18:49
heeck schreef: 09 jan 2018 17:34

W
Als alles uit energie is opgebouwd hoezo kan het dan niet zijn dat ook muziek overgedragen wordt door dezelfde energie.

Mij werkt muziek op de zenuwen,zelfs al is die mooi. Dus het is ook persoonlijke invulling of het een meerwaarde heeft. Maar ze raakt wel iets alleen in mijn geval heb ik er geen baat bij. Ik heb liever stilte. Dan moeten we dus een onderzoek starten onder bepaalde voorwaarden.
Weerom geen antwoord.
Herhaald dus: Toon mij de meerwaarde van Reiki ten opzichte van
Silent Healing® is een CD die bestaat uit 74 minuten lang krachtig werkzame stilte. Deze CD is ontwikkeld om balans te brengen in de subtiele energie systemen van de mens en zijn persoonlijke leefomgeving.
En het is niet zo dat alles uit jouw soort kosmische energie is opgebouwd, die nota bene ook nog zg energetisch kan worden doorgegeven. Onderzoek starten naar een door jou vooronderstelde, natuurkundig onbekende energie is lekennonsens.

Onbekende zaken energetisch doorgeven is Harry Potterland voor volwassenen, het cultiveren van het onbestaande.
Die fantasie op anderen loslaten is plat bedrog.

Buitenreguliere zorg in nederlandse ziekenhuizen
Komt verrassend veel voor, inclusief therapeutic touch etc.
Echter niet als onderdeel van een behandeling door het ziekenhuis:
https://kloptdatwel.nl/2015/01/26/inven ... tellingen/

Roeland
De meerwaarde (als we dan al zo moeten denken) hangt m.i. af van wat je liever doet, van je persoonlijke voorkeuren. Aangezien je Reiki afwijst zie ik dus voor jou geen meerwaarde. Ik vind het zelf al gedoe een cd erin te moeten doen. Ik heb meditatie cds..die gebruik ik een keer en dan bijna nooit meer. ik vergeet het. Je hebt veel meer discipline nodig, Reiki heb je altijd bij de hand het kan een tweede natuur worden. Je kunt je zelf ten allen tijde behandelen. In de bus, in de trein altijd als je ergens rustig bent.

Ik kan niet anders dan logisch denken dat door het luisteren naar een dergelijke cd er net zo goed energiestromen op gang komen. De meerwaarde van Reiki ligt er voor mij in dat je het gericht kunt toepassen en zelf letterlijk in de hand (en/of in je hoofd hebt. Een cd vergeet je te luisteren, althans voor mij wordt dat geen tweede natuur. Reiki wel..het kan altijd ten allen tijde en in elk rustmoment kun je je zelf behandelen en je handen op je zelf leggen. Wat dat betreft kun je het gerichter en veel vaker en frequenter toepassen. Op elk moment van de dag, als je in rust bent. Je hebt geen half uur nodig. Af en toe 5 minuten is ook goed.

Reiki beoefenen heeft niets te maken met denken vanuit prestatie gerichtheid. Je doet het of je doet het niet, daar ben je zelf bij, niemand die je gaat vertellen dat je het moet doen vanuit een idee dat het beter is dan andere dingen doen.

En ik snap ook dat je daar niets bij kunt voorstellen.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Petra schreef: 10 jan 2018 01:07 Had je dat niet eerder kunnen zeggen :evil3:
Een lange afstands - anti roken zonder moeite- behandeling graag!
Als het helpt krijg je een pecunia van me.
Vooruit maar je moet dan wel de magische woorden uitspreken en een ritueel uitvoeren bij aandrang naar auto-rookvergiftiging.
10 roken is heel slecht voor je tjes. Dit dient geknield naar het noord- oosten gedaan te worden. Daarna een Kneippse begieting met H2O van maximaal 15 graden celcius. De kamerplant heb ik niet nodig.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

doctorwho schreef: 10 jan 2018 10:15
Vooruit maar je moet dan wel de magische woorden uitspreken en een ritueel uitvoeren bij aandrang naar auto-rookvergiftiging.
10 roken is heel slecht voor je tjes. Dit dient geknield naar het noord- oosten gedaan te worden. Daarna een Kneippse begieting met H2O van maximaal 15 graden celcius. De kamerplant heb ik niet nodig.
Je beschrijft een ritueel. Rituelen blijken in de praktijk te werken (ongeacht welke!), zei het dat ze bij mij pas optinaal werkten toen ik er de nutteloosheid van in zag.
Ik wens u alle goeds
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Waarom? schreef: 10 jan 2018 10:03

Dag Ingi,

Iemand die een (Pseudo) religie aanhangt zou zo reageren: Weet jij wel hoe klein wij als mens zijn t.o.v God?. Hoe klein ons begrip is t.o.v de wijsheid van God..Een beetje bescheidenheid zou ons sieren....Zelfde mantra, maar dan in een ander taalkleed.

Ieder levend wezen op deze aarde neemt zich zelf serieus, en is gericht op het in leven houden van zichzelf en de soort. Ooit wel eens dieren NIET serieus bezig gezien met hun eten?. Dat ieder mens zich serieus neemt en moet nemen is een compleet teken van "gezondheid". En uiteraard zal de uitgestrektheid van het universum ons met huiver en bevreemding vervullen...Is geen andere vervreemding en huiver dan de mens die 10.000 als jager-verzamelaar in een eindeloos grote en gevaarlijke aarde stond....

De mens die zijn aardse leven veracht is of psychisch ziek of heeft een uitruil gedaan om niet geconfronteerd te zijn met zijn eigen sterfelijkheid en struggle for life......Het grote bedrog van alle (pseudo) religies en ietsismes en wat dan ook: het wordt beter na je dood, en zo niet dan heb je op de aarde de verkeerde keuze gemaakt.........

Je gedachten niet zo serieus nemen en er geen problemen van maken is maakt je vrij en dat is wat ik bedoel met bescheidenheid. Maar ook
dat is een ongelukkige woordkeuze en wekt weer verkeerde denkbeelden waar je weer van alles kunt maken zoals je ook doet in je bericht.

Je denken niet belangrijker maken dan het is..het gebruiken voor wat nodig is maar er geen probleem van maken als de verwachtingen van denkpatronen niet vervuld worden. Daar wordt je vanzelf gelukkiger van en hoef je verder niets voor te doen. Het postmoderne mensbeeld is een denkpatroon van waaruit allerlei dingen en gedachten gebezigd worden...zoals er ook andere zijn.

Een dier is gewoon en eet en speelt en doet en laat vanuit natuurlijke impulsen. Overleving is in eerste instantie een natuurinstinct. Een dier wat
stervende is maakt zich daar niet meer druk om. Ik ben van dieren omgeven en heb menig dier zien sterven. Als het zover is geven ze zich gewoon over en denken er niet meer over na of ze zichzelf nog kunnen redden. Nee ze sterven gewoon.

Ik ga ervan uit dat het veel minder denkt en zich dus ook niet druk maakt om als iets anders gaat ..het speelt in op de situatie. Ik zie het elke dag bij mijn hond..die rent de bal na en lijkt daar heel gelukkig mee te zijn zonder daar over na te denken. Hij blaft als het te lang duurt voordat ik de bal weer gooi maar gaat ook vrolijk verder als ik stop en in mijn zak stop. Dat bedoel ik met jezelf of beter gezegd je verwachtingen niet te serieus nemen. Het wordt ons aangeleerd dat we ons serieus moeten nemen. Dat heb je helemaal niet nodig om gelukkig te zijn..het werkt juist bevrijdend als je je denken doorziet en het niet als absolute waarheid ziet die koste wat koste gebezigd moet worden.

Inzien dat je met denkpatronen onze huidige maatschappij kunt besturen is totaal iets anders dan denken dat de wereld vergaat als het eens anders loopt. Dat bedoel ik met jezelf (je overtuigingen en je denken) niet zo serieus te worden. Daar wordt je juist gelukkiger van, niet ziek.

M
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Petra schreef: 10 jan 2018 02:29
Ingi schreef: 10 jan 2018 02:07
Een serieuze Reiki leraar zal niet met je wedijveren, maar gewoon toegeven dat er meer dingen zijn die helpen bij je wel bevinden.
Dat hoeft Reiki toch niet uit te sluiten. Wat is er mensonterend aan als je jezelf behandelt en/of je dierbare of anderen die erom vragen? Als mensen daar zo over zouden denken zouden ze het niet vragen. Veel mensen vinden het juist heerlijk. Ik ook.. helaas gebeurt het bij mij nooit
door een ander. En de ernstig zieke mens die dat zelf wil zal er misschien meer rust door vinden. En dat zal in een ziekenhuis of in een laatste
fase thuis moeten gebeuren in samenspraak met de behandelde artsen. Ik heb nooit een ernstig ziek iemand behandeld maar ik snap je punt echt niet. Het hoeft immers niet als iemand dat niet wil. Als ik ziek zou worden hoop ik dat iemand mij dan wil steunen op die manier.
Het is de hoop op verbetering of genezing wat ik bedoel. Mensen waar alle bodem bij is weggeslagen kunnen daardoor blijven zoeken en hopen, zelfs tegen beter weten in, terwijl m.i. acceptatie heilzamer is. Voor diegene maar ook voor diens omgeving, er gaat helaas veel kostbare tijd en energie verloren bij het zoeken naar en het meegaan in alternatieve 'geneeswijzen'.

En daarmee spreek ik uit ervaring. In je laatste weken jezelf met alle ellende en pijn dagelijks, voor een hoop geld!, naar een 'telefooncel' achtig apparaat slepen om je energie in balans te brengen, in e.o.a. verre stad bij e.o.a. zgn. hulpgever. dat is wat ik wreed en mensonterend noem.
Ik snap je punt wel en daar ben ik op ingegaan. Reiki als stervensbegeleiding vraag je geen geld voor..(vind ik) en als je ziet dat iemand problemen heeft in die richting heb je een deskundige nodig. Als er nog hoop is op genezing terwijl die er niet is heb je wellicht een deskundige nodig die diegene begeleid. En je hebt zelf de expertise niet in huis.

Je behandelt iemand op die manier dan dus beter niet zolang niet duidelijk is dat hij zich niet over kan geven. Reiki is geen apparaat waar je naar toe strompelt. Als bv. mijn dierbare stervende is en kan hem helpen rustig in te slapen en hij heeft al afscheid genomen van alles en iedereen..
dan heeft dat met jouw ervaring in deze geen raakvlakken. Je kunt ook dingen zien die er uiteindelijk niet zijn.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Petra schreef: 10 jan 2018 02:37
Ingi schreef: 10 jan 2018 02:07 Veel mensen vinden het juist heerlijk. Ik ook.. helaas gebeurt het bij mij nooit
Het hoeft immers niet als iemand dat niet wil. Als ik ziek zou worden hoop ik dat iemand mij dan wil steunen op die manier.
Dat is toch zorgwekkend Ingi.
Wat nou helaas gebeurt het bij jou nooit? Opeens heb je een gemis en een helaas. Dat vind ik dus het wrede/geniepige aan dit soort perikelen.
En waarom?
Dat fijne knuffeltje komt geen cursus en geen cent bij kijken verdorie. Heb je veel meer aan en nooit een gemis want iedereen kan het van nature.
Zo kun je ook van alles bij zoeken..en bedenken en alles te zwaar opnemen en weer een reden vinden om iets af te kraken.
Mensen hebben niet eens door hoe gehecht en vastgeklampt zijn aan hun denken. Dat is overigens weer een ander onderwerp.

Ik ben doodongelukkig omdat ik een "gemis" heb? Echt niet. Ik kan mezelf behandelen en dat is juist het fijne. Het "gemis" is niet min of meer jammer dat ik niet direct een iemand heb die mij een fijne massage kan geven. Of ik een welness bad neem..Als ik daar serieus behoefte aan heb
kan ik het zo oplossen en alsnog krijgen.

Of jij veel meer aan een knuffeltje hebt dan aan een Reiki behandeling dat zal zeker zo zijn. Want een Reiki behandeling vind je maar humbug omdat men zich ophangt aan het bewijs en voorbijgaat aan die mensen die het in zijn geheel anders ervaren maar die ook daarin niet serieus worden genomen. Op die manier creëer je juist taboes en schimmige sfeertjes als je daar zelf in meegaat. Ik heb niet voldoende aan bij tijd en wijle aan een knuffeltje, zeker niet in onze huidige situatie. Ik heb het ook nodig om in stilte tot mezelf te kunnen komen, met niemand rekening te houden en mezelf te behandelen. Knuffelen is heerlijk..in betrekking tot de relatie met anderen..maar ik heb ook tijd voor mezelf nodig.
Het knuffelen vervangt niet het werken aan jezelf want daar wordt je ook door afgeleid omdat je met de ander een interactie vormt. Er zijn meer mensen die daar behoefte aan hebben. Spontaan knuffelen is een uiting van genegenheid en laat verbindingen tot stand komen, in onze huidige drukke maatschappij is er soms meer nodig om in balans te blijven. Even de natuur in lopen is er maar voor weinigen weggelegd. We worden in het algemeen opgeslokt door drukte, presteren en meer van dit soort zaken. Juist door je zelf te komen zou je wel eens tot de ontdekking kunnen komen dat je ook met minder van al dat zou kunnen. Of dat je andere dingen wilt gaan doen, die beter bij je passen. Ontelbare mogelijkheden. En dat kan ook gratis en voor niks maar de meeste zoeken daar hulp bij. Je kunt ook naar een life coach gaan.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Ingi schreef: 10 jan 2018 10:53 Zo kun je ook van alles bij zoeken..en bedenken en alles te zwaar opnemen en weer een reden vinden om iets af te kraken.
Mensen hebben niet eens door hoe gehecht en vastgeklampt zijn aan hun denken. Dat is overigens weer een ander onderwerp.

Ik ben doodongelukkig omdat ik een "gemis" heb? Echt niet. Ik kan mezelf behandelen en dat is juist het fijne. Het "gemis" is niet min of meer jammer dat ik niet direct een iemand heb die mij een fijne massage kan geven. Of ik een welness bad neem..Als ik daar serieus behoefte aan heb
kan ik het zo oplossen en alsnog krijgen.

Of jij veel meer aan een knuffeltje hebt dan aan een Reiki behandeling dat zal zeker zo zijn. Want een Reiki behandeling vind je maar humbug omdat men zich ophangt aan het bewijs en voorbijgaat aan die mensen die het in zijn geheel anders ervaren maar die ook daarin niet serieus worden genomen. Op die manier creëer je juist taboes en schimmige sfeertjes als je daar zelf in meegaat. Ik heb niet voldoende aan bij tijd en wijle aan een knuffeltje, zeker niet in onze huidige situatie. Ik heb het ook nodig om in stilte tot mezelf te kunnen komen, met niemand rekening te houden en mezelf te behandelen. Knuffelen is heerlijk..in betrekking tot de relatie met anderen..maar ik heb ook tijd voor mezelf nodig.
Het knuffelen vervangt niet het werken aan jezelf want daar wordt je ook door afgeleid omdat je met de ander een interactie vormt. Er zijn meer mensen die daar behoefte aan hebben. Spontaan knuffelen is een uiting van genegenheid en laat verbindingen tot stand komen, in onze huidige drukke maatschappij is er soms meer nodig om in balans te blijven. Even de natuur in lopen is er maar voor weinigen weggelegd. We worden in het algemeen opgeslokt door drukte, presteren en meer van dit soort zaken. Juist door je zelf te komen zou je wel eens tot de ontdekking kunnen komen dat je ook met minder van al dat zou kunnen. Of dat je andere dingen wilt gaan doen, die beter bij je passen. Ontelbare mogelijkheden. En dat kan ook gratis en voor niks maar de meeste zoeken daar hulp bij. Je kunt ook naar een life coach gaan.
Sorry van de taalfouten , ik was het aan het corrigeren en toen was de bewerktijd om. En dat gebeurt wel vaker.
Plaats reactie