Dikkemick reactie 1 jan 17:45 Beantwoorden: CONCEPT
Dikkemick je snapt me niet:
“Dikkemicks stelling” schreef:Heel simpel. ALS Reiki werkt, dan MOET dit wetenschappelijk te onderzoeken zijn en...
dan wordt Reiki in de algemene gezondheidszorg toegepast en vergoed door de verzekeraars.
Je poneert een lege constructie waarvan ik de leegte het best kan illustreren met:
Als blaten werkt, dan MOET dit w. te onderzoeken zijn en . . dan wordt . .
Als behandelen met vlliegende tapijtjes werkt, dan MOET dit w. te onderzoeken zijn etc.
Vandaar dat ik boter bij de vis van je eiste met:
Hoe valt waar te nemen OF Reiki werkt?
Ik neem geen genoegen met huiden van ongeschoten beren en jouw
Hoe valt waar te nemen of
antibiotica werkt? We hebben een methode in de geneeskunde ontwikkeld om dit te verifiëren.
Anders...Anders komen we weer op placebo-werking en daar heb jij duidelijk een broertje dood aan.
slaat daarom helemaal nergens op, want of antiobiotica werkt is boven alle twijfel.
En zolang niet is vastgesteld dat Reiki aan haar claims over werkzaamheid bij de klant voldoet hoeft er niet naar PlaNocebo te worden verwezen.
Waar je overigens mijn dubbele “nee” niet hebt kunnen parereren.
je laatste opmerking is genant voor iemand die ondanks eigen reserves over Reiki toch zegt:
Is het naïef te denken dat bewezen (niet te kostbare) geneeswijzen toegepast worden in de gezondheidszorg? Uiteraard hangt eea samen met gled!
Er is nog niets aangetoond, nog geen Reikibeer geschoten en Dikkemick is zwaar onder de indruk van de fantastische huiden.
Zo gaat dat met goedgelovigen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.