appelfflap schreef: ↑20 dec 2017 22:59is moedermelk dierlijk en mag je dat aan je baby geven?
zo ja, waarom wel?
Nog even (hoewel off-topic) :
Een mens is een dier en derhalve is moedermelk van dierlijke herkomst.
Het geven van moedermelk van een zoogdier aan een van haar zuigelingen wordt niet als uitbuiting gezien. De samenstelling van moedermelk verschilt per soort zoogdier. Aangenomen wordt dat de samenstelling van moedermelk van een specifiek zoogdier goed is afgestemd op haar zuigelingen (bewezen is dat echter niet voor zover ik weet) maar daarmee niet goed hoeft te zijn voor zuigelingen van een andere zoogdiersoort. Zuivel voor niet-zuigelingen lijkt tenminste overbodig en soms zelfs schadelijk (bijvoorbeeld bij lactose intolerantie).
Hoe dan ook : veganisme betekent niet onthouding van borstvoeding van moeders aan hun zuigelingen. Je zou dat kunnen beschouwen als een uitzondering op de regel.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Petra schreef: ↑21 dec 2017 07:23
P.S.
Maakt het uit of het onderwerp in Wetenschap staat of in Ditjes & Datjes?
En zo ja, wat is het verschil dan?
T 12 forum regels:
Eventuele reacties van onbegrip of gevoel van onrechtvaardige behandeling naar aanleiding van moderatie dienen gegeven te worden in het klachtenforum, waar er verder over gesproken kan worden, of kies voor een directe benadering en ga via een pb in conclaaf met de desbetreffende moderator of vraag advies aan de admin.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Petra schreef: ↑21 dec 2017 07:23
P.S.
Maakt het uit of het onderwerp in Wetenschap staat of in Ditjes & Datjes?
En zo ja, wat is het verschil dan?
T 12 forum regels:
Eventuele reacties van onbegrip of gevoel van onrechtvaardige behandeling naar aanleiding van moderatie dienen gegeven te worden in het klachtenforum, waar er verder over gesproken kan worden, of kies voor een directe benadering en ga via een pb in conclaaf met de desbetreffende moderator of vraag advies aan de admin.
in conclaaf nog wel.
Kan toch iets vragen zonder te klagen.
Maar goed... ik ga op zoek naar het klachtenforum , heb 'k daar ook weer 's aan meegedaan. Gezellig.
P.S.
Als mensen zeuren over mijn veelvuldige gebruik van die gezellige bekkies... mag ik ze dan ook verwijzen naar het klachtenforum?
Laatst gewijzigd door Petra op 22 dec 2017 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
vegan-revolution schreef: ↑19 dec 2017 06:11
Uiteindelijk lijkt het je dus helemaal niet te gaan om "gezond" of "goed" maar alleen om "lekker". Ontluisterend.
M'n vader heeft gisteren witlof voor me gemaakt. Zooooo lekker & gezond! Dat is dan een groente waar ik m'n bord mee kan volgooien en er verder niks meer bij hoef. Tenminste, alleen zoals als hij het maakt, met flink wat kerrie; goddelijk!
Dat is heel erg on topic want hij zei dat veel witlof eten heel goed is tegen griep en kerrie misschien ook wel. Of nou ja, dat dacht ik te verstaan, zo ongeveer, woorden van die strekking.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
vegan-revolution schreef: ↑21 dec 2017 07:08
Het geven van moedermelk van een zoogdier aan een van haar zuigelingen wordt niet als uitbuiting gezien.
en welke commissie/gerecht/officële instantie bepaalt dit?
Voor zover ik weet is er niet meer dan dat dit in veganistische kringen een gebruikelijke opvatting is. Officieel is het als zodanig voor zover ik weet (nog) niet vastgelegd.
dus als we vanaf nu vrouwen industrieel melken, uiteraard vrijwillig, en die melk verkopen is er niets aan de hand en mag ik terug pannenkoeken bakken?
appelfflap schreef: ↑22 dec 2017 09:12dus als we vanaf nu vrouwen industrieel melken, uiteraard vrijwillig, en die melk verkopen is er niets aan de hand en mag ik terug pannenkoeken bakken?
Je hebt misschien nog veel te leren, want pannenkoeken bakken kan zonder melk.
vegan-revolution schreef: ↑22 dec 2017 11:15
Je hebt misschien nog veel te leren, want pannenkoeken bakken kan zonder melk.
als jij je niets vd smaakt aantrekt kan je altijd water nemen, da's waar
Er zijn vele manieren om pannenkoeken op smaak te brengen. Er zijn veel variaties denkbaar zonder melk. Variaties waarvan ik verwacht dat sommige ervan ook jij lekker zult vinden.