als je wanhopig bent heb je daar toch lak aan? En trouwens als je je laat beïnvloeden door wat anderen ervan vinden dat je naar een psycholoog gaat trek je je er dan niets van aan wat ze zeggen over een brief aan god?? De psycholoog kun je ook anoniem bezoeken.Ruby schreef:Ik weet niet hoe het met jou gesteld is, maar volgens mij stapt iemand in Nederland niet 1,2,3 naar zo iemand. Ten eerste vanwege het verkeerde beeld dat sommige mensen hebben hier (je bent toch niet gek?)
dan heb je inderdaad een probleem maar los je dat op door een brief aan god te sturen. Stuur er dan een aan Knevel himself of de dominee of.... in ieder geval een levend persoon, waarvan je ook daadwerkelijk antwoord en hulp kunt verwachten.Ruby schreef:weet je wel niet wat dat kost? Vrienden, familie, buren, dominee of pastoor etc. Er moet een bepaald vertrouwen zijn voordat je je ziel en zaligheid open legt. ... En wat als je nu niet zulke goede vrienden hebt. En wat als je geen familie hebt?
Maar hoe zie jij bidden dan dat gebeurd toch ook niet op briefjes ?Ruby schreef:Jij hebt een bepaalde visie over het geloof. Maar zoals je, neem ik aan, gemerkt hebt heeft iedereen een andere visie. Je kunt niet weten hoe zij denken.
Ik ben niet meer verheven, een beter mens of wat dan ook maar wel mentaal krachtiger omdat ik een illusie niet nodig heb, ik kan de harde werkelijkheid aan.Ruby schreef:Ik kan het alleen maar jammer vinden dat er mensen zijn die zich minder achterlijk (en dus mi meer verheven) voelen dan een ander.
Ik ben heus geen ellendig , kwaadwillend sikkeneurig mens hoor. Ik strijd voor het leed van mijn medemens maar wel met beide benen op de aarde. En ik wil ook graag nutteloze waanzin in deze wereld bestrijden door het onder de aandacht te brengen. De brieven zijn veel minder schadelijk maar even achterlijk als het vermoorden van een ongelovige (waarbij, in de ogen van de fundi moslim ook de christen horen) om zo in een hemel met 7 maagden te komen.Ruby schreef:Ik vind jou niet een medelievend mens als je dit tot waanzinnig en nutteloos betiteld.... Waarom oordeel je zo hard hierover?
TOCH VREEMD dat er alleen maar reacties komen over de brieven zelf en niet over de serieuze reactie hierop door de genoemde maatschappelijke instanties daar is het mij nl om te doen. Van onze belasting centen houden ze zich hiermee bezig. That is my point.