Login op google/youtube/gmail

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: Login op google/youtube/gmail

Bericht door Erik »

Op https://overstappen2linuxmint.wordpress ... x-mint-10/ staat een vrij eenvoudige handleiding voor het maken van een Mint stickje.
Of anders https://sites.google.com/site/computertip/
Bij de meeste PC's kun je in het boot menu komen door tijdens het opstarten (dus voor Windows start) op Esc, F2, F10 of F12 te drukken.
Kies dan voor usb.
Overigens kun je eerst in het menu wat na het booten van het stickje verschijnt meestal kiezen om eerst met Mint te werken zonder het te installeren.
Zo kun je het eerst eens verkennen.
Zelfs als je besluit om het te installeren kun je het naast je huidige windows installeren (zogenaamd dual boot) zodat je na installatie bij het opstarten kunt kiezen if je wilt werken in Windows of In Linux.
Maar voor wat voor installatie je ook kiest, voordat je aan de gang gaat eerst backuppen van cruciale data!

Ps.
Met een 4 gieg stickje kom je al een heel eind.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Bedankt voor de info! Ik krijg er zowaar vertrouwen in. Ik heb mijn meeste data inmiddels al op Google drive staan. (zoveel is er niet). Alles wat ik nog niet veilig heb gesteld staat ook al op de enige USB-stick die ik niet kwijt ben. Dus dat is eigenlijk al prima geregeld.
Ik wens u alle goeds
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Peter van Velzen schreef: 20 sep 2017 05:26 Bedankt voor de info! Ik krijg er zowaar vertrouwen in. Ik heb mijn meeste data inmiddels al op Google drive staan. (zoveel is er niet). Alles wat ik nog niet veilig heb gesteld staat ook al op de enige USB-stick die ik niet kwijt ben. Dus dat is eigenlijk al prima geregeld.
Let wel op Peter dat als je dat enige stickje wat je nog niet kwijt bent gaat gebruiken als Mint-stick alle data die erop staat wordt gewist!
Het stickje wordt namelijk eerst geformateerd voor Mint er op weggeschreven wordt.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Peter van Velzen
Site Admin

Ik was van plan een compleet nieuwe te kopen. Maar bedankt voor de zorg!
Ik wens u alle goeds
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Nog een keer goed zoeken?
Misschien vind je er nog eentje van 4 GB of groter. (maar zoals gezegd; 4 GB is groot genoeg)
Ben die dingen ook altijd kwijt. :)
Mocht je er toch een gaan kopen; een usb stick van 8 GB of groter zal waarschijnlijk ongeveer hetzelfde kosten dan eentje van 4.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Petertje60

Bericht door Petertje60 »

Ik draai al een tijdje Ubuntu op een oud laptopje. Dat lukt met een 2GB stick. Ubuntu 16.04 neemt daarop iets van 1.6GB in beslag.
Peter van Velzen
Site Admin

Eindelijk een nieuwe USB-stick gekocht (250 bath) en mijn meest recente documenten geupdate op Google Drive.
Gisteren al Libre-office 5.4 gedownload en - omdat het in het Engels is - kan ik er beter mee overweg dan met MS-office in het Thai's. MS-office was trouwens ub de read-only mode geflipt, nadat ik verschillende keren was gewaarschuwd (helaas ook inn het Thai's) dat er een probleem was. Ik moest dus wel!
Zojuist de Download gestart van Mint (Sonja) cinnamon 64 bits.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bij de USB-installer ging het mis
De eerste die ik downloadde was: ubitbootin-windows-655.bin,
die die extracte ruim 300 files (stond lang stil op 255)
maar bij installing bootloader hield het op (33%) Windows stopte de applicatie, zocht naar een oplossing, maar vond die niet!
Een twee poging met rufus, maar daar hieldt het na kortere tijd al op.
dat zette alleen een autorun bestand op de stick die door windows natuurlik niet herkend werd.
toen maar universal USB installer opgezocht
Maar daar bleek mijn USB niet te vinden (opnieuw formatten?)
Dt ga ik eerst proberen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Schoot niet op (zelfde probleem) toch maar weer unitbootin geprobeerd. Die werf niet odnerbroken door windows deze keer en ging (na 33%) verder met "setting up persistence) wat dat ook moge zijn en vertelde me dat ie klaar was.
HEt zal mij benieuwen op de stick nu werkt.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Nee dus!
error: invalid magic number
Alloc magic is broken at 0x82dd1480: 82bb83020
Aborted, press any key to exit.
Nu wat?
Ik wens u alle goeds
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

Peter van Velzen schreef: 03 okt 2017 12:03 Nee dus!
Aborted, press any key to exit.
Nu wat?
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Peter van Velzen
Site Admin

Dat lijkt me een bekende fase uit een project: Het straffen van de onschuldigen. (nog het keyboard, noch het beeldscherm hadden waarschijnlijk iets met het probleem te maken.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

pallieter schreef: 19 sep 2017 11:56 Goedkoopste blijft linux, ik ken het niet omdat dit voor een bedrijf niet echt werkt.
Henry II schreef: 19 sep 2017 13:59 Peter,

als je een DVD kan bakken, dan kun je Mint downloaden, branden en daar vanaf opstarten.
Fenomeen schreef: 19 sep 2017 11:53 Linux Mint is gratis.
Dat kan er bv zo uitzien:

https://cinnamon-spices.linuxmint.com/t ... Windows-10

Voor wat Office betreft is er een gratis alternatief zowel voor Windows als voor Linux; Libre Office:

https://nl.libreoffice.org/
Erik schreef: 19 sep 2017 22:08 Op https://overstappen2linuxmint.wordpress ... x-mint-10/ staat een vrij eenvoudige handleiding voor het maken van een Mint stickje.
Petertje60 schreef: 21 sep 2017 13:15 Ik draai al een tijdje Ubuntu op een oud laptopje. Dat lukt met een 2GB stick. Ubuntu 16.04 neemt daarop iets van 1.6GB in beslag.
Ik heb jullie allemaal geciteerd omdat ik weet dat jullie dan bovenin je scherm een rood belletje in beeldkrijgen. Ik hoop dat jullie dan dit bericht lezen en dat een van jullie een idee heeft van wat ik nu nog kan doen.

Lees mijn laatste berichten nog eens door als je wilt weten wat ik heb geprobeerd.
Peter van Velzen schreef: 03 okt 2017 10:08
Zojuist de Download gestart van Mint (Sonja) cinnamon 64 bits.
Peter van Velzen schreef: 03 okt 2017 11:39 Bij de USB-installer ging het mis
Peter van Velzen schreef: 03 okt 2017 11:52 Schoot niet op (zelfde probleem) toch maar weer unitbootin geprobeerd
Peter van Velzen schreef: 03 okt 2017 12:03 Nee dus!

Ik heb vooralsnog géén idee hoe ik verder moet. En ik was nog wel zo vol goede moed.
Libre office werkt overigens prima. Daar kan ik voorlopig mee uit de voeten. Alleen heeft de writer – net als word trouwens, maar vaker – de neiging om soms niet meer te reageren. Ik moet dus wel regelmatig mijn werk blijven opslaan.
Ik wens u alle goeds
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Sorry ik had je post gemist.
UnetBootin geeft meestal een goed resultaat maar de foutmelding die je krijgt duidt er op dat het stickje niet goed geschreven is.
Je zou het stickje opnieuw kunnen formateren (fat32) en het nog een keer proberen.
En anders toch een ander linux usb stick fabriekje proberen.
Probeer de volgende eens:
https://www.pendrivelinux.com/universal ... -as-1-2-3/

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Probeer inderdaad eens via Erik's link en ik zou aanraden Ubuntu te gebruiken, die zou iets stabieler moeten zijn.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Plaats reactie