plug in pest free tegen muizen

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dikkemick
Ontoombaar

plug in pest free tegen muizen

Bericht door dikkemick » 16 sep 2017 11:12

Sinds kort hebben we thuis (binnen) muizen. Het is een wat ouder huis dus alle kieren en gaten potdicht maken is eigenlijk geen optie. Gif werkt, maar de muizen komen toch ieder seizoen weer terug en steeds gif kopen dat effectief is, is niet goedkoop.
Nu bestaat er een apparaatje (https://pestfree.nl/producten-pest-free/) dat je op het lichtnet kunt aansluiten. De werking wordt op de site uitgelegd, maar achterdochtig als ik ben, komt dit wat onbetrouwbaar op me over.

Vanaf het moment dat een unit is ingeplugd, veranderd het bestaande elektromagnetische veld en de elektromagnetische structuur welke standaard reeds aanwezig is in uw woning of bedrijfsgebouw. De unit werkt door het schakelen van een elektrische spoel die over de fase en nul draden loopt van de elektrische installatie in een gebouw. Dit leidt tot krachtige uitbarstingen van elektromagnetische beweging van 50 Hz. Dit proces vindt om en om plaats telkens voor drie minuten.
Deze uitbarstingen worden tot stand gebracht door de bestaande voeding uit de elektrische bedrading effectief te moduleren. Zo ontstaan als het ware schokgolven en trillingen van 50 Hz die door de Plug In Pest Free units worden geactiveerd.

Iemand ervaringen met dit device of iemand die verstand heeft van elektronica en hier een mening over heeft? Zelf vind ik bijna 100 euro een hoop geld als het gebakken lucht blijkt te zijn.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Fenomeen
Superposter

Re: plug in pest free tegen muizen

Bericht door Fenomeen » 16 sep 2017 11:15

Dit is echt iets voor Heeck, die zal zich wel melden.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 16 sep 2017 11:23

dikkemick schreef:
16 sep 2017 11:12

Vanaf het moment dat een unit is ingeplugd, veranderd het bestaande elektromagnetische veld en de elektromagnetische structuur welke standaard reeds aanwezig is in uw woning of bedrijfsgebouw. De unit werkt door het schakelen van een elektrische spoel die over de fase en nul draden loopt van de elektrische installatie in een gebouw. Dit leidt tot krachtige uitbarstingen van elektromagnetische beweging van 50 Hz. Dit proces vindt om en om plaats telkens voor drie minuten.
Deze uitbarstingen worden tot stand gebracht door de bestaande voeding uit de elektrische bedrading effectief te moduleren. Zo ontstaan als het ware schokgolven en trillingen van 50 Hz die door de Plug In Pest Free units worden geactiveerd.
Dat het apparaat het elektromagnetische veld verandert wil ik wel geloven, maar dat muizen zich daar wat van aantrekken lijkt me gillende onzin.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 16 sep 2017 11:42

Het muizenprobleem is toch al in de vorige eeuw door Dorus opgelost?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 16 sep 2017 11:55

Sinds kort zeg je, dan ligt het waarschijnlijk niet aan al die kieren.

Is het soms een benedenhuis en heb je van de zomer van alles open laten staan?
Doe je dat met een keukendeur waar het nodige ligt en ben je lang niet in buurt dan vraag je gewoon om muizen.

PS.
Neem een kat, daar hebben ze het niet op.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 » 16 sep 2017 13:01

Als zo'n firma schrijft : "Vanaf het moment dat een unit is ingeplugd, veranderd het bestaande elektromagnetische veld en de elektromagnetische structuur welke standaard reeds aanwezig is in uw woning." ben ik al weg.
Als dit soort dombo's niet weten dat "veranderd" een stomme grammaticafout is, weet ik genoeg over het niveau van die lieden.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 16 sep 2017 13:03

Wim_1946 schreef:
16 sep 2017 13:01
Als zo'n firma schrijft : "Vanaf het moment dat een unit is ingeplugd, veranderd het bestaande elektromagnetische veld en de elektromagnetische structuur welke standaard reeds aanwezig is in uw woning." ben ik al weg.
Als dit soort dombo's niet weten dat "veranderd" een stomme grammaticafout is, weet ik genoeg over het niveau van die lieden.
De taalvout was niet opgevallen, maar ik ben allergisch voor elektromagnetische velden. Hoeveel alternatieve geneeswijzen maken hier geen gebruik (lees: misbruik) van?
Philip K. Dick

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 16 sep 2017 13:05

Bonjour schreef:
16 sep 2017 11:42
Het muizenprobleem is toch al in de vorige eeuw opgelost?

Ik was hem bijna vergeten, mijn dank is groot :lol:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 » 16 sep 2017 13:09

Ach, voor de rest is het ook een totaal onzin verhaal, met kreten als "effectief moduleren" en het onzinnige geblaat "De unit werkt door het schakelen van een elektrische spoel die over de fase en nul draden loopt van de elektrische installatie in een gebouw". Totaal geleuter. Niet aanschaffen dus, wat mij betreft.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 16 sep 2017 13:19

Je kan wel wat doen met elektrische velden.
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 5184710280

maar die gebruiken 10kv/m Dat is best veel. Ik geloof niet veel van schadelijke effecten op het lichaam, maar ik vind dat er toch wel ergens een grens ligt. Ik ga ook niet slapen in een operationele cyclotron.

Er is wel een manier of elektromagnetische velden te laten werken: Heel hard dit draaien: Les Champs (chants) magnétiques, Jean-michel Jarre

Als de TGV keihard door je kamer raast, maken de muizen wellicht rechtsomkeer.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 16 sep 2017 13:33

Kan iemand hier misschien wijs uit? Mijn federale Engels is niet wat het zou moeten zijn. Dit is de enige link die ik kon vinden en komt uit 2004.
Misschien een heropleving van deze apparaatjes?

Maar wat te denken van: https://www.primrose-nederland.nl/pestb ... 22493.html
Geld Terug Garantie Als dit apparaat uw huis niet vrij maakt van ratten of muizen krijgt u uw geld terug!
Philip K. Dick

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 16 sep 2017 13:44

Bonjour schreef:
16 sep 2017 11:42
Het muizenprobleem iss[/youtube]
door de Egyptenaren 5000j geleden al opgelost

naar 't schijnt helpt ook kattenhaar om muizen weg te jagen.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 16 sep 2017 17:07

appelfflap schreef:
16 sep 2017 13:44

naar 't schijnt helpt ook kattenhaar om muizen weg te jagen.
Te bestellen bij Bol.com?
Philip K. Dick

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 16 sep 2017 17:41

dikkemick schreef:
16 sep 2017 13:33
Kan iemand hier misschien wijs uit? Mijn federale Engels is niet wat het zou moeten zijn. Dit is de enige link die ik kon vinden en komt uit 2004.
Misschien een heropleving van deze apparaatjes?

Maar wat te denken van: https://www.primrose-nederland.nl/pestb ... 22493.html
Geld Terug Garantie Als dit apparaat uw huis niet vrij maakt van ratten of muizen krijgt u uw geld terug!
Volgens mij is er geschikt. Pests free adverteert nog in Australië. Het ACCC vond dat de claims van pests free ongegrond was.

Het gebruikt dus de elektrische draden in huis om een 50Hz signaal de ruimte in te sturen. Niet alleen vlak over de vloer, maar overal.
Stel nu eens dat het werkt. Ik zie niet hoe het EM-veld onderscheid weet te maken tussen het ongedierte en de rechtmatige bewoners. De reactie op de website: Het heeft geen effect op honden en katten. (https://pluginpestfree.co.nz/how-it-works/)

Plaats reactie