Crisis bij Stichting naar House en wie is nu de echte Jezus?

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Crisis bij Stichting naar House en wie is nu de echte Jezus?

Bericht door PietV. »

De voorzitter John Sittrop is na onenigheid opgestapt. Zijn "naar house-vrouw" volgde hem en de stichting hult zich in grote stilte. Terwijl ze normaliter elk gesprek op straat breed staan uit te melken. En er een succesverhaal van maken als iemand even naar hen luistert. Interne problemen ja daar kun je niet het etiket heilige geest op zetten. Verder nieuws.. er lopen veel mensen rond die beweren dat ze Jezus zijn. Dat roept verwarring op want welk ge. is nu de echte. https://www.vice.com/nl/article/j553gg/ ... jezus-zijn
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Samante
Ervaren pen

Re: Crisis bij Stichting naar House en wie is nu de echte Jezus?

Bericht door Samante »

Ik moet cookies (of zijn het toch hosties?) accepteren om de site te bezoeken.
In elk psychiatrisch ziekenhuis lopen er wel een paar rond die beweren Jezus te zijn. Zal me niks verbazen als de echte ook is platgespoten.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Je hoeft er niet eens gek voor te zijn. "Hij woont samen met twaalf discipelen en de meeste daarvan zijn vrouwen, die flink wat jonger zijn dan de mannen." Kan helpen om een carrière als Jezus te beginnen.
Born OK the first time
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Aangezien mijn uiterst negatieve ervaringen irl in het verleden met deze club die ongeveer overal voor staat waar ik niet voor sta kan men van mij geen genuanceerde reactie verwachten.
Ik ga er het liefst met een brandspuit overheen, dit mag u gerust letterlijk nemen. ;)

Edit; heb het linkje met de zoekfunctie gedaan.
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 09 sep 2017 14:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Ach cookies die zijn overal. Mooi stukje over een Braziliaan.
Kun je me iets vertellen over Inri Cristo, de Braziliaan die beweert dat hij de Messias is? Je hebt een mooie foto van hem op een scooter.
Inri Cristo kreeg de eerste openbaring dat hij de reïncarnatie van Christus was in 1979. Hij doet dit al heel lang, hij laat een enorme hoeveelheid geschriften na en heeft toegewijde discipelen, die alles voor hem opgegeven hebben om met hem te kunnen leven, hem steunen en promoten.

De meeste van zijn discipelen zijn vrouwen, toch?
Hij woont samen met twaalf discipelen en de meeste daarvan zijn vrouwen, die flink wat jonger zijn dan de mannen. Veel mensen trekken te snel conclusies, omdat ze met elkaar samenwonen. Als je hem vraagt waarom de meeste van zijn discipelen vrouwen zijn, zegt hij: "Kijk wat er de vorige keer gebeurde. Ik had twaalf discipelen, twaalf mannen. Petrus verraadde me, Judas verraadde me, of ze renden weg toen de Romeinen kwamen. Ze waren nutteloos. De enigen die overbleven toen ik aan het kruis hing, waren de vrouwen."
Vooral het laatste is een stukje zelfkennis :)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef: 09 sep 2017 14:28 Aangezien mijn uiterst negatieve ervaringen irl in het verleden met deze club die ongeveer overal voor staat waar ik niet voor sta kan men van mij geen genuanceerde reactie verwachten.
Ik ga er het liefst met een brandspuit overheen, dit mag u gerust letterlijk nemen. ;)
Ga je gang ik vind het ook een raar clubje met exclusieve rechten zoals met de bus parkeren op de stoep. Pontificaal op de Coolsingel. Terwijl ik het niet moet wagen om een paar meter met de fiets een stukje stoep af te snijden.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

PietV. schreef: 09 sep 2017 14:31 Ga je gang ik vind het ook een raar clubje met exclusieve rechten zoals met de bus parkeren op de stoep. Pontificaal op de Coolsingel. Terwijl ik het niet moet wagen om een paar meter met de fiets een stukje stoep af te snijden.
Ik zie ineens een hele grote wielklem voorzien van de code 666 :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist »

Samante schreef: 09 sep 2017 13:56 Ik moet cookies (of zijn het toch hosties?) accepteren om de site te bezoeken.
In elk psychiatrisch ziekenhuis lopen er wel een paar rond die beweren Jezus te zijn. Zal me niks verbazen als de echte ook is platgespoten.
Mocht, tegen elke verwachting in, Jezus wedergeboren worden dan zullen we hem herkennen aan het feit dat hij zal beweren dat hij de incarnatie van Lou de Palingboer is.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Ik begrijp het even niet. Wat is dat voor iets, dat 'Vice' ? Als ik het zo snel zie is het een site met allerlei onzin verhalen en verder niets. Schuilt er iets achter ? En wat is het verband tussen Stichting naar house en Vice 8-[
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Dat beloof ik schreef: 10 sep 2017 08:43 En wat is het verband tussen Stichting naar house en Vice 8-[
Het is allemaal religie in het nieuws. Te klein om apart te behandelen en op deze manier krijgt de teller een extra duwtje.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Geen verband dus tussen deze twee clubs. Ik snapte er al geen hol van, het is u duidelijk, thanks.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Opvallend is dat ze zich vaak kleden naar het beeld van Jezus wat pas van na de 14de eeuw is.

Ook lijken ze niet op de hoogte van het feit dat in die tijd alle mannen een soort tulbantje droegen.

Het lijkt er op dat Jezus na al die eeuwen wat vergeetachtig is geworden. :lol:
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie