Ook, punt andere lijn.
De stoomwals Trump is op gang gekomen.
Moderator: Moderators
Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Volgens de berichten was de bom die in Noord Korea is getest 7 x zwaarder dan die op Hiroshima. Ook de bom op Hiroshima was in wezen een terroristische aanslag (want bedoeld om Japan zo bang te maken dat het zou capituleren). Moreel gezien is er niet zo veel verschil tussen zo een aanslag en een met een fusiebom. Er is hoogstens een kwantitatief verschil.
Ik wens u alle goeds
Ja.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 sep 2017 23:00 Waarom mag Noord Korea geen kernwapens hebben als het Zionistische-Rovernest er zo'n kleine duizend heeft liggen en we dat tolereren?
Waarom de ene staat wel en de andere niet??????
Weg met de kernwapens. Ieder gelijk. Zoiets?
Darpa wel eens bekeken. Elektro magnetische oorlogsvoering is wellicht de andere optie om grote schade toe te brengen aan een te mondig wordende tegenmacht of misschien wel de niet te stoppen overbevolking zonder al het "leven" al te grote schade toe te brengen. Geen idee wat ongekozen onbekende 'wereldleiders' voor smerigheden bedenken. In een paar maanden terug naar de steentijd waarin de moderne mens met z'n grenzeloos vertrouwen op de open deuren van de Albert Heyn, z'n Iphone, warme kachel, auto en 112 bellen om hulp te vragen zich niet meer kan redden omdat niets meer werkt. Truth is sometimes stranger then fiction.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het is waarschijnlijk teveel gevraagd om een bron voor deze bewering (dat Israel 1000 kernbommen heeft) te geven?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 sep 2017 23:00 Waarom mag Noord Korea geen kernwapens hebben als het Zionistische-Rovernest er zo'n kleine duizend heeft liggen en we dat tolereren?
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Yep.Peter van Velzen schreef: ↑04 sep 2017 15:32Het is waarschijnlijk teveel gevraagd om een bron voor deze bewering (dat Israel 1000 kernbommen heeft) te geven?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 sep 2017 23:00 Waarom mag Noord Korea geen kernwapens hebben als het Zionistische-Rovernest er zo'n kleine duizend heeft liggen en we dat tolereren?
Daar geven ze nooit informatie over.
Bij ons is dat net zo.
Hier liggen er ook heel wat al zijn ze van de VS en het was een publiek geheim.
Maar formeel was er niets bekend.
Totdat van Agt (dacht ik?) het toegaf.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Niet alle bronnen zijn zonder meer de waarheid. Voor de meest officiële en erkende bronnen geld hetzelfde. Dat geld voor nagenoeg alle beweringen. Heel veel zaken draaien op geloof en (vaak) niet na te trekken feiten. Het lijkt erop dat alleen cijfers sommigen gerust kunnen stellen en de eventuele slapeloosheid erover doet verdwijnen. Ik kan een voorbeeld geven: Zo geloven velen bijvoorbeeld nog altijd in de officiële verklaringen omtrent de aanslagen op de Twin Towers. De Amerikaanse verkiezingen. Trump en zijn rare sprongen zijn dan ook 1 groot toneelstukje dat wordt opgevoerd. Daarachter zitten vast strak aangetrokken koers bepalers. Ik kan dat niet bewijzen. Maar ik geloof van wel. Zoals we allemaal afhankelijk zijn van Fake News of dat nu Fake of "anders Fake" is
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dus je zuigt dat getal gewoon uit je duim? Goed dat we dat weten!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 sep 2017 15:37Yep.Peter van Velzen schreef: ↑04 sep 2017 15:32
Het is waarschijnlijk teveel gevraagd om een bron voor deze bewering (dat Israel 1000 kernbommen heeft) te geven?
Daar geven ze nooit informatie over.
Ik wens u alle goeds
De een houdt van cijfers, de ander van geloof.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Er is toch een wezenlijk verschil. Met een fissie bom kan je niet alle leven op aarde vernietigen, met een fusie bom wel.Peter van Velzen schreef: ↑04 sep 2017 14:22 Volgens de berichten was de bom die in Noord Korea is getest 7 x zwaarder dan die op Hiroshima. Ook de bom op Hiroshima was in wezen een terroristische aanslag (want bedoeld om Japan zo bang te maken dat het zou capituleren). Moreel gezien is er niet zo veel verschil tussen zo een aanslag en een met een fusiebom. Er is hoogstens een kwantitatief verschil.
Nu hij een fusie bom kan maken kan hij binnenkort ook een Kobalt fusie bom maken die alle leven op aarde vernietigt. Wat denk je Peter, gaat kimmetje deze kans laten liggen? Of gaat hij het ultieme wapen maken dat er niet alleen voor zorgt dat niemand hem ooit nog kan aanvallen maar dat hem tegelijk in staat stelt de hele wereld te chanteren?
Ik weet wel 1 ding zeker, men zal nooit toestaan dat hij ooit de kans zou hebben zulk een wapen te maken. Dus zal er iets gebeuren. Ik hoop een door China georchestreerde coup.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Israel heeft inderdaad small yield tactische (fissie) kernwapens. Moeten we niet ontkennen. Belgie trouwens ook hoor.
Nu wel zeker geen duizend.
Nu wel zeker geen duizend.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Ik ben op de hoogte van het verschil. Dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat het geen hol uitmaakt of kernwapens nu door een democratische of een ondemocratische regering worden gebruikt. Ik gebruikte het woord atoombom omdat Henery II, op wiens post ik reageerde, dat deed.pallieter schreef: ↑04 sep 2017 11:42Nogmaals, je kan een atoombom niet vergelijken met een waterstofbom.De Encyclopedist schreef: ↑04 sep 2017 11:05 Ondemocratische regeringen hebben nog nooit een atoombom gegooid op andere regeringen. Sterker nog, de enige atoombommen in oorlog op een ander land gegooid zijn dat door een democratische regering. Conclusie?
Laatst gewijzigd door De Encyclopedist op 04 sep 2017 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Goeie vraag! Waarom mag Trump ze hebben? Zonder deze bommen had het m.i. al lang oorlog geweest. Ik ben meer benieuwd naar hoe lang Rusland en China nog de hand boven het (altijd goed geschoren) hoofd van Kim Jung Un houden.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 sep 2017 23:00 Waarom mag Noord Korea geen kernwapens hebben als het Zionistische-Rovernest er zo'n kleine duizend heeft liggen en we dat tolereren?
Waarom de ene staat wel en de andere niet??????
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb dat uitgelegd.Peter van Velzen schreef: ↑04 sep 2017 16:46Dus je zuigt dat getal gewoon uit je duim? Goed dat we dat weten!
Je wilt het gewoon niet accepteren.
Dus volgens jou hebben er nooit kernwapens in Nederland gelegen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Was dat niet op Woensdrecht?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 sep 2017 18:35 Dus volgens jou hebben er nooit kernwapens in Nederland gelegen.
https://nos.nl/artikel/152354-kernwapens-tijdlijn.html
Op 21 november 1981 demonstreren honderdduizenden mensen in Amsterdam. Twee jaar later, op 29 oktober 1983 is in Den Haag de grootste demonstratie die ooit in Nederland gehouden is: 550.000 mensen. Ondanks het verzet neemt de Nederlandse regering op 1 november 1985 het besluit tot plaatsing van 48 kruisraketten op de vliegbasis Woensdrecht.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick