Luthers jodenhaat nu in de publiciteit gebracht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

balou
Forum fan

Bericht door balou »

jHemosch schreef;
een foute christen die niet inzag dat hij het uitverkoren volk op een ongenadige manier aan het afvallen was, met ongenadige gevolgen, want als Luther goed gelezen had lag het in de bedoeling dat de joden Jezus niet zouden herkennen en Hem zelfs zouden doorboren, het was voorspeld.
De foute M. Luther was de Joden niet aan het afvallen maar aan het aanvallen. Een opmerkelijk verschil. Afvallen is in de steek laten. Aanvallen is haatzaaien. Luther had dus blijkbaar ook niet goed gelezen? Waarom is dat nergens vermeld?
Maar zelfs al had hij wel goed gelezen, er was toch niets aan te doen want het was voorspeld? O, wat jammer, nou ja pech gehad?
Jij hebt blijkbaar ook niet zo goed gelezen, want het doorboren was het werk van Romeinen en niet van Joden.
zoals het niet erkennen van het Joodse volk onder de volkeren, en hun vernietiging, 1/3 2/3, ook voorspeld was, dus in die zin voldeed Luther en zijn offspin toch ook weer aan een profetie, heel frappant.
Nou zo frappant is dat niet hoor. Het is voorspeld dus moet het gebeuren.
En Ik M. Luther zal alles in het werk stellen om die voorspelling te laten uitkomen.
Luther, werktuig in gods hand...zoals de farao in egypte...Wat een geloof.
Het echtpaar Goeree gebruikte soortgelijke argumenten.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

balou schreef:Wat een geloof.
Het echtpaar Goeree gebruikte soortgelijke argumenten.
klopt, maar zij vonden dat je joden zich zouden moeten bekeren tot het christendom, no need, want de joden zouden er totaan de eindtijd zijn,

en Jezus is welliswaar door de Romeinen doorboord, maar op voordracht van de joodse farizeeën.

En Ik M. Luther zal alles in het werk stellen om die voorspelling te laten uitkomen.
het is onbewust zo gegaan zoals het gegaan is, M Luther had de misvatting die moslims ook hebben, dat joden falsificators zijn, antisemitisme vind je overal onder alle volkeren.

Gelijk Hijzelf, de Heilige Israels, door Zijn volk wordt verstoten, wordt Zijn volk door alle volkeren uitgestoten.

Daniel 12
7 Daarop hoorde ik de in linnen geklede man die zich boven het water van de rivier bevond spreken. Hij hief beide handen op naar de hemel en zwoer bij de eeuwig Levende: ‘Eén tijd, een dubbele en een halve tijd: wanneer de macht van het heilige volk niet langer verbrijzeld zal worden, dan zullen al deze dingen zich hebben voltrokken.’
balou
Forum fan

Bericht door balou »

jHenosh schreef;
Jezus is welliswaar door de Romeinen doorboord, maar op voordracht van de joodse farizeeën.
Dat was niet wat jij schreef.
nu zijn het plotseling de farizeërs. De Romeinen waren natuurlijk doodsbang voor die mensen, dat begrijp je wel. Ze gaven die lui dan ook altijd hun zin. In feite bestuurden die farizeërs het land, en werden die Romeinen alleen maar geduld zolang zij niet te veel last bezorgden.
En als de joden opdracht gaven om iemand te kruisigen, dan deden die Romeinen dat graag voor ze
klopt, maar zij vonden dat je joden zich zouden moeten bekeren tot het christendom
Die gedachte is door het christendom nooit verlaten.
het is onbewust zo gegaan zoals het gegaan is, M Luther had de misvatting die moslims ook hebben, dat joden falsificators zijn
Eens kijken of ik het nu allemaal goed begrijp. De grote kerkhervormer en bijbelvertaler Luther
kon slecht lezen, handelde onbewust, en dat schotschrift van hem is geschreven onder invloed van een misvatting die moslims ook hebben.
Voila de geschiedenis volgens jHenosch
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Theoloog schreef: Het is vergelijkbaar met Mel Gibson. Ga je nu geen Gibson-films meer kijken omdat je zijn uitspraken over joden verwerpelijk vindt?
Nee, maar ik ga de man niet op een voetstuk zetten.
Ik verzet me al sinds ik van mijn geloof ben verlost tegen het op een voetstuk zetten van bepaalde priesters, predikers, guru's en profeten. Er zijn gelovigen die een pluim verdienen, zoals Martin Luther King (ironisch dat juist deze man naar 'je-weet-wel-wie' is vernoemd) of een roomskatholieke priester in Duitsland die iedere dag in de kerk een gebedsdienst hield voor de joden, maar door de kerkleiding in de steek werd gelaten toen hij naar Dachau werd gestuurd, waar hij 2 jaar later overleed.
Maar Luther en Calvijn, en het overgrote deel van alle pausen, dat waren despotische fundamentalistische schurken.

. 'Von den Juden und Ihre Lügen' was overigens niet het enige antisemitische boekje dat Luther heeft geschreven. Er is er nog één, maar daarvan weet ik de titel helaas niet meer.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie