In het verleden was ik een dagje naar Duitsland. We stopten bij een restaurant om te
gaan lunchen. Net goed en wel uit de touringcar en een paar stappen gezet op de
parkeerplaats. Zie ik twee mensen uit een personen auto stappen. Het waren de buren.
Het fenomeen; Met de telefoon in mijn hand staan, zoekend naar het nummer van iemand die
ik wil bellen. Met mijn vinger boven de knop om te gaan bellen, hoor ik de beltoon en
zie een inkomend gesprek,in mijn venstertje. Na het aannemen van het gesprek trof ik de
persoon aan de lijn, wiens nummer ik een fraxie van een paar seconde ervoor had had
opgezocht.
Het fenomeen met de telefoon, heeft zich meerdere malen voor gedaan met verschillende
personen. Overigens ook het fenomeen dat ik een persoon belde, zonder dat de persoon mij
tegelijkertijd probeerde te bellen.
Het lastige met (telefoon) fenomeen is, hoe onderzoek je het en hoe kan je het
reproduceren. Op een zodanige wijze, waarbij helder is welke variabelen uitgesloten
kunnen worden.
Ik wil het (hoe-noemen-we-dit)-fenomeen beslist niet van tafel vegen met gedachten
als:"Als dit fenomeen echt werkt, dan hadden we allang geen telefoon nodig of een agenda
om met een ander een afspraak te plannen. Geen rouw advertenties nodig om een overlijden
te melden"
@Petra
Ghandi-/empathy neurons
Bij mijn weten hebben neuronen zenuwbanen nodig om van de ene synapsen naar de andere
synapse over te gaan.
(corrigeer me als ik er naast zit)
Hoe kan een neuron van lichaam A overgaan naar lichaam B, zonder een zenuwbanen, om een boodschap over te brengen?
Neuroscientist Vilyanur S. Ramachandran, Ph.D.
"All that’s separating you from another person is your skin. Remove it and you have
removed the barrier between you and other beings. So there is no real independent self
aloof from other human beings, inspecting the world and inspecting other people, you are
in fact connected not just by facebook and internet, you are connected by your neurons."
Bron
Stel als de mate van afwezigheid van huid een factor is voor het (hoe-noemen-we-dit)-fenomeen, zijn mensen met brandwonden gevoeliger voor het (hoe-noemen-we-dit)-fenomeen?
"Hemels"
2) als iets heel mooi of lekker is Voorbeelden: `hemelse muziek`, `een hemels
toetje`Synoniemen: schitterend, he...
http://www.encyclo.nl/begrip/hemels" onclick="window.open(this.href);return false;