Door wie is het NT geschreven
Moderator: Moderators
Re: Door wie is het NT geschreven
En ik heb de link in je opening post bijgewerkt.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Haha. wie "Mattheus" ook was, hij heeft waarschijnlijk gedacht "Marcus" te hebben verbeterd. "Marcus" heeft inderdaad wat vergissingen gemaakt, omdat hij blijkbaar nooit in Juda of Galilea is geweest. Of "Mattheus" dat wel is geweest. weten we niet, maar hij wist er - volgens deskundigen - meer van af.
Ik wens u alle goeds
De zoveelste complottheorie over de historische Jezus.Rereformed schreef:De link werkt niet meer.
Raad je het boek van Lena Einhorn (toevallig ook een Zweed) hier aan? Is inderdaad bijzonder interessant. Het bevestigt wat Henry II opmerkt over "samenraapsel van oudere en andere legenden en verhalen. Men moet niet vergeten dat het tijdsbesef van mensen uit die tijd totaal anders was dan hoe wij dat nu ervaren."
Zie ook: http://lenaeinhorn.se/articles/jesus-an ... n-prophet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als andere complottheorieën even een beetje opschuiven, kan deze er nog wel bij.
Deze link doet het wel:
https://frankgbosman.wordpress.com/2008 ... -damascus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo en welkom.Duke schreef:Ik ben nieuw hier. En ik ben mee nog aan het inlezen.
Dus het kan zijn dat mijn reacties dubbel zijn of al de revue zijn gepasseerd.
Geen enkel probleem.
Hier wordt graag alles herhaald en zo niet dan worden er wel linken gegeven naar waar je iets kunt vinden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
@Duke,
Welkom op dit forum.
Je komt met een op zich interessante bijdrage, maar het voert naar een uitgebreide off-topic discussie (ongewenst, zie forumregel T8).
In dit topic wordt besproken in hoeverre men de auteurs van de NT-geschriften kan achterhalen.
Ik zal een stel bijdragen verplaatsen en er een apart onderwerp voor aanmaken:
viewtopic.php?f=31&t=16911" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan iedereen: gelieve vanaf hier weer on-topic te posten.
Welkom op dit forum.
Je komt met een op zich interessante bijdrage, maar het voert naar een uitgebreide off-topic discussie (ongewenst, zie forumregel T8).
In dit topic wordt besproken in hoeverre men de auteurs van de NT-geschriften kan achterhalen.
Ik zal een stel bijdragen verplaatsen en er een apart onderwerp voor aanmaken:
viewtopic.php?f=31&t=16911" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan iedereen: gelieve vanaf hier weer on-topic te posten.
Born OK the first time