Wordt logica aanvaard door wiskundigen en wetenschappers?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

TTC

Re: Wordt logica aanvaard door wiskundigen en wetenschappers

Bericht door TTC »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Dat zie je dan duidelijk verkeerd. Ik beschouw het niet kunnen aanvaarden dat men van een onderwerp maar weinig weet en begrijpt als een stoornis. Dit soort stoornissen zijn evolutionair ook niet zinvol.
Volgens jou zouden we dan in een gestoorde wereld leven met het leven van alledag als resultaat daarvan? Acht je het dan ook mogelijk om die 'stoornissen' te herstellen zodat het anders wordt? Evolutionair lijkt er vandaag iets niet te kloppen, dat is geweten.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

TTC schreef:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Dat zie je dan duidelijk verkeerd. Ik beschouw het niet kunnen aanvaarden dat men van een onderwerp maar weinig weet en begrijpt als een stoornis. Dit soort stoornissen zijn evolutionair ook niet zinvol.
Volgens jou zouden we dan in een gestoorde wereld leven met het leven van alledag als resultaat daarvan? Acht je het dan ook mogelijk om die 'stoornissen' te herstellen zodat het anders wordt? Evolutionair lijkt er vandaag iets niet te kloppen, dat is geweten.
Nee.

Het merendeel van de mensen accepteert dat ze van veel zaken weinig weten.

PS.
Evolutie werkt niet meer zo goed omdat we kreukkelaars zich laten voortplanten.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TTC

Bericht door TTC »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Nee. Het merendeel van de mensen accepteert dat ze van veel zaken weinig weten.
Staat wellicht beter bij 'wij zijn onze hersenen', wat betreft logica en je leuke voorbeeld eerder:

Niets is waar = alles is onwaar

Is deze vergelijking waar of staat het = teken misplaatst?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Evolutie werkt niet meer zo goed omdat we kreukkelaars zich laten voortplanten.
Is Stephen Hawking een kreukelaar? :evil:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Iksnaphetniet
Forum fan

Bericht door Iksnaphetniet »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
TTC schreef:
Nee.

Het merendeel van de mensen accepteert dat ze van veel zaken weinig weten.

PS.
Evolutie werkt niet meer zo goed omdat we kreukkelaars zich laten voortplanten.
Evolutie kan niet niet goed werken. Jou opmerking suggereert een doel binnen evolutie. Ik vind dit een kortzichtige, arrogante en schadelijke opmerking.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Iksnaphetniet schreef:Evolutie kan niet niet goed werken. Jou opmerking suggereert een doel binnen evolutie. Ik vind dit een kortzichtige, arrogante en schadelijke opmerking.
Het kan wel goed of slecht werken.

Wel hangt het af van wat men goed of slecht noemt.

Je laatste opmerking laat ik voor jouw rekening.
(Je zult dat wat ik heb gemeld wel niet "politiek correct vinden.)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Erik schreef:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Evolutie werkt niet meer zo goed omdat we kreukkelaars zich laten voortplanten.
Is Stephen Hawking een kreukelaar? :evil:
Yep, lichamelijk tenminste.
Iksnaphetniet
Forum fan

Bericht door Iksnaphetniet »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
Iksnaphetniet schreef:Evolutie kan niet niet goed werken. Jou opmerking suggereert een doel binnen evolutie. Ik vind dit een kortzichtige, arrogante en schadelijke opmerking.
Het kan wel goed of slecht werken.

Wel hangt het af van wat men goed of slecht noemt.

Je laatste opmerking laat ik voor jouw rekening.
(Je zult dat wat ik heb gemeld wel niet "politiek correct vinden.)
Goed t.o.v. wat? Van jouw inzicht wat goed is? Evolutie vind er niks van. Er kan dus ook geen goede en slechte evolutie plaatsvinden. De uitkomst van het proces is altijd het resultaat, ongeacht van wat jij goed vind.

Misschien zou je eens kunnen vragen waarom ik dat vind i.p.v. dat voor jezelf in te vullen. Je opmerking vind ik niet politiek correct, maar daar heb ik geen moeite mee. Meer op persoonlijk vlak schiet het mij in het verkeerde keelgat. En ik denk dat je hier meer mensen mee steekt. Evolutie is een proces van willekeur en is a-moreel. Niemand kiest ervoor om te zijn zoals hij is. En door te suggereren dat bepaalde individuen zich niet zouden moeten voortplanten doordat ze in jouw ogen niet' fit' genoeg zijn en evolutie niet goed laten werken is in mijn ogen niet veel anders dan dat je stelt dat bepaalde individuen niet goed genoeg zijn voor Gods plan.

Maar mijn vraag aan jou, wat is goede evolutie en wat is slechte evolutie. En waarom is dat goed of slecht? Graag over het proces evolutie zelf. Niet over wat goed is voor de mens.
Laatst gewijzigd door Iksnaphetniet op 12 jun 2017 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Iksnaphetniet schreef:Goed t.o.v. wat? Van jouw inzicht wat goed is? Evolutie vind er niks van. Er kan dus ook geen goede en slechte evolutie plaatsvinden. De uitkomst van het proces is altijd het resultaat, ongeacht van wat jij goed vind.

Je opmerking vind ik niet politiek correct, maar daar heb ik geen moeite mee. Meer op persoonlijk vlak schiet het mij in het verkeerde keelgat. En ik denk dat je hier meer mensen mee steekt. Evolutie is een proces van willekeur en is a-moreel. Niemand kiest ervoor om te zijn zoals hij is. En door te suggereren dat bepaalde individuen zich niet zouden moeten voortplanten doordat ze in jouw ogen niet' fit' genoeg zijn en evolutie niet goed laten werken is in mijn ogen niet veel anders dan dat je stelt dat bepaalde individuen niet goed genoeg zijn voor Gods plan.

Maar mijn vraag aan jou, wat is goede evolutie en wat is slechte evolutie. En waarom is dat goed of slecht? Graag over het proces evolutie zelf. Niet over wat goed is voor de mens.
Ik heb niets gesuggereerd.
Dat is dus een stroman.

Goed en slecht is bedoeld in de betekenis van werkzaam.

Ook laat ik me niet zo maar de maat nemen met persoonlijke aanvallen dus bekijk het verder maar.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Volgens mij dwalen we een heel klein beetje af. Terug naar het onderwerp!
Wanneer iemand hier verder op door wil gaan maakt ie maar een topic ervoor.

Bonjour.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
TTC

Bericht door TTC »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Het merendeel van de mensen weten dat ze van bepaalde onderwerpen weinig tot niets weten.
Staat wellicht beter bij 'wij zijn onze hersenen', wat betreft logica en je leuke voorbeeld eerder:

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

TTC schreef:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Het merendeel van de mensen weten dat ze van bepaalde onderwerpen weinig tot niets weten.

Yep.

PS.
Volgens de intuïtisten is zelfs 'komt overeen" niet waar.
The Black Mathematician
Ervaren pen

Bericht door The Black Mathematician »

Intuïtionisten
Shut up Murdock, crazy fool!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

The Black Mathematician schreef:Intuïtionisten
Ik heb een milde vorm van woordblindheid (gekoppeld aan een wat zwaardere vorm van slordigheid)
daardoor is mijn spelling soms wat vreemd. :)

PS . Ik ben ook voorstander van een radicale spellensverandering.
TTC

Bericht door TTC »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Yep.
Ben niet zeker waarop deze 'yep' betrekking heeft, mi is het antwoord ook afhankelijk van de context waarin de stelling geplaatst wordt. Pro memorie:

Hierbij, iets is pas waar als het onvergankelijk en onveranderlijk is, gemakshalve dat wat rest als tijd en ruimte zouden wegvallen, als leegte. Hierdoor zou de stelling niet kloppen aangezien alles ook niets kan bevatten. Zo zouden we aangepast krijgen:

Niets is waar = alles exclusief niets is onwaar
Plaats reactie