Na zwarte piet, paas-en kerstfeest

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Na zwarte piet, paas-en kerstfeest

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef:"Moeder eist 10.000 euro (lekker realistisch!) om klassenfoto tijdens offerfeest"
Zij eist en 10.000 euro en excuses van de Maria Montessorischool in Den Haag omdat de klassenfoto (5 jarigen) tijdens het jaarlijkse offerfeest werd gemaakt en kindlief in de moskee zat!
Wat een Gotspe! Iemand die haar kind meeneemt naar de viering van het Offerfeest; Te weten: de bereidheid van een vader om zijn eigen kind te slachten klaagt de school aan dat daardoor het kind "schade" oploopt!

Als dit verhaal waar is, dan hoop ik, dat de rechter de vrouw zelf 10.000 Euro laat betalen (aan haar eigen kind uiteraard). Maar ik hoop nog meer dat het niet waar is.
Ik wens u alle goeds
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

De rechter ging er in ieder geval in mee. Of ze zoveel geld krijgt moeten we nog maar afwachten. Het gaat hier natuurlijk wel om racisme op basis van geloof.
Naar ik begrijp was de school wel iets tegemoet gekomen door de fotosessie vroeg te plannen en de kinderen de rest van dag vrij te geven op een niet-officiële feestdag. Voor de meeste moslims, lees ik, was dat prima. Mogelijk zijn de ouders van een conservatieve stroming die foto's op islamitische feestdagen verbiedt.

.............Oh nee, moslims mogen helemaal niet op een foto.

Photography (tasweer) means the taking of pictures of living, animate moving beings, like people, animals, birds, etc. The ruling is that it is forbidden on the basis of a number of reports, such as the following:

'Abdullaah ibn Mas'ood (may Allaah be pleased with him) reported that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "Those who will be most severely punished by Allaah on the Day of Resurrection will be the image-makers." (Reported by al-Bukhaari, see al-Fath, 10/382).

En nog een handvol ahadith.

Ze mag de school wel dankbaar zijn, hoewel ik in mijn zieke geest mij afvraag of ze niet een slaatje probeert te slaan uit het verbod. Ze wijst ook een alsnog later gemaakte gratis klassenfoto van de hand.

Maar het kind gaat nu naar een islamitische school. Probleem voor het kind opgelost. Integratie geslaagd.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Vilaine schreef:De rechter ging er in ieder geval in mee. Of ze zoveel geld krijgt moeten we nog maar afwachten. Het gaat hier natuurlijk wel om racisme op basis van geloof.
Naar ik begrijp was de school wel iets tegemoet gekomen door de fotosessie vroeg te plannen en de kinderen de rest van dag vrij te geven op een niet-officiële feestdag. Voor de meeste moslims, lees ik, was dat prima. Mogelijk zijn de ouders van een conservatieve stroming die foto's op islamitische feestdagen verbiedt.

Photography (tasweer) means the taking of pictures of living, animate moving beings, like people, animals, birds, etc. The ruling is that it is forbidden on the basis of a number of reports, such as the following:

O.T.
Dit is een mooie illustratie waarom ik problemen heb met hoe tegenwoordig vrijheid van religie al te vaak wordt ingevuld. De gelovige kan kiezen welke regels hij wil volgen en welke niet maar de rest van de maatschappij moet zich dan wel schikken naar die keuze.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Vilaine schreef:De rechter ging er in ieder geval in mee. Of ze zoveel geld krijgt moeten we nog maar afwachten. Het gaat hier natuurlijk wel om racisme op basis van geloof.
Dat zal wel meevallen. De rechter heeft nog een tijdje gegeven aan de partijen om er uit te komen. De moslima weigert echter elk overleg. Dan blokkeert ze de mogelijkheid die de rechter heeft gegeven en zal ze ook geen vergoeding krijgen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vilaine schreef:

'Abdullaah ibn Mas'ood (may Allaah be pleased with him) reported that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: "Those who will be most severely punished by Allaah on the Day of Resurrection will be the image-makers." (Reported by al-Bukhaari, see al-Fath, 10/382).
Ik zal deze info doorsturen naar de rechter.
Maar het kind gaat nu naar een islamitische school. Probleem voor het kind opgelost. Integratie geslaagd.
:lol:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En dan vandaag de discussie hoofddoekjes bij de politie.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Als deze rechter beslist in het voordeel van de vrouw dan is het waarschijnlijk einde schoolfoto's.

En dan is er weer een traditie door de nieuwkomers verpest. :evil:

Ben trouwens van mening dat voor dat achterlijk feest helemaal geen vrij af gegeven had mogen worden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Hoofddoekjes bij de politie betekent dus een einde van de traditie, dat de politie (en rechterlijke macht) een neutrale uitstraling moet hebben. Nu kun je je afvragen of dat echt moet. Het probleem met hoofddoekjes is echter, dat een vrouw daarmee aangeeft zich te onderwerpen aan de wetten van Allah. En die stroken dan weer niet met de seculiere wetten van Nederland.
Ik vraag me dan ook af of indien geconfronteerd met een agente met hoofddoek, je je niet afvraagt of ze je niet (ook) beoordeelt op basis van sharia.
Ik besef, dat het een gevoel is en misschien zelfs een vooroordeel. Moslims zonder hoofddoek kunnen ook in geestelijk conflict raken, maar dat is niet zichtbaar. En misschien bestaan er echt moslims, die verlicht zijn.
Overigens vraag ik me dan ook weer af hoe het andersom zal zijn. Hoe zal een moslim reageren op een agent met duidelijk joodse, christelijke of sikh uitingen. Hebben moslims ook last van vooroordelen?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Ik verheug me op de eerste politie met vergiet

https://ibb.co/bRu9GQ][img]https://prev ... .jpg[/img]
Martim Cymbron -
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Vilaine schreef:Ik vraag me dan ook af of indien geconfronteerd met een agente met hoofddoek, je je niet afvraagt of ze je niet (ook) beoordeelt op basis van sharia.Ik besef, dat het een gevoel is en misschien zelfs een vooroordeel. Moslims zonder hoofddoek kunnen ook in geestelijk conflict raken, maar dat is niet zichtbaar. En misschien bestaan er echt moslims, die verlicht zijn.
Wat mij betreft zijn agenten met een hoofddoek onaanvaardbaar. Het gaat IMO namelijk om prioriteiten. De gerechtelijke macht moet de seculiere wetgeving als prioriteit zien. Een moslimvrouw die absoluut haar hoofddoek wil dragen, toont daarmee dat ze haar religie prioriteit geeft. Dat is de verkeerde prioriteit voor iemand die voor de gerechtelijke macht werkt. Van iemand die voor de gerechtelijk macht werkt mag je IMO verwachten dat die tijdens de diensturen geen andere prioriteiten toont.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ben dus uitermate benieuwd wat de rechter hier gaat beslissen. Voor je het weet krijg je het stempel 'discriminatie' weer op je neus gedrukt. Staat en religie zijn hier gescheiden. En politie maakt onderdeel uit van deze staat. Religie doe je thuis. En niet alleen het vergiet wordt dan toegestaan:
Afbeelding
Einstein/Mick
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

dan zou het nog eens super leuk worden agenten te spotten.....niet te verwarren met be-spotten

:lol: :confused2: :headbang:
Martim Cymbron -
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Maar hm, iedereen heeft het maar over de zwarte Pieten.
Ikzelf ben daar allang klaar mee. Over en uit met slavenbellen, kroespruiken, zoeloelippen en page outfits.

Ik zou graag een pleidooi willen houden om St.Klaas eens aan te pakken.
En dat is niet ironisch bedoeld.
Ik wil een Klazina.
Ze mag een soepjurk aan, maar een gezellig schortje zie ik ook wel zitten.
Met allemaal zakken waar ze dingen in kan verstoppen.
Ze mag een mijter op, maar waarom zou ze. Zo'n heksenhoed lijkt me ook wel leuk.
En die enorme gouden staf ziet ze het nut niet van in. Die smelt ze om, dat geld doet ze mooie dingen mee.
Ze heeft een klein toverstafje.
En haar boek.
In haar boek staat nooit wat die verschrikkelijke kinderen nou weer uitgevreten hebben. Haar boek zit vol met tips. Hoe je die vieze handjes weer schoon krijgt. Een koppie venkelthee voor die buikpijn. En hoe je die zere knie kunt behandelen. Trekt ze zo een pleister uit haar schort.
En ze zwaait met haar toverstaf, simsalabim, niet meer bedplassen.
Ze komt helemaal niet uit Spanje. Gewoon geboren op Hollandse bodem, ergens in Friesland bijvoorbeeld.
Klazina zet dat paard weer lekker in de wei. Ze pakt de fiets.

En dan gaan we daarna eens kijken naar de kerstman.
En dan bedenken we dat een vrouw ook best wel zo'n gewichtige taak zou kunnen uitvoeren.
De noordpool aansturen, kadootjes rondbrengen, moet toch lukken?
Ze hoeft ook niet persé zo dik te zijn om te showen hoe ze van het goede leven houdt.

Als Klazina en Kerstvrouw gezellig ingeburgerd zijn, is het tijd voor de Paus om het uiterst gewichtige stokkie over te dragen.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Wat dacht je van Sylvana Simons als Sinterklazina en haar bedreigers moeten als werkstraf voor malle Pietje spelen?
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef:Wat dacht je van Sylvana Simons als Sinterklazina en haar bedreigers moeten als werkstraf voor malle Pietje spelen?
In mijn ogen is het een politiek vonnis.

De aanhangers van de haatbaarden gaan op het internet veel harder te keer,
maar die worden geen strobreed in de weg gelegd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie