Heeck,heeck schreef:Eclect,
Het boek heb ik nog niet aanbevolen, maar je kunt wat recensies opzoeken.
Anderen kunnen er anders over vinden.
R.
Noted
Moderator: Moderators
Heeck,heeck schreef:Eclect,
Het boek heb ik nog niet aanbevolen, maar je kunt wat recensies opzoeken.
Anderen kunnen er anders over vinden.
R.
Kleine correctie: Oneindig is niet groot, het is iets dat geen einde kent. Zo kent het aantal decimalen van het getal pi geen einde. Hoeveel men er ook weet te bepalen, er zal nooit een laatste zijn. Geen ultieme waarde van pi dus. Alles wat een ultieme grootte kent, is meetbaar en dus eindig. Wees er tevreden mee, dat sommige antwoorden per definitie niet ultiem kunnen zijn. Pi is kleiner dan 3,15. Dat blijft waar, maar het is slechts een relatieve waarheid. De absolute waarde van pi is niet uit te drukken in enig talstelsel.Eclect schreef: Miraculeus is groot, ultiem is groot, oneindig is groot, eeuwigheid is groot; misschien heb ik gewoon een voorliefde voor groot.![]()
En dan heb je 2 keuzen.Peter van Velzen schreef:
Zo zijn er tal van vragebn, waar wij alsmaar betere antwoorden op zullen vinden, maar nimmer het ultieme antwoord,
dikkemick schreef:En dan heb je 2 keuzen.Peter van Velzen schreef:
Zo zijn er tal van vragebn, waar wij alsmaar betere antwoorden op zullen vinden, maar nimmer het ultieme antwoord,
Er mee leren leven
of
Er een god voor invullen.
En nee....dat is inderdaad geen antwoord. Blijft over: Er mee leren leven!
dikkemick schreef:@Eclect
Maar dat is de (evolutionaire) manier waarop we antwoorden hebben verkregen (je beschrijft min of meer de wetenschappelijke methode en dat is de beste methode gebleken). Maar ultieme antwoorden? Die zal ze niet geven.
Je hebt gelijk, krijg je als je te snel op iets reageert....TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Nee ik maak geen denkfout de studie hiervan is een aardig onderwerp in de wiskunde.
Ordnung muss seinPeter van Velzen schreef:reacties omtrent de ultieme waarde van pi verplaats naar De ultieme waarde van Pi
Peter van Velzen