Gegroet

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ÜberdieWolken

Gegroet

Bericht door ÜberdieWolken »

Mijn naam is ÜberdieWolken. Denkend welke nickname ik mij zou kiezen keek ik peinzend naar buiten en zag uit over een prachtige, lage, Hollandse wolkenlucht. Dat stemde mij blij en in mijn gedachten kwam een liedje op van een Duitse zanger: "Über die Wolken, muss die Freiheit wohl grenzenloss sein." en toen was mijn nickname geboren.

Zelf ben ik geboren in de late jaren 50, ben dus een zestiger, net geen babyboomer meer. Ik ben werkzaam in het Middelbaar Beroepsonderwijs alwaar ik adviseer en begeleid.
Ik woon in Schiedam, ben daar geboren en getogen en heb daar het grootste deel van mijn leven gewerkt. In het onderwijs.
Gehuwd, geen kinderen van mijzelf. Uit een keurig katholiek gezin, zondagse kerkgang, later de zaterdagavondmis. Mijn begincarriere in het onderwijs voltrok zich op katholieke scholen, waarbij met name de laatste mij deed gruwen van de wijze waarop de meeste meesters en juffen de katholieke leer die zij predikten in de praktijk ten uitvoer brachten. Vervolgens nooit meer een stap in een kerk gezet, behalve voor huwelijk, danwel begrafenis, of om hem te bezichtigen. Want die katholieke cultuur, dat gevoel, het geborgene, dat blijft. Woon ik een protestantse eredienst bij, dan vind ik dat mooi, ik galm de liederen luidkeels mee, maar toch is het niet mijn ding. Vanwege werk heb ik veel contact met Moslims, van rekkelijk tot precies. Met allen kan ik het goed vinden, islamitisch extremisme is in mijn wereldbeeld een gevaarlijke dwaalleer die de rechtgeaarde Moslim tot een gruwel moet zijn. Ingegeven door dubieuze leiders met een verwerpelijke moraal. Zoals zo vaak het geloof voor het karretje van de foute leiders en valse profeten is gespannen.

Hoe ik aan dit forum gekomen ben? Eigenlijk heb ik het altijd wel leuk gevonden, dat forumen, vroeger zat ik op een landelijke debating site, maar deze ging ter ziele. Daarna heb ik op een plaatselijke site gezeten maar daar is het kringetje te nauw en de banden tussen de diverse forumleden te klef en de meningen te eenzijdig. Enig intikken in Google leidde mij tot deze pagina's en ik zie wel wat er van gaat komen.

Tot zoveer,
groeten,
ÜberdieWolken
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Gegroet

Bericht door Rereformed »

Welkom.
Ik ben benieuwd naar je bijdragen.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom hier.
Je hebt vast wat te vertellen.
We zijn hier idd. wat breder georiënteerd dan alleen de naam doet vermoeden.
Wat we proberen is zo veel mogelijk vaststaande dogma's zonder realistische basis te mijden en als we iets stellen proberen we ook het waarom ervan duidelijk te hebben en/of te maken.

Niet dat het altijd zo gaat en dat het ook altijd zo lukt.
Maar zo blijft er leven in de brouwerij. :wink:
Ook welkom namens het beheerdersteam.
Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Wellkom Überdiewolken,
hopelijk zie je de heldere hemel :)
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welkom!!
Zoals zo vaak het geloof voor het karretje van de foute leiders en valse profeten is gespannen.
Ik denk dat 't het heilig verklaren van boeken is, dat het grote probleem is.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom
Maar euh.... is het niet

Über den Wolken ?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

doctorwho schreef:welkom
Maar euh.... is het niet

Über den Wolken ?
Een Reinard Mey kenner?? https://www.youtube.com/watch?v=lK76cnUcj8U" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch klinkt 'den' wel wat ongewoon. Maar had dat niet iets met 'uber' te maken (3e naamval)? Die-der-den-die?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 »

dikkemick schreef:
doctorwho schreef:welkom
Maar euh.... is het niet

Über den Wolken ?
Een Reinard Mey kenner?? https://www.youtube.com/watch?v=lK76cnUcj8U" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch klinkt 'den' wel wat ongewoon. Maar had dat niet iets met 'uber' te maken (3e naamval)? Die-der-den-die?
Het moet "den Wolken" zijn. Na het voorzetsel "über" volgt de derde of vierde naamval.
BIj beweging (ergens naar toe gaan/bewegen) volgt de vierde naamval.
Bij stilstand of het aangeven van een bepaalde plaats of situatie volgt de derde naamval.
Het moet dus zijn : "Über den Wolken".
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Welkom.... dan maar. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Van mij ook van harte welkom, en ben benieuwd naar je bijdragen. Als ex katholiek kun je posts vast wel ergens kwijt! :D
We will dance again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: Über den Wolken ?
Ik luister nooit naar iets Duits, maar voor Reinhard Mey heb ik ooit een uitzondering gemaakt. Leuk dat die weer eens in mijn geheugen terugkomt.
Dit liedje vond ik jaren geleden zo ontroerend mooi. Ik moest er altijd opnieuw naar luisteren en er tranen bij krijgen :crybaby::
https://www.youtube.com/watch?v=kmGBylGJ30Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@ ÜberdieWolken,
Welkom!
En bedankt voor je naam, zo komen we op Reinard Mey. :-({|=
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
ÜberdieWolken

Bericht door ÜberdieWolken »

Excuses aan degenen die nu pijnscheuten achter de ogen krijgen van "die" in plaats van "den". Duitse taal was nooit mijn ding, zeg maar.
Bedankt voor het warme welkom!
Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand »

Welkom ÜberdieWolken,

Jij vliegt al. :lol:
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Plaats reactie