Dag Kasper,Kasper_JopiN schreef:
In deze filmpjes worden verschillende kritieken op zijn theorie onder de loep genomen. Ik denk dat die kritiek onterecht is en dat ook atheïstische evolutionisten (zoals sommigen hier) eens moeten afvragen of zij niet bezig zijn om vanuit een soort kokervisie naar deze zaak te kijken.
Ik zet hierbij niemand te kijk mijzelf niet, jullie niet, anderen niet. Maar het is wel schrikken hoe vast jullie zitten in een bepaald stramien. Terwijl de naam van deze forum: freethinker is. Dat zou toch een ander soort denken moeten veronderstellen. Niet zo'n houding van: ik weet het allemaal al wel, en ik hoef niet verder te kijken dan mijn neus lang is.![]()
Maar goed, als vrijwel iedereen hier op dit forum op deze manier in zijn leven staat, prima. Maar dan houdt het vrijwel op om dit gesprek verder aan te gaan.
Het is mij een volslagen raadsel waarom iemand die zegt met jongeren pastoraat bezig te houden....zich bezig houdt met kritiek op ET....alsof dat de vragen zijn die in pastoraat belangrijk zijn.....bij jongeren......En eindeloos veel christenen zijn je voorgegaan om ET samen te laten gaan met geloof.....God kun je overal in verstoppen......
Er is niemand op dit forum die enige moeite zou hebben als zou blijken dat ET wordt vervangen door een andere theorie...omdat het blijkt toch echt anders te zijn..Zelfs al is het een Creator, Demiurg of wat dan ook..
Op dit moment is er GEEN andere wetenschappelijk theorie rondom ontstaan van leven ...en dat heeft niet met kwade wil te maken....., "alternatieven" zijn geloofs alternatieven.....gemengd met Pseudo Science....dat is de kritiek die je hier krijgt te verwerken...Wees dan eerlijk en wijs dan ook andere wetenschappelijke inzichten en toepassingen van dezelfde wetenschappelijke methode af in je eigen leven......
Wil je het echt een andere uitkomst ? -> begin eerst met het opstellen van een nieuwe wetenschappelijke werkmethode die een vervanging moet worden van de huidige wetenschappelijke methode.....uiteraard wel een methode .....die door elke wetenschapper kan worden beoefend .....zonder dat het uitmaakt wat zijn levensbeschouwing is....