Groepsbelediging 2017

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Groepsbelediging 2017

Bericht door Peter van Velzen »

Of religie een keuze is, is nog maar de vraag. Veruit de meeste gelovigen hebben dezelfde religie als hun ouders. Voor Moslims geldt zelfs dat hun leven gevaar loopt als ze deze religie willen verlaten. Me dunkt dat dat geen vrije keuze is! Uiteraard dient men de onwaarschijnlijkheid van een geloof aan de kaak te kunnen stellen, maar het is bijvoorbeeld zeer kwalijk om iemand die moslim is een domkop te noemen, als hij alleen in naam moslim blijft om zijn hoofd niet te verliezen.
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

pallieter schreef:
Dit uitgesproken fragment (vanaf 2:49) door Hans Teeuwen uit de video wil ik er even uitlichten :
Alles wat enige status heeft, heeft ook enige vorm van macht. En macht corrumpeert altijd en moet geridiculiseerd kunnen worden. Als dat niet meer kan dan krijg je enge toestanden, een dictatuur of zoiets en daarom moet dat (dit ridiculiseren) gebeuren vind ik.
Dank voor het posten pallieter. Dit is zeer relevant in deze discussie.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip »

Peter van Velzen schreef:Of religie een keuze is, is nog maar de vraag. Veruit de meeste gelovigen hebben dezelfde religie als hun ouders. Voor Moslims geldt zelfs dat hun leven gevaar loopt als ze deze religie willen verlaten. Me dunkt dat dat geen vrije keuze is! Uiteraard dient men de onwaarschijnlijkheid van een geloof aan de kaak te kunnen stellen, maar het is bijvoorbeeld zeer kwalijk om iemand die moslim is een domkop te noemen, als hij alleen in naam moslim blijft om zijn hoofd niet te verliezen.
In de grondwet staat godsdienst.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip »

Alles wat enige status heeft, heeft ook enige vorm van macht. En macht corrumpeert altijd en moet geridiculiseerd kunnen worden. Als dat niet meer kan dan krijg je enge toestanden, een dictatuur of zoiets en daarom moet dat (dit ridiculiseren) gebeuren vind ik.

Van wie was deze quote?
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

volgens Vegan-Revolution was hij van Hans Teeuwen
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie