Even voorstellen
Moderator: Moderators
-
kimberley87
Even voorstellen
Hallo!
Ik ben Kim, iemand die erg lang kan piekeren ofwel filosoferen over onderwerpen en denk vaak een aantal stappen verder dan mensen in mijn omgeving. Vaak wordt mij geadviseerd om niet zo diep na te denken omdat het geen toegevoegde waarde heeft en ik mezelf er alleen maar mee vermoei.
Maar ik heb nu eenmaal de drang om bepaalde onderwerpen voor mijzelf op een rijtje te zetten. Ineens dacht ik aan een forum waar vast mensen zijn die dit ook herkennen en voila.. hier ben ik.
Verder blijf ik het liefst anoniem, omdat het stiekem toch gewoon prettig is anoniem je opvattingen te delen. Toch een pluspunt van internet waar ik dan mijn voordeel mee doe..
Ik hoop dat ik hier in ieder geval lekker kan discussiëren zonder vooroordelen en misschien eens andere inzichten krijg dan alleen die van mijzelf.
Groetjes
Ik ben Kim, iemand die erg lang kan piekeren ofwel filosoferen over onderwerpen en denk vaak een aantal stappen verder dan mensen in mijn omgeving. Vaak wordt mij geadviseerd om niet zo diep na te denken omdat het geen toegevoegde waarde heeft en ik mezelf er alleen maar mee vermoei.
Maar ik heb nu eenmaal de drang om bepaalde onderwerpen voor mijzelf op een rijtje te zetten. Ineens dacht ik aan een forum waar vast mensen zijn die dit ook herkennen en voila.. hier ben ik.
Verder blijf ik het liefst anoniem, omdat het stiekem toch gewoon prettig is anoniem je opvattingen te delen. Toch een pluspunt van internet waar ik dan mijn voordeel mee doe..
Ik hoop dat ik hier in ieder geval lekker kan discussiëren zonder vooroordelen en misschien eens andere inzichten krijg dan alleen die van mijzelf.
Groetjes
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Even voorstellen
Welkom Kim,
Persoonlijk filos ofeer ik graag openlijk want ik ben wat te oud om nicks te verzinnen. Maar ik deelde jouw passie al vanaf mijn 14e. Inmiddels 52 jaar geleden.
Persoonlijk filos ofeer ik graag openlijk want ik ben wat te oud om nicks te verzinnen. Maar ik deelde jouw passie al vanaf mijn 14e. Inmiddels 52 jaar geleden.
Ik wens u alle goeds
Welkom Kimberley87
Ik probeer vaak zo min mogelijk na te denken. Een rustgevende gedachte...toch?
Ik probeer vaak zo min mogelijk na te denken. Een rustgevende gedachte...toch?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Welkom Kimberley bij een grotere hoeveelheid van dit soort moeilijk-doeners, dan je in je dagelijkse leven meemaakt.
Ik schaar mezelf daar zeker ook onder, al heb ik in de loop der jaren geleerd dingen te relativeren en te schiften wat voor mij persoonlijk belangrijk is en welke niet.
Welke dingen van levensbelang zijn en welke onderwerpen eigenlijk alleen interessant en leuk zijn om over te filosoferen.
En spelen in de gedachten van een aantal mensen, die dat nu eenmaal eerder doen dan anderen.
Maar eigenlijk alleen illusie zijn en niet van belang voor het leven van alledag, wat blijkt uit de weinigen die je alle dag ontmoet, die daar hetzelfde over denken dan wij.
Waarom?
Daar heb je net een bijzonder interessant topic over geopend.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 44&t=16482" onclick="window.open(this.href);return false;
Het tekent voor jou, dat je met heel veel dingen tegelijk bezig bent en dat ook steeds meer op een hoop gooit, omdat het ook zo in je gedachten opkomt.
Ook dat is herkenbaar.
Ik heb zelf ervaren, dat het een persoonlijke noodzaak is om daar wat orde in aan te brengen, want anders wordt je echt helemaal gek van jezelf.
Ik proef dat ook een beetje uit wat je schrijft.
Ik hoop echt, dat we je daarmee kunnen helpen.
Want jij bent dat waard.
Voor mij is veel en onorthodox denken, en vooral de vele waarom-s, altijd een bepaalde uiting van intellect geweest.
Gegevens vergaren en kennis zijn dan een noodzaak om de zaken op een rijtje te krijgen.
En dat is waarom je hier wel goed zit denk ik.
Wat wij kunnen doen is handreikingen geven.
Maar ook hier:
Blijf kritisch en onderzoek alles ook zelf.
Verder:
Maak het beste van je leven.
Ben je bewust van de dingen die je meemaakt, maar maak er geen dogma's van.
Elke dag is anders en kun je anders beleven.
En elke dag kun je bijleren.
Veel plezier op dit forum, want dat is ook onze opzet.
Ik schaar mezelf daar zeker ook onder, al heb ik in de loop der jaren geleerd dingen te relativeren en te schiften wat voor mij persoonlijk belangrijk is en welke niet.
Welke dingen van levensbelang zijn en welke onderwerpen eigenlijk alleen interessant en leuk zijn om over te filosoferen.
En spelen in de gedachten van een aantal mensen, die dat nu eenmaal eerder doen dan anderen.
Maar eigenlijk alleen illusie zijn en niet van belang voor het leven van alledag, wat blijkt uit de weinigen die je alle dag ontmoet, die daar hetzelfde over denken dan wij.
Waarom?
Daar heb je net een bijzonder interessant topic over geopend.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 44&t=16482" onclick="window.open(this.href);return false;
Het tekent voor jou, dat je met heel veel dingen tegelijk bezig bent en dat ook steeds meer op een hoop gooit, omdat het ook zo in je gedachten opkomt.
Ook dat is herkenbaar.
Ik heb zelf ervaren, dat het een persoonlijke noodzaak is om daar wat orde in aan te brengen, want anders wordt je echt helemaal gek van jezelf.
Ik proef dat ook een beetje uit wat je schrijft.
Want jij bent dat waard.
Voor mij is veel en onorthodox denken, en vooral de vele waarom-s, altijd een bepaalde uiting van intellect geweest.
Gegevens vergaren en kennis zijn dan een noodzaak om de zaken op een rijtje te krijgen.
Maar ook hier:
Verder:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
kimberley87 schreef: Verder blijf ik het liefst anoniem, omdat het stiekem toch gewoon prettig is anoniem je opvattingen te delen. Toch een pluspunt van internet waar ik dan mijn voordeel mee doe..
Als dit je echte voornaam is en zoals vaak het getal erachter een geboorte datum is, dan zul je niet lang anoniem zijn voor degenen die je zoeken en een beetje kennen.
Zeker omdat de web-wereld waarin Freethinker.nl opereert feitelijk maar erg klein is.
In dit vroege stadium is het geen enkel probleem om je nick nog te veranderen.
Zeker omdat de web-wereld waarin Freethinker.nl opereert feitelijk maar erg klein is.
Welkom Kim!
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
kimberley87
Zo'n warm welkom had ik dus totaal niet verwacht! Bedankt !!
Dat is het gelukkig niet.. hihi. Maargoed er is niks geheims aan wat ik schrijf. Hoef alleen ook niet dat mensen zomaar mijn vaak afwijkende mening kunnen lezen. Mensen begrijpen mij vaak al niet zo goed, en ik wil hier ook nog wel eens wat neer zetten waar ik later op terug kom.. zoiets.
Aan de ene kant vind ik het vaak nuttig en belangrijk om zo diep te denken. Zodat ik in ieder geval een gegronde mening heb. Sommige dagen, zoals vandaag, lijkt het me prima om zoals sommige medemensen hier helemaal niet mee bezig te zijn. Welk type mens heeft het beter voor elkaar denk ik dan, uiteindelijk de persoon dat het lekkerst in zijn vel zit.
Ben in ieder geval blij dat ik nu ergens feedback over sommige onderwerpen kan krijgen, dat helpt mij sowieso al relativeren.
Bedankt !
Als dit je echte voornaam is en zoals vaak het getal erachter een geboorte datum is, dan zul je niet lang anoniem zijn voor degenen die je zoeken en een beetje kennen.
[/quote]Zeker omdat de web-wereld waarin Freethinker.nl opereert feitelijk maar erg klein is.
Dat is het gelukkig niet.. hihi. Maargoed er is niks geheims aan wat ik schrijf. Hoef alleen ook niet dat mensen zomaar mijn vaak afwijkende mening kunnen lezen. Mensen begrijpen mij vaak al niet zo goed, en ik wil hier ook nog wel eens wat neer zetten waar ik later op terug kom.. zoiets.
Heel erg aardig dat je zo in mijn tekst verdiept.Maria schreef:Welkom Kimberley bij een grotere hoeveelheid van dit soort moeilijk-doeners, dan je in je dagelijkse leven meemaakt.![]()
Maar eigenlijk alleen illusie zijn en niet van belang voor het leven van alledag, wat blijkt uit de weinigen die je alle dag ontmoet, die daar hetzelfde over denken.
Ook dat is herkenbaar.
Ik proef dat ook een beetje uit wat je schrijft.![]()
Want jij bent dat waard.
Maar ook hier:
Verder:
Aan de ene kant vind ik het vaak nuttig en belangrijk om zo diep te denken. Zodat ik in ieder geval een gegronde mening heb. Sommige dagen, zoals vandaag, lijkt het me prima om zoals sommige medemensen hier helemaal niet mee bezig te zijn. Welk type mens heeft het beter voor elkaar denk ik dan, uiteindelijk de persoon dat het lekkerst in zijn vel zit.
Ben in ieder geval blij dat ik nu ergens feedback over sommige onderwerpen kan krijgen, dat helpt mij sowieso al relativeren.
Bedankt !
Welkom!
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
kimberley87 schreef:Welk type mens heeft het beter voor elkaar denk ik dan, uiteindelijk de persoon dat het lekkerst in zijn vel zit.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Welkom!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Ook welkom van mij.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ik verheug mij nu al op een nieuw geluid.
Hartelijk welkom Kimberley.
Hartelijk welkom Kimberley.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer: