Dan hoop ik niet dat Geert Wilders dit punt op zijn agenda heeft staan...Peter van Velzen schreef:Ik ben alleen geinteresseerd in het standpunt van de partijen tav de opwarming van de aarde. Dat moet toch wel uit te zoeken zijn. Wat ze er concreet aanwillen doen.
politieke barometer
Moderator: Moderators
Re: politieke barometer
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Maak je geen zorgen. Op Geerts A4-tje was slechts plaats voor zijn strijd tegen windmolens.
Ik wens u alle goeds
Het bewuste A4-tje:
Hoe ze 7.2 Mrd uit punt een willen halen is mij een raadsel .CONCEPT - VERKIEZINGSPROGRAMMA PVV 2017 - 2021
NEDERLAND WEER VAN ONS!
Miljoenen Nederlanders hebben schoon genoeg van de islamisering van ons land.
Genoeg van de massa-immigratie en asiel, terreur, geweld en onveiligheid.
Hier is ons plan: in plaats van het financieren van de hele wereld en mensen die we hier niet
willen, geven we het geld uit aan de gewone Nederlander.
Zo gaat de PVV dat doen:
1. Nederland de-islamiseren
- Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen: grenzen dicht
- Intrekken alle al verleende verblijfsvergunningen asiel voor bepaalde tijd, AZC’s dicht
- Islamitische hoofddoekjes niet in publieke functies
- Verbod op overige islamitische uitingen die in strijd zijn met de openbare orde
- Preventief opsluiten radicale moslims
- Criminelen met een dubbele nationaliteit denaturaliseren en uitzetten
- Syriëgangers niet meer terug laten keren naar Nederland
- Alle moskeeën en islamitische scholen dicht, verbod koran
2. Nederland weer onafhankelijk. Dus uit de EU
3. Directe democratie: invoeren van het bindend referendum, burgers krijgen macht
4. Eigen risico zorg geheel afschaffen
5. Huren omlaag
6. AOW-leeftijd op 65 jaar, aanvullende pensioenen wél indexeren
7. Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.
8. Terugdraaien bezuinigingen thuiszorg, ouderenzorg, méér handen aan het bed
9. Fors extra geld voor defensie en politie
10. Lagere inkomstenbelasting
11. Halvering motorrijtuigenbelasting
Financiële paragraaf per maatregel en totaal:
1. + 7.2 mrd
2. PM
3. PM
4. - 3.7 mrd
5. - 1.0 mrd
6. - 3.5 mrd
7. + 10.0 mrd
8. - 2.0 mrd
9. - 2.0 mrd
10. - 3.0 mrd
11. - 2.0 mrd
Peter van Velzen schreef:
Internationaal in ieder geval 4 jaar vertraging als het even tegenzit.Ik ben alleen geinteresseerd in het standpunt van de partijen tav de opwarming van de aarde. Dat moet toch wel uit te zoeken zijn. Wat ze er concreet aanwillen doen.
https://cdn.nos.nl/image/2025/10/12/128 ... 4x576a.jpg
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat? Haha.... O, wist ik dat nog niet?
De ergste misdaden vergen ultieme straffen. O, dacht ik dat? Haha.... O, wist ik dat nog niet?
Dat is nu juist het probleem van dit populistisch pamflet. Reken maar dat de (domme) massa er straks een stem aan gaat geven en dat de PVV misschien wel 1 van de grootste partijen gaat worden. Ik zou wel eens in de toekomst willen kunnen kijken...Hoe Nl. eruit zou zien na 4 jaar PVV met Geert als minister president.Fish schreef: Hoe ze 7.2 Mrd uit punt een willen halen is mij een raadsel .
Over 4 jaar weten we hoe het het Trumpian America vergaan is.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
In mijn ervaring als je een Nederlander 10kg goud cadeau doet zullen ze steen en been klagen dat ze het zelf naar huis moeten dragenSibrandi schreef:Wie de peilingen volgt van de politieke barometer ( Ipsos ) constateert dat de kiezer zelden tevreden is over de regering, wat voor regering dat dan ook zijn moge. Sedert het aftreden van het kabinet den Uyl hebben we alleen maar 5-plus regeringen gehad, links, rechts, gemengd, maar een beloning met een rapportcijfer boven de zes komt zelden voor. Rutte II heeft ons door de crisis geloodst maar wordt beloond met een 5,4, een magere waardering voor zo'n moeilijke tijd. Wanneer echter enquêtes worden gepubliceerd over het welzijn van de doorsnee burger blijken we doorgaan best tevreden met ons leven en wereldwijd scoren wij hoog op de ladder van welbehagen. Ook onze kinderen schijnen zeer happy te zijn, ook al is niets perfect. Wij, kiezers, zijn dus permanent ontevreden. Wat kan daarvan de oorzaak zijn en wat is een rapportcijfer nog waard?

Er is echter een zeer simpel statistisch antwoord op je vraag want het is iets dat al jaren bekend is uit consumenten enquetes : Ontevreden mensen vullen eerder een enquete in dan tevreden mensen dus je meetmethode is al electief. Return rates(*) zijn doorgaans laag en een selectie op mensen met een reden om gehoord te willen worden.
Ook zijn ontevreden meer geneigd tot extreme of superlatieve beoordelingen. Zo zullen veel tevreden mensen een 6 of 7 geven terwijl ontevreden mensen eerder iedere nuance verliezen en een 0 scoren. Dat trekt het gemiddelde enorm omlaag.
Tel daarbij het probleem op dat veel mensen constant vallen voor de zogenaamde 'nirvana drogreden': De eis dat iedere (politieke) oplossing perfect moet zijn en geen nadelen of kosten heeft (Zie ook NIMBY). Dat is in de praktijk natuurlijk nooit mogelijk en bij ieder nadeel dat optreed zal de huidige bewindvoering de schuld krijgen.
(* = percentage dat bij een enquete e.d. een bruikbaar antwoord geven.)
The secret is not to dream. The secret is to wake up. Waking up is harder. I have woken up and I am real. I know where I come from and I know where I'm going. You cannot fool me any more. Or touch me. Or anything that is mine. (T. Pratchett)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het vervelende is dat de VS nogal wat invloed heeft in de rest van de wereld. Misschien zal die er nog meer van merken dan de eigen bevolking!
Ik wens u alle goeds
Die 'Wildwest' invloed kan beter afgebouwd worden. Trump was daar ook al voor, dus vooruit!
https://cdn.nos.nl/image/2025/10/12/128 ... 4x576a.jpg
Alle peilingen op een hoop geeft als uitslag, het huidige kabinet wordt bedankt voor de moeite en kan bij het oud vuil.
http://frontbencher.nl/peilingen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://frontbencher.nl/peilingen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik voorspel da5 een van beide coalitiepartners gewoon in het volgend kabinet komt, maar hoe dat eruit komt te zien?Fish schreef:Alle peilingen op een hoop geeft als uitslag, het huidige kabinet wordt bedankt voor de moeite en kan bij het oud vuil.
&Voor pvv en pvda wijken de voorspellingen wel 8 zetels af. Resp. 21-29 en 10-18
wellicht is een belangrijke rol weggelegd voor sgp, 50+ of pvdd.
Ik wens u alle goeds
Sluiting van dit topic lijkt me een vergissing. Zo niet dan zal er nog wel een verklaring komen. 
Voor nu maar weer open.

Voor nu maar weer open.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Volgens het logboek zou IK het gesloten hebben. Ik weet echter van niks. Zal wel met de kuren van het tablet te maken hebben. Mijn excuses.
Ik wens u alle goeds