Vreemdeling

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Vreemdeling

Bericht door Rereformed »

Welkom Gershom.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Welkom Gershom!
Zionist
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

Heel hartelijk dank voor alle gastvrije blijken van welkom.
Ik hoop af en toe een bescheiden bijdrage te leveren aan de vele boeiende gesprekken die hier om zich heen grijpen
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom.
Al enige tijd heb ik meegelezen, maar je nog geen welkom geheten.
Zoals ik het nu kan bekijken ben je een aanwinst voor Freethinker.
Ik lees geboeid je verhalen, maar ook ook je commentaren in de lopende discussies zijn bijzonder interessant en getuigen van een geleefd leven, waar velen hun voordeel mee zouden kunnen doen, als ze jouw visie daarop tot zich zouden nemen.

Ik hoop nog meer van je te lezen. :)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

@ Maria
Hatelijk dank voor je charmante welkomstwoord, en voor het compliment.
Ik ben zo vrij het te retourneren met een woordje van lof aan jouw adres.
Zoals je wel zult weten moet men zich als nieuweling een tijdje inlezen in diverse discussies om een beetje op de hoogte te raken van de voetangels en klemmen waar het geachte forumlid "Lost and not found yet" mij al op attendeerde.
Al lezende vormt men zich onwillekeurig een beeld van de diverse participanten op dit forum.
En dan betrapt ik mijzelf er op dat je voorkeuren gaat ontwikkelen voor een aantal regelmatig voorbij komende deelnemers.
Jij behoort bij de top 10 van leden met de meest wijze en goed doordachte argumenten, en dat zijn de berichten waar mijn aandacht zich primair op richt (zonder er echt naar op zoek te zijn). Misschien dat ik onwillekeurig uitkijk naar meningen die overeenkomsten vertonen met mijn eigen ideeën. Dat zal het wel zijn denk ik. Het zoeken naar verwantschap.

Ik hoop inderdaad dat ik voldoende verbeeldingskracht mag behouden, om op dit forum een nuttige deelnemer te zijn.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Gershom schreef:
lost and not found yet! schreef:Van harte welkom Gershom! Is de naam Gershom blijven hangen uit het jodendom?
Dat heb je goed gezien. Gershom, de zoon van mozes, was "een vreemdeling in een vreemd land".
Althans dat is het verhaal.
Het begin van het verhaal is nog mooier. De godsdienstleeraar vertelt in de klas dat mozes is gevonden in de Nijl door een Egyptische prinses. Waarop Sammy hem in de rede valt, en hardop roept: "Ja, dat zegt ze"....
Dag Gershom,

De "vroege" geschiedenis van Gershom, zoon van Mozes heeft me ook altijd een buitengewoon verbijsterd:

Exodus 4 : 18 en volgend:
18 Toen ging Mozes weg en keerde terug naar zijn schoonvader Jether. En hij zei tegen hem: Laat mij toch gaan om terug te keren naar mijn broeders, die in Egypte zijn, om te zien of zij nog leven. En Jethro zei tegen Mozes: Ga in vrede.
19 Ook zei de HEERE tegen Mozes in Midian: Ga, keer terug naar Egypte, want al de mannen die u naar het leven stonden, zijn gestorven.
20 Toen nam Mozes zijn vrouw en zijn zonen, liet hen op een ezel rijden en keerde terug naar het land Egypte. En Mozes nam de staf van God in zijn hand.
21 De HEERE zei tegen Mozes: Nu u naar Egypte gaat terugkeren, zie erop toe dat u al de wonderen waartoe Ik u in staat gesteld heb, vóór de farao doet. Ikzelf echter zal zijn hart verharden, zodat hij het volk niet zal laten gaan.
22 Dan moet u tegen de farao zeggen: Zo zegt de HEERE: Mijn zoon, Mijn eerstgeborene, is Israël.
23 Daarom zeg Ik tegen u: Laat Mijn zoon gaan, zodat hij Mij kan dienen. Maar u hebt geweigerd hem te laten gaan, zie, Ik zal uw zoon, uw eerstgeborene, doden.
24 En het gebeurde onderweg, in de herberg, dat de HEERE hem tegenkwam en hem wilde doden.
25 Toen nam Zippora een vuurstenen mes en besneed de voorhuid van haar zoon. Zij wierp die voor Mozes' voeten en zei: Werkelijk, je bent voor mij een bloedbruidegom.
26 Toen liet Hij hem met rust. Vanwege de besnijdenissen zei zij toen: Bloedbruidegom.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Van mij ook (maar dan zelfs nog veel later) een verlaat welkom. Tot nu toe heb ik met veel genoegen de bijdragen van jou hier gelezen die ik tot nu toe hier onder ogen kreeg.

Het gevoel een vreemdeling te zijn (zelfs onder bekenden) is voor mij herkenbaar.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

vegan-revolution schreef:een verlaat welkom. Het gevoel een vreemdeling te zijn (zelfs onder bekenden) is voor mij herkenbaar.Tot nu toe heb ik met veel genoegen de bijdragen van jou hier gelezen die ik tot nu toe hier onder ogen kreeg.
Dank u wel.Altijd leuk om iemand een plezier te doen. Hoe vreemd hij ook is.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Gershom; nogmaals welkom.
Maar even wat anders, ik geniet zo van de verhalen over o.a de honden . Soms krijg ik wel eens een p.b en het leest als een colum zoals dickemick schrijft.
Ik geniet er zó van maar jammer dat ik er alleen van geniet.
Kun je niet een topic starten over de honden, of allerlei andere zaken ? Ik weet wel zeker dat dan meer mensen genieten.

Als je wilt natuurlijk! :thumbleft:
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Plaats reactie