wat is het antwoord op extremisme?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Animal schreef:Islam gedragingen en uitingen verbieden in het openbaar.
Dan de Koran verbieden in Nederland.
Voor dictatuur? Voor centrale censuur? Dan wordt er binnen de kosrtst mogelijke keren meer gecensureerd en verboden, dan doen we precies hetzelfde als die achterlijke woestijnlanden.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Alle religieuze gedragingen en uitingen verbieden in het openbaar.
Staatsregeling van 1798 schreef: 19. Elk burger heeft vryheid, om god te dienen naar de overtuiging van zyn hart. De maatschappy verleent ten dezen opzigte aan allen gelyke zekerheid en bescherming, mids de openbaare orde door de wet gevestigd, door hunnen uiterlyken eerdienst nimmer gestoord worde.

20. Geene burgerlyke voordeelen of nadeelen zyn aan de belydenis van eenig kerklyk leerstelsel gehegt.

21. Elk kerkgenootschap zorgt voor het onderhoud van zynen eerdienst, deszelfs bedienaaren en gestigten.

22. De gemeenschaplyke godsdienstoefening word verrigt binnen de daartoe bestemde gebouwen en wel met ontsloten deuren.

23. Niemand zal met eenig ordeskleed of teeken of van een kerklyk genootschap buiten zyn kerkgebouw verschynen.
http://nl.wikisource.org/wiki/Grondwet_ ... _Republiek
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

MOODY BLUE schreef:
Voor dictatuur? Voor centrale censuur? Dan wordt er binnen de kortst mogelijke keren meer gecensureerd en verboden, dan doen we precies hetzelfde als die achterlijke woestijnlanden.
zo'n opmerking mag ik wel
anderzijds is dit weer een treffend voorbeeld van een emotionele uiting en dat moet ook kunnen
geliefden die ruzie maken gooien er ook van alles uit
de vraag blijft om even on topic te blijven: hoe los je ruzies op?
wat doe je met ruziezoekers?
en wat doen we met asielzoekers, natuurlijk ook
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

MOODY BLUE schreef:
Voor dictatuur? Voor centrale censuur? Dan wordt er binnen de kosrtst mogelijke keren meer gecensureerd en verboden, dan doen we precies hetzelfde als die achterlijke woestijnlanden.
nee tegen de kankerdictatuur, want ideologieen en religies dulden in een democratie die anderen niet dulden en de alleenheerschappij willen, is hetzelfde als kanker laten ontstaan in een gezond organisme.
Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

MOODY BLUE schreef:
Na de Koran, ook de Bijbel verbieden lijkt mij een goed plan.
En het gaat dan niet om dictatuur en centrale censuur. We blijven onze volksvertegenwoordigers kiezen en ons stemrecht houden.

Wat ik niet begrijp is, waarom deze boeken niet getoetst kunnen worden aan de Universele Rechten van de Mens en onze eigen grondwet. Want na rechterlijke toets en beoordeling moeten volgens mij die boeken op juridische gronden verboden worden.

Ik ben geen jurist maar ik dacht dat je geen haat, discriminatie en moord mocht prediken volgens de grondwet en universele rechten van de mens. Hoe snel zou een boek met het oproepen van moord, doodslag, discriminatie en haat verboden gaan worden als die niet zou worden uitgebracht onder de termen van religie.

Vrijheid van religie staat voorop. Maar dan wel thuis en niet in de samenleving of op straat. Zet religie terug in de privesfeer. Boeken en religieuze gebouwen die staan voor overheersing, macht en uitbreiding door middel van angst, moord en doodslag moet je kunnen verbieden.

Zolang religie hoger in de pikorde staat dan de menselijke "moderne" normen en waarden, in de vorm van de universele rechten en de grondwetten, zullen we nooit van de religeuze ellende afkomen.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Wat ik niet begrijp is, waarom deze boeken niet getoetst kunnen worden aan de Universele Rechten van de Mens en onze eigen grondwet. Want na rechterlijke toets en beoordeling moeten volgens mij die boeken op juridische gronden verboden worden.
Zodra het geschrevene toegepast wordt zoals in islamitische landen en in sommige staten van de VS, kun je het gaan toetsen, daar vrijheid van de kunsten (schrijven) ook gegarandeerd moet worden.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

jHenosch schreef:
MOODY BLUE schreef:
nee tegen de kankerdictatuur, want ideologieen en religies dulden in een democratie die anderen niet dulden en de alleenheerschappij willen, is hetzelfde als kanker laten ontstaan in een gezond organisme.
de bewering dat alle moslims alleenheerschappij zouden willen is feitelijk onjuist en ook nog eens tendentieus
al diegenen, waaronder 50 % van alle moslims, te weten de vrouwen,. doe je met dergeljke beweringen veel onrecht
het probleem met bepaalde tendenzen in de huidige islam als gevolg van de richtingenstrijd is de dominantie van de man
en daar gaat het in werkelijkheid om!
de disbalans tussen man en vrouw, dat is het probleem van deze tijd
en in het groot is dat het spanningsveld tussen technokratie en natuur
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

mustafa schreef: de bewering dat alle moslims alleenheerschappij zouden willen is feitelijk onjuist en ook nog eens tendentieus
de islam streeft ernaar iedereen moslim te doen worden, dan pas breekt de wereldvrede uit. Vrijheid van godsdienst bestaat niet in saoedi arabie. Mekka is de enige stad op aarde waar andersgelovigen niet welkom zijn.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

dat laatste is feitelijk ook onjuist
medina wordt ook door engelen beschermd volgens bepaalde leerstellingen
de meeste islamitsiche landen zijn gebaseerd op demokratie al is het dan in een aantal gevallen schijndemokratie
de enige uitzonderingen zijn nigeria, sudan en iran
in suriname betsaat een ideale vorm van islam, vind ik zelf
en in de constitutie van de republiek indonesia is de gelijkwaardigheid van de wereldgodsdiensten vastgelegd
en in maleisije is de situatie ook zo slecht nog niet
en senegal is een prachtig land met in touba de grootste moskee van africa
horen we ooit over problemen met de islam in landen als senegal, suriname, enz?
nee dus
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

MOODY BLUE schreef:
Zodra het geschrevene toegepast wordt zoals in islamitische landen en in sommige staten van de VS, kun je het gaan toetsen, daar vrijheid van de kunsten (schrijven) ook gegarandeerd moet worden.
Ja.
Vrijheid van pers.
Maar dan wel in roman, leerstof of vermaak zonder dat daar groepen worden aangewezen die dood moeten als opdracht geschreven. Het is verboden tot oproepen en het voltrekken van doodstraffen in boeken.
Juridisch moeten die boeken verboden kunnen worden.
Alleen zal dat nooit gebeuren omdat de vrijheid van religie zo hoog op de agenda staat. Er ligt een taboe op het ter sprake brengen van de slechte dingen die in de Heilige Schriften staan. Niet in forums of het vrijdenkers wereldje. Maar wel in de politieke arena.
Plaats reactie