De zogenaamde prominenten beklagen zich over de EO

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

De zogenaamde prominenten beklagen zich over de EO

Bericht door PietV. »

Een groep prominenten, althans zo worden ze door dagblad Trouw voorgesteld. Het zijn in mijn optiek gewoon personen die hoog van de toren blazen en de meesten zijn hier genoegzaam bekend. Deze groep beklaagt zich over de vrijzinnige koers van de EO. Het samengaan met de IKON bevalt hen maar matig, het geld en de toegevoegde zendtijd daar zullen ze wel tevreden over zijn, het inhoudelijke deel daar hebben ze grote moeite mee. Onlangs heeft Tom Mikkers, remonstrant en homoseksueel, een lucratieve baan gekregen als regisseur. Voor sommigen een teken aan de wand dat de rechterflank gemarginaliseerd wordt. En dat laten ze nu horen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... rban.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
lost and not found yet!
Bevlogen

Re: De zogenaamde prominenten beklagen zich over de EO

Bericht door lost and not found yet! »

Een hele logische gedachtengang Piet. De secularisatie slaat overal toe. Ik zie het om me heen, zelfs binnen mijn familie. Het geloof is een supermarktproduct geworden en de gelovigen zijn de eeuwige cherrypickers. Vandaar ook dat ze het zo vaak met elkaar oneens zijn! En vandaar dat je tegenwoordig het grootste aantal verschillende kerken hebt. Want als je het er niet mee eens bent dan begin je toch gewoon je eigen kerk? Een paar zieltjes heb je altijd. Dit soort tekenen zijn alleen maar goed, vooral de onderlinge verdeeldheid richt het christendom ten gronde.
We will dance again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

lost and not found yet! schreef:Een hele logische gedachtengang Piet. De secularisatie slaat overal toe. Ik zie het om me heen, zelfs binnen mijn familie
Het is me alleen niet altijd duidelijk wat deze rechterflank wil. Een soort family 7. Probeer het maar eens een half uurtje vol te houden zonder dat je misselijk wordt. Of Nederland zingt permanent met in de pauze weer een item van Henk Binnendijk in Israël. Cees Dekker wordt ook genoemd als één van degenen die het bijgeloof graag aan de rechterkant heeft.
lost and not found yet!
Bevlogen

PietV. schreef:
lost and not found yet! schreef:Een hele logische gedachtengang Piet. De secularisatie slaat overal toe. Ik zie het om me heen, zelfs binnen mijn familie
Het is me alleen niet altijd duidelijk wat deze rechterflank wil. Een soort family 7. Probeer het maar eens een half uurtje vol te houden zonder dat je misselijk wordt. Of Nederland zingt permanent met in de pauze weer een item van Henk Binnendijk in Israël. Cees Dekker wordt ook genoemd als één van degenen die het bijgeloof graag aan de rechterkant heeft.
De rechterflank kan niets, die zijn voor 100% overgeleverd aan de linkerflank! Daarom gaat de secularisatie zo voortvarend te werk! Omdat het orthodoxe christendom uitdunt moeten ze zich wel overleveren aan de lichtere versie. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven. Kijk om je heen, zelfs de Bijbelbelt heeft last van "haaruitval"! En ik denk wat jij ziet bij de EO of bij Hour Of Power, dat is een zwakke afspiegeling van de gelovigen, zolang een programma gesubsidieerd is of wordt gesponsord kun je zeggen wat je wilt! Gewoon marktwerking en zodra er geen interesse meer is is het over. En ik denk dat dat, wat het christelijke geloof betreft, zeker gaat komen, het is tenslotte al in volle ontwikkeling!
We will dance again!
🔱
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

lost and not found yet! schreef:
PietV. schreef:
De rechterflank kan niets, die zijn voor 100% overgeleverd aan de linkerflank! Daarom gaat de secularisatie zo voortvarend te werk! Omdat het orthodoxe christendom uitdunt moeten ze zich wel overleveren aan de lichtere versie. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven. Kijk om je heen, zelfs de Bijbelbelt heeft last van "haaruitval"! En ik denk wat jij ziet bij de EO of bij Hour Of Power, dat is een zwakke afspiegeling van de gelovigen, zolang een programma gesubsidieerd is of wordt gesponsord kun je zeggen wat je wilt! Gewoon marktwerking en zodra er geen interesse meer is is het over. En ik denk dat dat, wat het christelijke geloof betreft, zeker gaat komen, het is tenslotte al in volle ontwikkeling!
@ Lost........Nou dat moet toch met groot gejuich ontvangen worden? Geen kritiek, de tijd van: er is geen God is nabij. Waarom klink je zo zuur?? Binnen no time valt er niets meer te mopperen. =D>
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Interessant dat één van de verontrusten die van mening zijn dat de 'reformatorische en evangelicale identiteit' van de EO verdwijnt de theoloog Gijsbert van den Brink is, broer van EO-journalist Tijs van den Brink. Een reactie op het krantenartikel van iemand die ze gelijk geeft laat weten dat "een programma als adieu God" ook geen toegevoegde waarde heeft (is er blijkbaar achter gekomen dat het het favoriete EO-programma van de vrijdenkers is 8*) ).

Ook interesssant dat het centrale strijdpunt al jarenlang de seksuele minderheden zijn.
Ironisch dat de religie die in theorie de liefde predikt in de praktijk altijd voor het tegendeel heeft gekozen: verontruste christenen hebben zich sinds de Verlichting op grond van hun bijbel verzet tegen invoering van democratie, tegen emancipatie van de vrouw, tegen opvoeden van kinderen zonder lijfstraffen, tegen opheffing van slavernij, tegen gelijkstelling van rassen en zo ongeveer alles wat met genieten van seks te maken heeft, of ergens van genieten op zondag.

Uiteindelijk weten christenen hun leringen aan te passen, namelijk wanneer het denken in de maatschappij onherroepelijk is omgeslagen, maar ze zijn altijd de laatsten die het begrijpen en doen het altijd enkel schoorvoetend en tandenknarsend.
Geen wonder dat het inderdaad in no time nu afloopt. Welke jongere wil horen bij deze groep die op alle mogelijke manieren de negatie is van alles wat de moderne mens als redelijk beschouwt. De moderne wereld verandert steeds sneller, religieus boekgeloof kan per definitie daarin niet meegaan, omdat ze zich altijd moet conformeren aan het boek. Doe je het wel dan loopt het uit op vrijzinnigheid, en dat staat gelijk aan de euthanasie van je geloof. Doe je het niet dan word je een steeds zeldzamere diersoort die uiteindelijk uitsterft omdat er geen leefbare habitat meer is.
Born OK the first time
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef: Geen wonder dat het inderdaad in no time nu afloopt. Welke jongere wil horen bij deze groep die op alle mogelijke manieren de negatie is van alles wat de moderne mens als redelijk beschouwt. De moderne wereld verandert steeds sneller, religieus boekgeloof kan per definitie daarin niet meegaan, omdat ze zich altijd moet conformeren aan het boek. Doe je het wel dan loopt het uit op vrijzinnigheid, en dat staat gelijk aan de euthanasie van je geloof. Doe je het niet dan word je een steeds zeldzamere diersoort die uiteindelijk uitsterft omdat er geen leefbare habitat meer is.
Pragmatische oriëntatie zie je steeds meer in het overlevingscircuit. Je bent christen en boeddhist, kun je de gewenste betekenis inpasbaar maken. Een religieuze kleurplaat die je zelf in kan vullen en dan vermijd je de kleuren die je niet leuk vindt. Even over de grenzen van het geloof kijken en iets erbij pakken dat wel bevalt. Volgens "God in Nederland" ziet nog maar 20% van de christendom het christendom als het enige ware geloof. Een teken aan de wand dat er intern veel aan het veranderen is en men met alle winden meewaait om te overleven.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Op C-Vandaag wordt ook aandacht geschonken aan het oproer. En hoe los je het probleem op, als het niet bevalt, zendt de EO het uit maar zonder dat er een EO logo bovenstaat. Zou de EO visie straks de volgende formule hanteren 21.00 uur; Kim Holland gaat langs de deur; dit programma wordt uitgezonden door ons maar niet voor ons. Want we staan niet achter de inhoud.
https://cvandaag.nl/geen-logo-eo-als-in ... et-missie/" onclick="window.open(this.href);return false;

De link komt op een bladzijde met kopieerbeveiliging.

Maar de arbeidsvoorwaarden binnen de EO zijn opvallend, regelmatig een gesprek met iedereen over wat Jezus voor hen betekent. Zou dit ook gelden voor de schoonmakers.
lost and not found yet!
Bevlogen

Storm schreef:
@ Lost........Nou dat moet toch met groot gejuich ontvangen worden? Geen kritiek, de tijd van: er is geen God is nabij. Waarom klink je zo zuur?? Binnen no time valt er niets meer te mopperen. =D>
Het is niet zuur Storm, sorry als dat zo overkwam. Ik juich de secularisatie alleen maar toe. En door de secularisatie versplinteren de verschillende groepen, waardoor er steeds meer ontstaan met minder volgers. Prima toch?
We will dance again!
🔱
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

lost and not found yet! schreef:
Het is niet zuur Storm, sorry als dat zo overkwam. Ik juich de secularisatie alleen maar toe. En door de secularisatie versplinteren de verschillende groepen, waardoor er steeds meer ontstaan met minder volgers. Prima toch?
@Lost;
Nee jij was niet zuur, ik was zuur en nog chagrijnig ook. Maar ik begin niet aan een verhaal zoals Gershom ( genieten ) maar de lucht is weer geklaard.

Ik ben blij met Tom Mikkers bij de EO, maar dat er achterban is die dat niet ziet zitten, kan ik ook nog wel begrijpen. Homoseksueel is niet zo erg, maar ook nog getrouwd. Ze maken er een vrijzinnig zooitje van, die E.O christenen. Je zou toch alle respect voor ze verliezen. :) Ik ben geen lid van de E.O maar ik heb toch waardering dat ze niet in één hokje blijven zitten. Het is wel laveren voor ze.
Bob Dylan
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Storm schreef: Ik ben geen lid van de E.O maar ik heb toch waardering dat ze niet in één hokje blijven zitten. Het is wel laveren voor ze.
Volgens mij moeten ze het tegenwoordig hebben van andersdenkenden om nog aansluiting te vinden met de manier van denken die ook binnen hun eigen achterban gemeengoed aan het worden is. Ik zie de EO slechts met de Passion tussen de kijkcijfers staan. De rest van het jaar lijken ze weg te kwijnen. Zoekend naar hun identiteit en mogelijke kijkers.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

PietV. schreef:
Volgens mij moeten ze het tegenwoordig hebben van andersdenkenden om nog aansluiting te vinden met de manier van denken die ook binnen hun eigen achterban gemeengoed aan het worden is. Ik zie de EO slechts met de Passion tussen de kijkcijfers staan. De rest van het jaar lijken ze weg te kwijnen. Zoekend naar hun identiteit en mogelijke kijkers.
Ik hoor veel geluiden van orthodox gelovigen die hun EO lidmaatschap opzeggen of opgezegd hebben. De zaterdagavond is misschien nog geliefd bij die groep; Nederland Zingt en het programma over Koningshuizen.
Bob Dylan
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Storm schreef:
Ik hoor veel geluiden van orthodox gelovigen die hun EO lidmaatschap opzeggen of opgezegd hebben. De zaterdagavond is misschien nog geliefd bij die groep; Nederland Zingt en het programma over Koningshuizen.
Ik hoor die geluiden niet, want contacten met orthodox gelovigen daar ben ik zo goed als vanaf. Vaak tot wederzijds genoegen. Dus moet het hebben van online ledenbestanden. Nu maakt het niet veel uit als de EO 10.000 leden verliest, ze hebben een langdurige zendmachtiging en krijgen bakken met geld. Waar ze een substantieel deel voor gebruiken om de buitenwacht voor te (biep). Liegen moest er staan.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Hier staat de brief en lees vooral de reacties eronder.

http://www.cip.nl/nieuws/september-2016 ... r-koers-eo" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zit dus veel EO-leden dwars dat men een praktiserend homoseksueel heeft aangenomen. Ja, u leest het goed; hij oefent het uit en doet er iets mee. Als praktiserend heteroseksueel kan ik er uiteraard niet mee uit de voeten :) Het alleenrecht hoort bij ons, wij mogen slechts toegeven aan onze natuurlijke behoeften :wink: . Het octrooi ligt vast en laat niemand er aan komen. Nu nog even de Bijbelse teksten erbij pakken en de prominenten bieden mij straks ook een plek aan op de lijst.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Wauw, ruzie tussen 2 groepen. De één wil samenwerken op basis van overeenkomsten, de ander legt de nadruk op verschillen en wil van niets weten. Normaal gezien heeft dan alleen groep A overlevingskansen. Echter in dit geval gaat het om groepen christenen én zijn er ook nog eens (aangezien het om héél protestant Nederland gaat) meer verschillen dan overeenkomsten. Je hebt nu dus binnen de EO mensen die denken dat Jezus werkelijk is opgestaan, en remonstranten die dat niet denken. Dan kun je wel gaan samenwerken op grond van overeenkomsten, maar in dit geval vergt dat érg ruim denken en dat is nu bepaald geen kenmerkende eigenschap van de reformatorische groep die de EO oprichtte. We zijn hier getuige van het uiteenvallen van de EO. Weer een stap dichter bij het afschaffen van religie. What’s next? Ik zou zeggen: onderwijs.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie