Weer eens buurten + een groet!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
delosviejos88

Weer eens buurten + een groet!

Bericht door delosviejos88 »

Hoi allemaal,

zo'n 2 jaar terug streek ik hier voor het eerst neer op deze site. In de tussentijd ben ik hier niet zozeer actief geweest, maar zijn er zeker dingen die me vandaag de dag meer een 'freethinker' maken dan toen.

Dit staat niet op zichzelf, in mijn geval heb ik me laten inspireren door de debunker James Randi en door de aanstekelijke (wijlen) Carl Sagan. Zijn Cosmos Series spraken me enorm aan, de manier van kijken naar het leven / universum en naar wetenschap hierin. Uiteraard is er ook de nieuwere cosmos serie met Neil de Grasse Tyson (welke ik toch bewust heb laten liggen om eerst de oudere serie te kijken). Daarnaast zijn er zat andere auteurs en vrienden te bedanken voor hun manier van zijn (zichzelf, kritisch) en mij daarmee inspireerden.

Eerder deelde ik op deze site heel erg over 'mijn verleden' (christelijk), wat inderdaad ooit was maar nu behorend tot het verleden. Het is fijn - wat voor achtergrond je ook hebt (christelijk, ongelovig, humanistisch, links, etc....) - om buiten de lijntjes te kleuren van lijntjes die win dan ook neerlegt & je vrij te voelen zelf na te denken en te ontdekken hoe jij naar de wereld en mensen om je heen wilt kijken.

Een groet daarom aan alle Freethinkers )!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Weer eens buurten + een groet!

Bericht door Rereformed »

Hi Delosviejos, welcome back!
Ik herinner me dat we je wat tips gaven om te lezen, maar je hebt je bronnen van inspiratie zelf gevonden.
Toen ik in het voorjaar van 2003 bezig was me te ontworstelen aan het christelijk geloof kocht ik Sagans boek The Demon-Haunted World. Hij was inderdaad zeer aanstekelijk, ik kon het lezen bijna niet onderbreken tot het uit was. Wat hij allemaal rustig en bedaard zei was geen speld tussen te krijgen. Het was één van zijn laatste boeken, volgend jaar al 20 jaar oud, maar nog steeds een aanrader voor alle gelovigen die op zoek zijn naar de waarheid die werkelijk vrij maakt.
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom terug
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »