Dag doctorwho,doctorwho schreef:Maar stel dat ik als Elfgelovige vind dat mijn (denkbeeldige) kinderen eigenlijk puntoren moeten hebben en deze op jonge leeftijd om die reden een beetje laat bijpunten?Waarom? schreef: Ik denk dat het niet veel kans van slagen heeft. Godsdienstvrijheid is ook een grondrecht en op basis van dat grondrecht mogen ook ouders ook veel. Tenminste als de kinderen niet METEEN doodsgevaar lopen. ( dus niet inenten, besnijden, indoctrinatie ( indoctrinatie mag tot op "zekere" hoogte..... ) mag allemaal op basis van dezelfde goddienstvrijheid )
Dan komen er vast wat pseudo argumenten om de hoek kijken dat het nog een nieuw geloof is(in Nederland) , dat nog niet "erkend" is als kerk ( Weet je wel, discussie vergietje.... ). Duurt dus heel lang voordat het een beetje mainstream is of uberhaupt wordt.
Volgens mij moet je als een nazaat van een bepaalde stam uit Afrika ook niet proberen je kinderen in Nederland mooie litteken motiefjes op het gezicht mee te geven. Is in land van oorsprong heel normaal, dus het is niet alleen "Goddienstvrijheid".
Een bestaande (goddienst) vrijheid "weghalen" kost nu eenmaal veel meer tijd, slavernij was ook niet zo maar verdwenen uit het westen....andere voorbeelden zijn legio