Vergiet op indentiteitsbewijs

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Wim_1946
Forum fan

Re: Vergiet op indentiteitsbewijs

Bericht door Wim_1946 »

tom1992 schreef:De rechter zegt dat een vergiet niet verplicht is (op een foto) van een lid, in tegenstelling tot sommige andere religieuze kledij.
Die andere religieuze kledij is helemaal niet verplicht. Dat is een keuze van de gelovige zelf.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Rechters zijn ook maar mensen en deze maakt op dit punt inderdaad een miskleun. Veel onderdelen van religie zijn een persoonlijke interpretatie. Aangezien niet alle moslima met een hoofddoek lopen, is het duidelijk dat dit binnen de islam niet verplicht is voor iedereen. Het is een persoonlijke keuze waar en wanneer dat te doen. Dat geldt voor Moslima's en voor Pastafari.

Ik vond het verweer van de Pastafariaan wel mooi: af en toe kiest hij er voor, vanuit commercieel en professioneel oogpunt, om geen uiting te geven aan zijn religie. Daarmee zet hij wel iets weg waar een hoop moslims over kunnen nadenken.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Demiurg schreef: Een pastafari die met vergiet op, op zijn paspoort staat, en bijv. door een douanier betrapt wordt zonder vergiet op zijn hoofd, zou dan ook bestraft moeten worden wegens paspoortfraude.
Nee hoor. Ik sta met bril op mijn paspoort en krijg geen boete als ik zonder bril aangehouden wordt.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Gijs
Forum fan

Bericht door Gijs »

Ik juich in principe iedere poging toe om onze overheid/wetgever te confronteren op het stuk van het ontbreken van een (echte) scheiding van kerk en staat en het bestaan van ongerechtvaardigde uitzonderingeposities voor mensen die zeggen in een of ander opperrwezen te geloven.
Maar dat gezegd zijnde, vind ik dit een vrij onbenullige poging.

Sowieso is het een achterhoedegevecht, dat zijn belang verliest zodra de foto op identiteitsbewijzen vervangen is door andere identificatiemethoden, zoals bio-kenmerken.

Er zijn uiteraard religieuze privileges die véél belangrijker zijn om aan te pakken, zoals:
-financiering door de overheid van religieus onderwijs. Wie richt er nou eens een atheneum op dat zich uitdrukkelijk beroept op een atheïstische visie en die ook uitdraagt naar de leerlingen. Een 'Charles Darwin College' dat alleen leerlingen accepteert indien hun ouders zich uitdrukkelijk met de atheïstische visie van de school akkoord verklaren. Dat levert gegarandeerd -en legaal- een 'witte', moslim- en gristenvrije school op.
-niet-medisch geïndiceerde besnijdenis. De vereniging DVG wilde er aan beginnen en vroeg de steun van het veel grotere HV, maar Boris en zijn vriend(inn)en wilden niet meedoen.
-onverdoofd slachten van dieren door joden en moslims. Een verbod is al eens gestrand in het parlement, maar wie weet komen er na de volgende verkiezingen nieuwe kansen.

Etc, etc.

Zo'n actie met een vergiet, daar zou ik persoonlijk geen gat in zien.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Gijs schreef: Dat levert gegarandeerd -en legaal- een 'witte', moslim- en gristenvrije school op.
Er zullen niet alleen 'witte' atheïsten zijn.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Gijs
Forum fan

Bericht door Gijs »

Fish schreef:Er zullen niet alleen 'witte' atheïsten zijn.
Klopt!
Dat is precies waarom ik het woord 'witte' tussen aanhalingstekens had geplaatst.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Gijs schreef: Er zijn uiteraard religieuze privileges die véél belangrijker zijn om aan te pakken, zoals:
-financiering door de overheid van religieus onderwijs. Wie richt er nou eens een atheneum op dat zich uitdrukkelijk beroept op een atheïstische visie en die ook uitdraagt naar de leerlingen. Een 'Charles Darwin College' dat alleen leerlingen accepteert indien hun ouders zich uitdrukkelijk met de atheïstische visie van de school akkoord verklaren. Dat levert gegarandeerd -en legaal- een 'witte', moslim- en gristenvrije school op.
.
De naam spreekt boekdelen. Ik wou dat ik vroeger op het Charles Darwin college had gezeten i.p.v. School met de Bijbel.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Afgezien van vergieten en hoofddoekjes, er zijn ook legio proetstantse evangelische gelovigen in Nederland die geen nieuw paspoort willen aanvragen, omdat ze dan een vingerafdruk moeten laten scannen. Dat vinden zij tegen de profetieën in Openbaringen. Erg lastig om dan nog het land uit te gaan. Of om straks nog te gaan stemmen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Gijs schreef:Zo'n actie met een vergiet, daar zou ik persoonlijk geen gat in zien.
Dit soort (op het oog wellicht idiote of kinderachtige) acties plaatst wel duidelijk de absurditeit van religieuze privileges voor het voetlicht. De Correspondent heeft een aardig artikel over hoe dit soort gebeurtenissen het Raam van Overton kunnen laten verschuiven: Wie de wereld wil veranderen moet onredelijk, onrealistisch en onuitstaanbaar zijn.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Doppelgänger schreef:
Gijs schreef:Zo'n actie met een vergiet, daar zou ik persoonlijk geen gat in zien.
Dit soort (op het oog wellicht idiote of kinderachtige) acties plaatst wel duidelijk de absurditeit van religieuze privileges voor het voetlicht.
Eigenlijk dwing je gelovigen tot bezinning over wat ze aan het doen zijn. Je kan argumenten aanvoeren tot je er dood bij neervalt, zet er een persiflage tegenover en ze worden geconfronteerd met de belachelijkheid van hun eigen systeem. Want de VSM beweging kopieert talloze facetten en zet ze ludiek in de etalage.
Gijs
Forum fan

Bericht door Gijs »

PietV. schreef:Eigenlijk dwing je gelovigen tot bezinning over wat ze aan het doen zijn.
Dat is waar en ik heb daar dan ook niets op tegen, integendeel.
Maar persoonlijk stoor ik mij minder aan gelovigen die er idiote religieuze denkbeelden op na houden, dan aan de overheid (wetgever) die dat soort idiotie beloont met bijzondere privileges.
De man van het vergiet, Dirk Jan Dijkstra, is afgestudeerd als jurist, maar hij is het grappende en grollende studentenleventje kennelijk nog niet helemaal ontgroeid. Prima hoor, hij is pas 25. Later als hij groot is, gaat hij hopelijk belangrijkere issues aanpakken. Laten we deze paspoortactie maar beschouwen als een eerste vingeroefening.

Voor als hij daarmee klaar is heb ik wel een leuke suggestie: De Kerk van het Vliegend Spaghettimonster aanmelden bij het Humanistisch Verbond.
Om vervolgens, indien de KVSM door het HV zou worden geaccepteerd, Boris op de man af te vragen waarom het HV weigert om te helpen ijveren voor een algeheel verbod op niet-medisch geïndiceerde genitale verminking.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Gijs schreef:
Voor als hij daarmee klaar is heb ik wel een leuke suggestie: De Kerk van het Vliegend Spaghettimonster aanmelden bij het Humanistisch Verbond.
Om vervolgens, indien de KVSM door het HV zou worden geaccepteerd, Boris op de man af te vragen waarom het HV weigert om te helpen ijveren voor een algeheel verbod op niet-medisch geïndiceerde genitale verminking.
Wat een omweg om dit te vragen ik ga zo meteen even een bericht naar Boris sturen.
Gijs
Forum fan

Bericht door Gijs »

PietV. schreef:Wat een omweg om dit te vragen ik ga zo meteen even een bericht naar Boris sturen.
Top!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Hoi Gijs ik heb gisteren al een reactie gekregen maar zet het maar even hier neer, mijn naam heb ik maar weggelaten.
Boris van der Ham schreef:Beste xxxxxxx, dank je wel voor je bericht! Volgens mij is Gijs niet goed geïnformeerd. Vier jaar geleden is de organisatie vrijdenkers bij ons langs gekomen omdat zij een idee hadden voor een burger initiatief richting de politiek, met als doel verplichte voorlichting rond besnijdenis bij jongens. De vrije gedachte vond dat het humanistisch verbond's dit moest organiseren. Daarvan hebben wij gezegd, dat wij de middelen niet hadden omdat op dat moment te organiseren. Wel hebben we de oproep van de vrijdenkers gesteund. Ik noem het probleem van jongens besnijdenis ook vaak in interviews, en heb het ook in opinie artikelen genoemd. Dus het is niet waar dat wij daar niks mee doen.
Mocht je nog aanvullende opmerkingen hebben dan kan ik dit uiteraard voorleggen aan Boris van der Ham. Positieve feedback is vanzelfsprekend ook welkom. Boris van der Ham zet zich met hart en ziel in voor de belangen van atheïsten wereldwijd. En gebruikt zijn netwerken om dit naar voren te brengen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

PietV. schreef:
Boris van der Ham schreef:Beste xxxxxxx, dank je wel voor je bericht!
Wow, je krijgt kusjes van Boris.. :)
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie