Geweten
Moderator: Moderators
Geweten
Hoi,
ik ben nu ongeveer bijna 8 jaar weg uit de organisatie.
In de beginperiode was het enorm emotioneel. Ik kon het niet langer aan. Vriendjespolitiek etc.
Ben gestopt als dienend ouderling; na al die jaren weg te zijn zou ik er wel weer willen instappen als mijn situatie dit toe liet.
Vreemd hoe het kan keren in het leven.
De tijd zal het me wel leren. Ik ben altijd gelovig gebleven en mis nu wel de dingen die ik graag deed.
ik ben nu ongeveer bijna 8 jaar weg uit de organisatie.
In de beginperiode was het enorm emotioneel. Ik kon het niet langer aan. Vriendjespolitiek etc.
Ben gestopt als dienend ouderling; na al die jaren weg te zijn zou ik er wel weer willen instappen als mijn situatie dit toe liet.
Vreemd hoe het kan keren in het leven.
De tijd zal het me wel leren. Ik ben altijd gelovig gebleven en mis nu wel de dingen die ik graag deed.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Geweten
Welkom Dicky,
Misschien wil je ook nog vertellen wat "De organisatie" is.
En opgelet: Dit is een vrijdenkersforum. Dus de meesten geloven niet zomaar, maar willen graag dat meningen onderbouwd worden. Maar nogmaals, je bent welkom.
Misschien wil je ook nog vertellen wat "De organisatie" is.
En opgelet: Dit is een vrijdenkersforum. Dus de meesten geloven niet zomaar, maar willen graag dat meningen onderbouwd worden. Maar nogmaals, je bent welkom.
Ik wens u alle goeds
Organisatie? Wachttorengenootschap
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Welkom Dicky.
Misschien is dit de tijd om het geloof eens kritisch onder de loupe te nemen en te kijken of het überhaupt zinnig was of niet.
Misschien is dit de tijd om het geloof eens kritisch onder de loupe te nemen en te kijken of het überhaupt zinnig was of niet.
Born OK the first time
Welkom Dicky.Dicky schreef:Ik ben altijd gelovig gebleven en mis nu wel de dingen die ik graag deed.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de dingen die je nu mist, en of je nog steeds lid bent van deze organisatie.
Mijn gedachten over de Wachtorengemeenschap worden misschien het best verwoord via onderstaand stukje:
http://boinnk.nl/46149/de-absoluut-vols ... denslaven/EEN SEKTE DIE ERGER IS DAN HET PAUSDOM, DIE EEN STRINGENTER CONTROLE-APPARAAT KENT DAN DE COMMUNISTISCHE REGIMES, DIE UW DOEN EN LATEN NÓG MEER BEPALEN EN REGULEREN DAN WELKE GOEROE MAAR OOK. KORTOM EEN ZEER GEVAARLIJKE SEKTE DIE HET ZELFS PRESTEERT DAT U UW BANDEN MET UW FAMILIE EN GELIEFDEN DIENT DOOR TE SNIJDEN EN UW WAARDIGHEID EN VRIJHEID ALS MENS VOLLEDIG TENIET DOET EN U DERHALVE MAAKT TOT EEN SLAAF IN VRIJWEL ELK OPZICHT. EN HET BEGINT VAAK VIA EEN ONSCHULDIG LIJKEND PRAATJE MET EEN GETRAINDE COLPORTEUR MIDDELS EEN BLAADJE/TIJDSCHRIFTJE IN DE HAND EN NOG EENS VAN EEN SLECHT SOORT PAPIER VERVAARDIGD OOK. MAAR WAARVAN DE INHOUD EEN VERSCHRIKKELIJK, SLUIPEND GEESTELIJK GIF IS EN U TOT SLAVERNIJ EN AFHANKELIJKHEID BRENGT NAAR ZOWEL GEEST ALS NAAR LICHAAM.
Wel moedig trouwens van je om je te begeven op een forum waar men over het algemeen nogal wars is van de gevangenis die religie heet.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Welkom Dicky
Mag ik je via PB benaderen aub?
Bvd,
Dickymick
Mag ik je via PB benaderen aub?
Bvd,
Dickymick
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Welkom Dicky.
Een getuigenis van binnen uit heeft altijd meer betekenis dan iets hebben van derden en van horen zeggen.
Ik had je graag in het subforum Persoonlijk gehad, waar je vrijuit kunt schrijven, maar omdat je nog wel gelooft, verwacht ik toch ook een paar discussie punten hier op het forum.
Je kunt je verhaal in het subforum Christendom of Sektarisme vertellen en je bezwaren.
Wat je zelf wil.
Ik denk zeker dat er wel herkenning zal zijn onder de ex-gelovigen, ook vanuit andere sekte achtige groeperingen.
Het moeten aannemen, dat de herders en leraren meestal het gelijk aan hun zijden hebben, is daar niet vreemd aan.
Een getuigenis van binnen uit heeft altijd meer betekenis dan iets hebben van derden en van horen zeggen.
Ik had je graag in het subforum Persoonlijk gehad, waar je vrijuit kunt schrijven, maar omdat je nog wel gelooft, verwacht ik toch ook een paar discussie punten hier op het forum.
Je kunt je verhaal in het subforum Christendom of Sektarisme vertellen en je bezwaren.
Wat je zelf wil.
Ik denk zeker dat er wel herkenning zal zijn onder de ex-gelovigen, ook vanuit andere sekte achtige groeperingen.
Het moeten aannemen, dat de herders en leraren meestal het gelijk aan hun zijden hebben, is daar niet vreemd aan.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.