Je hebt mijn link nooit bekeken he?MachineElf schreef:Check deze eensPeter van Velzen schreef:Het kan verkeren: nu gaan de mosllims ook al naar de kerkIemand die de Koran kent, weet wellicht waarom. . .
https://www.youtube.com/watch?v=pDkQUg_JrNk" onclick="window.open(this.href);return false;
Sheik zegt tussen de lijnen dat de bijbel superieur aan de koran is. En Jezus de zoon van God is.
discussie over Islam en Europa
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: discussie over Islam en Europa
Ik wens u alle goeds
- MachineElf
- Ervaren pen
Inderdaad, hoeveel meer Hitlers? En ziet U nu niet wie de Hitler is en wie niet? Aanpassen of opkrassen is toch niet zo nazistisch?dikkemick schreef:Hoeveel meer Hitlers kunnen we nog tolereren die oproepen tot haat en intolerantie? Denk je nou werkelijk dat alle problemen waar we vandaag de dag mee te maken hebben puur enkel en alleen door de koran (en aanhangers) veroorzaakt wordt? Zouden er nu echt geen sociaal-politieke redenen achter schuilen?MachineElf schreef: Hoeveel meer beelden moeten ons bereiken tot het doordringt? Hoeveel meer woorden moeten er versleten worden voor het doordringt? Hoeveel meer slachtoffers moeten vallen Dikkemick voor we stoppen met deze cultuurrelativatie?
vergeet niet dat ik dogmatische boekreligies liever gisteren dan vandaag zie verdwijnen, maar ik probeer wel reeel te blijven en weet dat wegjagen, opjagen en over de kling jagen niet de oplossing is.
ps. Waarom trouwens alleen het NT? Ik vind het OT veel boeiender in dat opzicht (De oorlogsgod Yahweh). En het OT hoort bij het NT zoals de dikke bij de dunne hoort.
(Jezus kwam overigens ook om het zwaard te brengen en riep op om ouders, vrienden en familie te verlaten om Hem te volgen.)
Waarom enkel het NT? Omdat dat een vertegenwoordiging is van het Westers religie. Maar ik sta evengoed open voor het OT. Zeg je wel: dat is in een toenmalig tijdskader. Vandaag wordt dat niet meer pragmatisch toegepast terwijl er een loeihaard van jihad wereldwijd gaande is. Opgeroepen door de koran. Het is niet het eerste kalifaat he Dikkemick.
Natuurlijk huizen er sociale belangen achter, de Westerse. EREN wat onze voorouders opbouwden en niet met open handen afgeven.
En waar staat dat Jezus oorlog met dat zwaard beveelt? Wie neemt Jezus vandaag nog serieus trouwens?
Laatst gewijzigd door MachineElf op 31 jul 2016 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- MachineElf
- Ervaren pen
ja en ik ben te zat om uw cultuurrelativatie deftig te benaderen. Maar bekijk de foto eens van die honderdtal moslims.Peter van Velzen schreef:Je hebt mijn link nooit bekeken he?MachineElf schreef:Check deze eensPeter van Velzen schreef:Het kan verkeren: nu gaan de mosllims ook al naar de kerkIemand die de Koran kent, weet wellicht waarom. . .
https://www.youtube.com/watch?v=pDkQUg_JrNk" onclick="window.open(this.href);return false;
Sheik zegt tussen de lijnen dat de bijbel superieur aan de koran is. En Jezus de zoon van God is.
Dat zijn seculiere moslims als ik mijn oog mag vertrouwen. Een kleine minderheid in Europa. Solidair niet te min.
Gaan we ieder kwaad met een mooi plaatje maskeren? Zoals onze kinderen krijtjestekeningen laten maken na aanslagen?
Aangezien U zo snel reageert ga ik er van uit dat U niet naar mijn link hebt gekeken.
- MachineElf
- Ervaren pen
Re: Religie van vrede?
U heeft gelijk dat het niet soera 26 was, maar het staat wel degelijk in de hadith. Dat weet ik heel zeker.Peter van Velzen schreef: Ik wacht wel tot je het zeker weet. Maar je zat er in elk geval weer een vies naast, Ik voel er veel voor al je beweringen te negeren, want ze zijn me iets te vaak op drijfzand gebaseerd.
Heb je ook wat op de andere aan te merken?
Zoals de koran die gelovigen oproept te strijden? ook al denken ze dat dat niet goed voor hen is.
De koran leert gelovigen dus tegen hun geweten in te gaan.
Haatzaaien en/of oproepen tot haat heeft nog nooit in de geschiedenis van de mensheid een conflict opgelost. Ik begrijp je onvrede en "angst" MachineElf, maar zoals jij tekeer gaat, ben je (als het erop aan komt) waarschijnlijk geen haar menselijker dan de moslim.
De moslim (maar zeker ook de christen en westerse mens) heeft nog veel te leren als het aankomt op samenleven met elkaar. Ieder volk, iedere groepering en/of afsplitsing denkt immers: "Wij zijn de beste" en "Onze manier is de juiste manier". Homo sapiens heeft nog veel te leren.
DE islam is niet de schuld. HET Jodendom was niet de schuld. HET kapitalisme is niet HET probleem. Het zijn de mensen die er niet mee om kunnen gaan. Mensen die zichzelf met hun gedachten verheven voelen boven andere mensen en gedachten.
De moslim (maar zeker ook de christen en westerse mens) heeft nog veel te leren als het aankomt op samenleven met elkaar. Ieder volk, iedere groepering en/of afsplitsing denkt immers: "Wij zijn de beste" en "Onze manier is de juiste manier". Homo sapiens heeft nog veel te leren.
DE islam is niet de schuld. HET Jodendom was niet de schuld. HET kapitalisme is niet HET probleem. Het zijn de mensen die er niet mee om kunnen gaan. Mensen die zichzelf met hun gedachten verheven voelen boven andere mensen en gedachten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- MachineElf
- Ervaren pen
wie zaait hier haat mijn beste dikkemick? Als de soera's haatzaaiend overkomen is dat reden om daarbij stil te staan.dikkemick schreef:Haatzaaien en/of oproepen tot haat heeft nog nooit in de geschiedenis van de mensheid een conflict opgelost. Ik begrijp je onvrede en "angst" MachineElf, maar zoals jij tekeer gaat, ben je (als het erop aan komt) waarschijnlijk geen haar menselijker dan de moslim.
Ik heb ze niet gepubliceerd, enkel hier gedeeld.
Kan je aan een paar quotes aangeven waarom ik geen haar beter ben dan moslims? Of waar ik aangeef dat wij de betere zijn? Wel heb ik een mening die ik naar voren durf brengen.
Het zijn de mensen en hun besturingssysteem dat hen beperkt of verrijkt he dikkemick.
Cultuur is zo'n besturingssysteem.
Ik ben hier thuis in het Westen he, ik moet mij niet aanpassen he. Hoewel, ik moet dat wel. En vandaag zeg ik: NO MORE!
Dit was Hitlers eerste speech:
November 9, 1921
For us there are only two possiblities: either we remain German or we come under the thumb of the Jews. This latter must not occur; even if we are small, we are a force. A well-organized group can conquer a strong enemy. If you stick close together and keep bringing in new people, we will be victorious over the Jews.
Inspiratie haalde hij uit de bijbel.
http://scienceblogs.com/pharyngula/2006 ... -he-was-q/" onclick="window.open(this.href);return false;
Schreeuwen lost echt niets op. De geschiedenis heeft dit meerdere malen aangetoond.
November 9, 1921
For us there are only two possiblities: either we remain German or we come under the thumb of the Jews. This latter must not occur; even if we are small, we are a force. A well-organized group can conquer a strong enemy. If you stick close together and keep bringing in new people, we will be victorious over the Jews.
http://scienceblogs.com/pharyngula/2006 ... -he-was-q/" onclick="window.open(this.href);return false;
Schreeuwen lost echt niets op. De geschiedenis heeft dit meerdere malen aangetoond.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Noem een iets waarin jij verplicht bent te doen wat jouw allochtone buurman wil.MachineElf schreef: Ik ben hier thuis in het Westen he, ik moet mij niet aanpassen he. Hoewel, ik moet dat wel. En vandaag zeg ik: NO MORE!
Dan kunnen we het ergens over hebben.
Want eerlijk gezegd weet ik niet iets bepaalds waar jij het over hebt.
Wat is kun jij niet meer op zijn Westers?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik heb hem uiteraard wel aangeklikt, maar ik had niet de volle 15 minuten nodig om vast te stellen dat er geen enkel verband was met mijn link. Dat overtuigde mij er van dat je weer eens buitengewoon ondoordacht had gereageerd. Gelukkig geef je dat nu ook toe. Er is nog hoop. . .MachineElf schreef: Aangezien U zo snel reageert ga ik er van uit dat U niet naar mijn link hebt gekeken.
Ik wens u alle goeds
- MachineElf
- Ervaren pen
School werd aangepast (autochtonen zijn verplicht halal te eten of moeten eten van thuis meenemen, de wereld op zijn kop)Maria schreef:Noem een iets waarin jij verplicht bent te doen wat jouw allochtone buurman wil.MachineElf schreef: Ik ben hier thuis in het Westen he, ik moet mij niet aanpassen he. Hoewel, ik moet dat wel. En vandaag zeg ik: NO MORE!
Dan kunnen we het ergens over hebben.
Want eerlijk gezegd weet ik niet iets bepaalds waar jij het over hebt.
Wat is kun jij niet meer op zijn Westers?
Halal vlees werd lang verkocht als gewoon vlees - tegen mijn wil at ik dat misschien
Bosklassen afgelast omdat enkele studenten niet mee konden, solidariteit
Kerstbomen verdwenen op scholen
Mijn straatbeeld zijn overwegend moslims in gewaden (man en vrouw apart)
Muziek is ook niet neutraal dus in de multicul winkelstraten geen muziek meer
We dragen allemaal bij voor moskeeën, die imam zijn loon en pensioen
We dragen ook bij voor salafistische moskeeën die wellicht verantwoordelijk zijn aan meerdere aanslagen in Europa.
Ergo we subsidiëren onze eigen oorlogsslachtoffers.
Alcohol verboden zones
Omvergelopen worden met het woord "kafir"
Er is geen sprake van integratie, enkel het ontplooien van eigen cultuur. En wij dommerikken buigen voorover voor onze nieuwe sheik. Geven alles wat onze voorouders opbouwden openhandig af. Onze kinderen zullen ons dankbaar zijn.
De stem van onze kinderen ! Luister er naar !
U gaf zelf Nederlandse wijken aan, misschien eens praten met een oudere generatie die daar voor de migratie woonde?
Mijn oma is al 4x overvallen en durft haar home niet meer te verlaten, ook niet overdag. Haar man werkte 50 jaar in het fabriek en als vrijwillger bij de brandweer. Hij stierf, ze heeft een pensioen van 800 euro waarvan alles naar het home gaat. Ze heeft geen geld om te verhuizen naar een "veilig" home. Het ergste is dat de overvaller een hogere uitkering heeft dan zij. Toen dat gebeurde hadden wij een andere regering en was die wijk een "no go zone". Niet letterlijk, maar de politie kwam daar bijna niet meer. Als je daar een autoaccident had werd je als autochtoon direct omringd door 20tal moslims die natuurlijk getuigden wie in fout was. Nu is het iets beter met de nieuwe regering.
Is dit dan samenleven? Of is dit apartheid creëren ? Iemand bekend met "The clash of the civilizations?" Aanrader om een blik op de nabije toekomst te werpen. It's already been written and done before. Who is the mastermind of it all?
Edits door bijwerkingen
Laatst gewijzigd door MachineElf op 01 aug 2016 06:32, 13 keer totaal gewijzigd.
- MachineElf
- Ervaren pen
Maar U gaat wel vakkundig aan vragen voorbij.Peter van Velzen schreef:Ik heb hem uiteraard wel aangeklikt, maar ik had niet de volle 15 minuten nodig om vast te stellen dat er geen enkel verband was met mijn link. Dat overtuigde mij er van dat je weer eens buitengewoon ondoordacht had gereageerd. Gelukkig geef je dat nu ook toe. Er is nog hoop. . .MachineElf schreef: Aangezien U zo snel reageert ga ik er van uit dat U niet naar mijn link hebt gekeken.
Wilt U meer of minder moslims in Europa?
Wat vond U van de teksten in de koran die oproepen tot strijden? Ook al denken ze dat het niet goed voor hen is.
- MachineElf
- Ervaren pen
En met wie heeft Hitler nu meer gemeen? De koran of de bijbel?dikkemick schreef:Dit was Hitlers eerste speech:
November 9, 1921
Welke cultuur is van jongs af geïndoctrineerd joden te haten?
Bekend met het broederschap moslims en Hitler?
http://www.billionbibles.org/sharia/hit ... rhood.html" onclick="window.open(this.href);return false;Muslim Brotherhood was founded in Egypt in 1928 by Hassan al-Banna, a 22-year old Muslim who admired Adolf Hitler's hatred of the Jews and persistently wrote to Hitler to express his admiration for Hitler and his desire for collaboration with Hitler's Nazi Party.
Komt nog bij kijken dat Hitler dacht een heilige missie uit te voeren na het lezen van passages uit de koran.
Ik vind het zwak in tegenstelling tot wat ik bracht.
Kan je misschien ook antwoorden zonder naast de essentie te gaan? De essentie is dat de koran oproept tot strijden, ook al denken moslims dat dat niet goed voor hen is. De religie verbiedt dus het geweten.
Ik vind dat een gevaarlijk parcours in een Westerse maatschappij waar ons geweten juist centraal staat.
Maar we zijn een beetje over the top gegaan en proberen alles weg te relativeren omdat we te bang zijn om te zien wat voor onze neus staat.
- MachineElf
- Ervaren pen
Van de economische vluchtelingen is 80% man! Waarvan een overwegende meerderheid jongemannen.Peter van Velzen schreef: Pardon? Je schreef 80% jongemannen. Vergeleken met het hoogste cijfers dat daadwerkelijk gevonden werd (58% voor mannen anders dan kinderen onder bootvluchtelingen), zat je er veel verder naast1 Jouw 20% vrouwen en kinderen en oudere mannen moest minsten 42% vrouwen en kinderen zijn, en onder (alle) syriers zelfs 75%. Dat is niet een afwijking van 5% maar is minstens een factor twee te hoog!
Ik zit er niet naast "aan de andere kant" ik zoek cijfers in betrouwbare bronnen. Als die er naast zitten dan zit ik er ook naast, maar ik zuig het in elk geval niet uit mijn duim.
Jouw jaarlijks miljoenen vluchteligen (door mij even vertaalt als elk jaar 2 miljoen of meer) was ook het ongeveer het dubbele van de iets meer dan een miljoen in 2015 en (ruim) minder dan een miljoen in andere jaren. Het is gewoon dronkemanspraat!
5 zal eerder je alcoholpromillage zijn!
Ik etaleer inderdaad de andere kant. Nuchtere feiten. Die vallen jou blijkbaar slecht op je maag.
De media en politiek manipuleren de cijfers en weten maar al te goed hoe laat het is.
Wie zegt dat het maar rond de 50% schommelt is gewoon betoeterd of goedgelovig. Heeft U werkelijk gezien naar ALLE beelden die bij deze massa migratie kwamen kijken? Bent U verder gegaan op ALLE cijfers of enkel de Syrische?
De overwegende meerderheid van vluchtelingen kwamen via Libië en ze komen per honderden per dag toe. Italië had eerst een akkoord met Khadaffi om vluchtelingen tegen te houden. Maar die zijn controle viel dus weg na de val van Libië.
Dit is geen dronkemanspraat. Er komen jaarlijks miljoenen vluchtelingen toe. Ze maskeren dat als oorlogsvluchtelingen, maar dat zijn ze niet. Ze hebben zich gewoon bewust overkweekt en dit is een invasie.
Heel Afrika stroomt leeg richting ons en de paus heeft al opgeroepen ze op te nemen.
Dat werd bevestigd door Merkel: Wir schaffes das II
Ik denk dat U te nuchter probeert te zijn en de realiteit bewust verdringt omdat U in uw achterhoofd maar al te goed weet hoe laat het is.
https://www.youtube.com/watch?v=n0GVDArwobc" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze jungle is nu leeg en aan onze Vlaamse kust toegekomen. Laatst was ik met mijn partner aan de kust, een stickie aan het roken word ik omringd door 20 man die ook eens wouden. Ik heb smetvrees en ze kwamen te dicht te staan dus ik ging een stap achteruit, dat namen zij niet in goede aarde. Met veel geduw en getrek nemen ze me mijn stickie af en rennen er van door. Wat kon ik doen tegen circa 20 man? En wat als ik in opstand kwam? Had ik dit kunnen schrijven?
- MachineElf
- Ervaren pen
OKdikkemick schreef:Het enige dat ik doe, MachineElf, is naar de geschiedenis van homo sapiens kijken. Waar (te) veel mensen bijeen komen botsen te veel verschillende belangen. Naz--Duitsland was er van overtuigd dat de armoede waarin ze terecht was gekomen werd veroorzaakt door o.a. het Joodse volk.
Ik lees net een stukje wiki-tekst over oorzaken van de 2e WO.
Al sinds lange tijd speelt nationalisme een belangrijke rol in de wereldgeschiedenis. De Eerste Wereldoorlog is een bekend voorbeeld van een escalatie van het nationalisme. Ook na de Eerste Wereldoorlog speelde nationalisme een grote rol. Het werd steeds gevaarlijker omdat het om extreme vormen ging. In het Japanse Keizerrijk vonden de nationalisten dat buitenlandse invloeden te groot werden en dat daardoor de staat strakker bestuurd moest worden en dat de buitenlanders weg moesten. In Duitsland zorgde Hitler voor een belangrijke wenteling in de gedachten van de Duitsers, het Germaanse ras was de 'übermensch' en onder andere de Slavische en negroïde volkeren waren 'untermenschen'.
RESET - maak je hoofd leeg.
Bekijk nu beide culturen. Wie is de nazi?
Wie roept hedendaags op voor een genocide bij joden?
Maar het zijn "zij" die zich buiten onze cultuur plaatsen en na enkele generaties nog steeds in apartheid wensen te leven. Dat kost het Westen klauwenvol geld, en wij kunnen natuurlijk alles weg relativeren, maar er staat veel op spel.Het wij-zij denken. Je eigen cultuur hoogachten boven iedere andere (minderwaardige) cultuur. Nu wordt religie als grote boosdoener gezien, maar geloof me, er zijn meerdere oorzaken denkbaar om een oorlog te beginnen (of in onvrede met elkaar te leven). Stop teveel mensen op een te klein gebied en je hebt hoe dan ook de poppen aan het dansen.
Gaan we investeren in onze toekomst en verder Westers ontwikkelen. OF gaan we verder de kop in het zand steken en iets onderhouden wat zich nooit conform zal maken op onze maatschappij?
Waarom denk je dat de media zo voorzichtig is met beelden? Waarom denk je dat er vroeger wel veel dialoog was maar hedendaags wat minder? Men houdt zeer bewust deze geest in de fles.Wat ik niet wil zeggen is dat er in een land geen regels en omgangsvormen moeten zijn. Maar ook geldt weer: Dialoog! We leven in een democratisch land en dat betekent dat er op deze wijze regels opgesteld worden. Het zou zomaar kunnen zijn dat straks in Nederland de islamitische partij de meeste stemmen gaan krijgen. Dat is nl. ook democratie. Ik ben het er niet mee eens, maar zal me er, als dit feit wordt, bij moeten neerleggen. Dan rest mij maar 1 optie. Wegwezen!
En de vraag is dan: Waar kan ik opgevangen worden? Wie accepteert en stroom atheïstisch vluchtelingen?
Het zou zomaar kunnen, dat wij de underdog worden. Maar houden we dat tegen door islam het land uit te sturen? Of MOETEN we om de tafel gaan zitten en zorgen dat er afspraken gemaakt gaan worden waarmee beide partijen vrede hebben?
Mocht dit laatste niet mogelijk zijn, omdat we beiden te eigenwijs zijn ons bij bepaalde principes neer te leggen dan is wellicht WO3 een feit. We doen er verder niets aan. We zijn belast met oeroude (dierlijke) genen.
De enige oplossing die ik kan bedenken is
1. Een komeet die inslaat en een einde maakt aan homo sapiens.
2. Die eigenschap benutten die ons 'sapiens' maakt: De rede. Het verstand. De dialoog.
Ik roep als geen ander op tot dialoog. Maar we draaien in cirkels die steeds woester circuleren. Er zijn imams en haatpredikers het Westen rond gegaan en hebben moslims op hun geloof gewezen. Het naar "hun essentie" geleid.
De beelden van GB hebben onze media niet bereikt, integendeel. Cameraploegen zijn op zoek naar beelden en verkondigen het niet meer zoals het is.
Duizendtal betogers tegen een geweldloze cartoon, een non doodgeschoten en tientallen andere doden, miljoenen schade.
Tientallen aanwezigen bij de solidariteitsbetuigenis na de aanslagen. Bij die van Zaventem waren er ook veel amokmakers die allah uhakbar riepen.
Wat zegt uw rationeel logisch verstand daarop? Zonder een idee van buiten af aan te grijpen om dit weg te relativeren. Wat denkt U ervan?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik geef de voorkeur aan minder onderworpenen (dat betekent moslim!) in de gehele wereld. De teksten die oproepen om te strijden zijn normaal voor een legeraanvoerder tijdens een oorlog in de 7e eeuw van onze jaartelling. Helaas zien velen ze als eeuwige waarheid, maar eeuwige waarheden bestaan niet. We leren immers elke eeuw weer bij. Ik hoop dat de onderworpenen spoedig kennis nemen van de nieuwe kennis en haar ook in hun morele handelen gaan toepasssen. De eerste goede aanzet is aanwezig, maar ze hebben nog een flinke weg te gaan. Maar ook bij ons zijn er nog mensen wier empathie nog niet de vreemden en de andersdenkenden omvat. Ook hier valt nog veel te leren,MachineElf schreef:
Maar U gaat wel vakkundig aan vragen voorbij.
Wilt U meer of minder moslims in Europa?
Wat vond U van de teksten in de koran die oproepen tot strijden? Ook al denken ze dat het niet goed voor hen is.
Ik wens u alle goeds