Weer een nieuweling

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hoobler

Weer een nieuweling

Bericht door Hoobler »

Hoi iedereen,

Dan zal ik me maar even voorstellen. Ik ben een jonge christen (22 jaartjes) die graag met anderen praat over alles wat met religie en atheïsme te maken heeft. Ik ben er één van het conservatieve type, maar probeer mijn meningen altijd rationeel te verantwoorden. Voor zover dat mogelijk is natuurlijk.

Ben jaren geleden eens actief geweest op een ander forum dat inmiddels offline is, en heb eigenlijk wel weer eens zin in wat goede gesprekken :)

Tot spreeks.
Maria
Moderator

Re: Weer een nieuweling

Bericht door Maria »

Welkom.
Interessante gesprekken zijn altijd welkom.
Het zal niet een met elkaar meelopen worden, daar dit toch een vrijdenkers forum is, maar nieuwe inzichten zijn altijd welkom.
maar probeer mijn meningen altijd rationeel te verantwoorden
Dat probeer ik ook altijd, maar het lukt niet altijd, ook al blijkt dat hier op het forum maar af en toe. :wink:
Soms kunnen we niet om onze gevoelens heen.

Ik wens je veel discussie plezier.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Goed dat een christen naar ons forum komt voor een goed gesprek. =D> :thumbright:
Welkom
Succes. Sommige christenen hier weten een stormvloed van berichten te genereren. Laat je niet overdonderen. Advies: begin voorzichtig. Niemand heeft haast.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Welkom.
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Welkom Hoobler.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Welkom Hoobler,

We zijn altijd blij met iemand die rationele argumenten wil gebruiken.
Zelf vertrouw ik nog meer op empirische waarnemingen, maar ook die verliezen zonder rationele overwegingen veel van hun waarde.
Ik wens u alle goeds
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Welkom Hoobler, misschien ben jij die ene christen die mij door goeie argumenten weet te overtuigen dat god niet dood is.
Als, vooralsnog, overtuigd atheïst laat ik me graag overtuigen want jullie wereldbeeld is werkelijk een sprookje. Maar vooralsnog geloof ik niet in sprookjes.
Ik vrees alleen dat ik de discussie met overtuigde christenen een beetje moe ben. Werk ook al jaren niet meer op de Veluwe dus dergelijke discussies op mijn werk zijn er gelukkig niet meer. Gelukkig omdat ze steeds op hetzelfde neer kwamen. Wees wel gewaarschuwd. Een christelijke collega is eens vd discussie weggelopen omdat ze bang was aan haar geloof te gaan twijfelen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Hoobler

Bericht door Hoobler »

Bedankt voor de welkome woorden!

@Gerard: Daar moet je maar niet op rekenen haha. Begrip voor elkaars positie is al een heel ding. Elkaar overtuigen gaat niet zo makkelijk, van beide kanten niet. Maar we mogen wel ons best doen natuurlijk.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Wederzijds respect is de basis voor elke dialoog. Begrip is weer een stapje verder. Overtuigen misschien een moeilijk te overbruggen stap. Maar ik sta open voor je pogingen in een vd onderwerpen. Maar ga je eerst maar eens rustig oriënteren en voel je welkom hier.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Welkom Hoobler.

Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar hoe kan je als conservatief, rationeel dingen benaderen.
Conservatief, daar versta ik onder vasthouden aan oude normen. Hoe kan je dan rationeel denken als je vasthoud aan oude en misschien wel achterhaalde standpunten.

Maar misschien is dat wel een ander topic waard.

Nogmaals welkom.
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Hoobler

Bericht door Hoobler »

Oude, traditionele standpunten hoeven niet per se irrationeel te zijn. Dus je kan best conservatief zijn, en toch ervan overtuigd zijn dat (de meeste van) je standpunten goed te verantwoorden zijn.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoobler schreef:Bedankt voor de welkome woorden!
Elkaar overtuigen gaat niet zo makkelijk, van beide kanten niet. Maar we mogen wel ons best doen natuurlijk.
Die illusie ben ik inmiddels kwijt (van het overtuigen). Maar ik ben zeer benieuwd naar je rationeel verantwoorde bijdragen. Welkom!!
Ik zou dan ook zeggen: open een topic met deze bijdragen. Want als ze werkelijk rationeel en verantwoord zijn, krijg je ons juist wel om!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

ook hier welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie