Ik ben........Oldboy

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Oldboy
Geregelde verschijning

Ik ben........Oldboy

Bericht door Oldboy »

Toeval of niet, het kan geen kwaad om andere manieren van denken te exploreren,
Want als alles toeval is stel je eigenlijk weinig in vraag, ik draag geen enkel label, ik ben niet religieus geen atheist,
Simpel is het niet, op de meest elementaire vragen hebben we geen antwoord,

Onze psyche heeft een bepaalde reflex om om te gaan met het existentiele,ongekende en ik probeer me nergens op vast te pinnen en zo mijn denken te bevrijden van die psychologische blokkades
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Biocentrisme en andere

Bericht door Peter van Velzen »

Dit is het subforum even voorstellen. Medunkt dat Oldboy zich nogal filosofisch heeft voorgesteld. Dus ik zeg alleen maar welkom. Verder in Filosofie zou ik zeggen. Daarbij zie ik twee onderwerpen. De diverse betekenissen van God en biocentrisme. (of wellicht diverse betekenissen daarvan) Veel plezier met dat soort uitstapjes! Ik heb net een wiskundeles gevolgd over de opvolger van tellen (= vermenigvuldigen) de opvolger daarvan (machtsverheffen) en de opvolger daarvan. Dat leidt tot eindeloze opvolgers en daar moet ik bij dit bericht weer aan denken. Materie = tellen, leven = vermenigvuldigen, denken = machtsverheffen en god is de denkbeeldige opvolger daarvan.
Ik wens u alle goeds
Oldboy
Geregelde verschijning

Re: Biocentrisme en andere

Bericht door Oldboy »

Ik ben een zeer chaotische geest, het kan even duren tot ik wat produceer maar ik dacht zo om al eens te orienteren waar ik over denk, misschien kan het wat extra input opleveren,

Aangezien de orientatie van het concept gebaseerd zijn op de biologische factor ben ik van plan om,

Het begrip biocentricme meer toe te lichten, andere standpunten en ook de relevantie met het leven als universeel concept,

Verbanden aan te tonen met de levenskunstfilosofie en het belang van de psychologie, als voorbeeld denk ik aan neuroplacticity, maw het aanpassingsvermogen van onze hersenen,

Het verband met intellegentie en complexiteit,
Maria
Moderator

Re: Ik ben........Oldboy

Bericht door Maria »

Welkom Oldboy.

Hier om je kort voor te stellen, eventueel met wat info, wat jou interesseert en wat je drijft hier met ons mee te willen doen.
En ons in de gelegenheid te stellen om je welkom te heten. :)
Lees even Persoonlijk
Dit forum is nl. niet voor discussie.

Daar dit een interessant onderwerp is voor overdenking en discussie, voor ons op Freethinker vnl. in filosofische zin, en er al enige inhoudelijke reacties werden gegeven, heb ik je intro verplaatst naar "Filosofie". Biocentrisme en andere
Je hebt al een aanzet gegeven voor het onderwerp waar je mee bezig bent.
Ik hoop er ook meer over te lezen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Oldboy
Geregelde verschijning

Re: Ik ben........Oldboy

Bericht door Oldboy »

Ik heb je link bekeken, ik was me nog niet helemaal bewust van de forumregels, ik zal hier niet meer discussieren,

Ik vind het wel nog wat prematuur om mijn aanzet al in het subforum filosofie te zetten, omdat ik eigenlijk niet echt tevreden ben van wat ik geschreven heb, maar ik heb er ook niet zo veel problemen mee, dus laat gerust maar staan

Als ik klaar ben met mijn stukje zou ik graag een nieuwe thread beginnen in het subforum filosofie, als dat kan, indien nodig kunnen jullie de vorige thread dan eventueel deleten, het is wat vreemd om twee threads te hebben over hetzelfde onderwerp, maar als ik aansluit op de originele thread ligt de focus nog altijd op de eerste aanzet en denk ik dat het verwarrend overkomt,

Groetjes,
Plaats reactie