Handig om even een bron te geven. Je kan niet verwachten dat we zelf gaan zoeken.Studentvanhetleven schreef: Ik adviseer je nog steeds er een paar te lezen, dan kom je er achter dat andere onderzoeken niet de negatieve correlatie aantonen.
Ik zal voor je bidden
Moderator: Moderators
Re: Vraag aan jou: Kom je ooit helemaal van het geloof af?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
Studentvanhetleven
Re: Ik zal voor je bidden
Heb geen toegang meer tot academische proxies, maar zal even kijken. Apart overigens dat je er mij om vraagt en niet Peter van V,lost and not found yet! schreef:Waarom presenteer jij hier die studies niet dan, Studentvanhetleven?
Even geen tijd en zin om via 'gewone Google' te zoeken: maar hier staat ook ongeveer in wat ik bedoel: https://en.wikipedia.org/wiki/Efficacy_of_prayer" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoppa, eerste alinea: https://en.wikipedia.org/wiki/Studies_o ... ory_prayer" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Studentvanhetleven op 02 apr 2016 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Studentvanhetleven
Ga je weer. Wat een onlogische gedachtenspinsels. Echt, moet ik nu echt uitleggen dat dit geen vaststaand feit is? Dat snap je toch hopelijk zelf wel?doctorwho schreef:Kan je dan even het gebrek in de logica die ik je oplepelde op tafel leggen? Ik gaf slechts een consequentie van almacht ten beste. Als bidders het gedachtenlezen en handelen van de almachtige kunnen beïnvloeden is deze niet almachtig.
Denk jij maar even rustig na over of een almachtige God wil interacteren met schepsels en zijn handelen er door wil laten beinvloeden en waarom dat in vredesnaam van Zijn/Haar almacht zou afdoen.doctorwho schreef:Denk maar eens rustig over de implicaties die almacht met zich meebrengt(analoog aan de demon van Laplace). Ook hoef je een algoede goed niet te prijzen voor het goed zijn want een algoede god kan niet anders.
-
Studentvanhetleven
Waarom zeg je dit alleen tegen mij? Wat een bevooroordeelde behandeling zeg...Fish schreef:Handig om even een bron te geven. Je kan niet verwachten dat we zelf gaan zoeken.Studentvanhetleven schreef: Ik adviseer je nog steeds er een paar te lezen, dan kom je er achter dat andere onderzoeken niet de negatieve correlatie aantonen.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik vraag me af of ennige andere studie dit aspect ook maar heeft onderzocht. Maar ondertussen kun je maar beter voorzichtig zijn met zeggen dat je voor iemand bidt. Meer vraag ik niet van je.Studentvanhetleven schreef:ik weet wat n metastudie is, zou ik je anders adviseren er één of meerdere te lezen? Ik adviseer je nog steeds er een paar te lezen, dan kom je er achter dat andere onderzoeken niet de negatieve correlatie aantonen.
Ik wens u alle goeds
-
Studentvanhetleven
Ik ga niet mijn gedrag aanpassen nav welgeteld één studie die in mijn straatje valt. Dat laat ik aan 'freethinkers' over. Vooralsnog is de stand der zaken dat alle onderzoeken tezamen geen waarneembaar effect aantonen van voorbeden. Dus ook geen negatieve. Dus volkomen onschuldig, stel je niet zo aan.Peter van Velzen schreef:Ik vraag me af of ennige andere studie dit aspect ook maar heeft onderzocht. Maar ondertussen kun je maar beter voorzichtig zijn met zeggen dat je voor iemand bidt. Meer vraag ik niet van je.Studentvanhetleven schreef:ik weet wat n metastudie is, zou ik je anders adviseren er één of meerdere te lezen? Ik adviseer je nog steeds er een paar te lezen, dan kom je er achter dat andere onderzoeken niet de negatieve correlatie aantonen.
Studentvanhetleven schreef:Hoppa, eerste alinea: https://en.wikipedia.org/wiki/Studies_o" onclick="window.open(this.href);return false; ... ory_prayer
Klinkt als placebo. De zieke mag niet weten of er wel of neit hem gebeden wordt. Is hieraan voldaan?Some religions claim that praying for somebody who is sick can have positive effects on the health of the person being prayed for.
Tweede alinea:
Dat klinkt niet positief.Meta-studies of the literature in the field have been performed showing evidence only for no effect or a potentially small effect. For instance, a 2006 meta analysis on 14 studies concluded that there is "no discernible effect" while a 2007 systemic review of intercessory prayer reported inconclusive results, noting that 7 of 17 studies had "small, but significant, effect sizes" but the review noted that the most methodologically rigorous studies failed to produce significant findings.[1][2]
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik vraag je niet om niet te bidden, maar om het niet aan te kondigen. Bidt gerust, maar doe het in stilte.Studentvanhetleven schreef:Ik ga niet mijn gedrag aanpassen nav welgeteld één studie die in mijn straatje valt. Dat laat ik aan 'freethinkers' over. Vooralsnog is de stand der zaken dat alle onderzoeken tezamen geen waarneembaar effect aantonen van voorbeden. Dus ook geen negatieve. Dus volkomen onschuldig, stel je niet zo aan.
Ik wens u alle goeds
Resultaat verwachten van bidden betekent geloof hebben dat God dingen kan veranderen op verzoek. Als hij dat kan, waarom doet hij dat dan niet spontaan? Waarom is er dan leed?
En waarom bidden we alleen voor dingen die vaag zijn. Waarom niet voor technische dingen. Stel de monteur verlaat het huis met de opmerking: "Sorry meneer, niets meer aan te doen, uw koelkast is definitief stuk." Dan doet hij het toch weer na bidden?
En waarom bidden we alleen voor dingen die vaag zijn. Waarom niet voor technische dingen. Stel de monteur verlaat het huis met de opmerking: "Sorry meneer, niets meer aan te doen, uw koelkast is definitief stuk." Dan doet hij het toch weer na bidden?
-
Studentvanhetleven
Mooi hoe je constant niet ingaat op waar t echt om gaat. Maar goed, ik zal ook voor jou bidden.Peter van Velzen schreef:Ik vraag je niet om niet te bidden, maar om het niet aan te kondigen. Bidt gerust, maar doe het in stilte.Studentvanhetleven schreef:Ik ga niet mijn gedrag aanpassen nav welgeteld één studie die in mijn straatje valt. Dat laat ik aan 'freethinkers' over. Vooralsnog is de stand der zaken dat alle onderzoeken tezamen geen waarneembaar effect aantonen van voorbeden. Dus ook geen negatieve. Dus volkomen onschuldig, stel je niet zo aan.
-
Studentvanhetleven
Geen idee. Misschien verwacht Hij of Zij betrokkenheid? Of misschien moeten de mensen het grotendeels allemaal zelf doen? Of misschien levert bidden alleen psychische steun op en geen fysieke wonderen?Bonjour schreef:Resultaat verwachten van bidden betekent geloof hebben dat God dingen kan veranderen op verzoek. Als hij dat kan, waarom doet hij dat dan niet spontaan? Waarom is er dan leed?
Ben je nu hardop aan t denken? Aan wie is dit gericht?Bonjour schreef: En waarom bidden we alleen voor dingen die vaag zijn. Waarom niet voor technische dingen. Stel de monteur verlaat het huis met de opmerking: "Sorry meneer, niets meer aan te doen, uw koelkast is definitief stuk." Dan doet hij het toch weer na bidden?
-
Studentvanhetleven
Kun jij dit misschien aan t verstand van je mede 'freethinker' Peter van V brengen? Hij blijft maar welhaast recalcitrant vasthouden aan dat ene achterhaalde onderzoek namelijk.Bonjour schreef:Dat klinkt niet positief.Meta-studies of the literature in the field have been performed showing evidence only for no effect or a potentially small effect. For instance, a 2006 meta analysis on 14 studies concluded that there is "no discernible effect" while a 2007 systemic review of intercessory prayer reported inconclusive results, noting that 7 of 17 studies had "small, but significant, effect sizes" but the review noted that the most methodologically rigorous studies failed to produce significant findings.[1][2]
Dat hoeft volgens mij niet. In deze alinea staat dat onderzoeken niets significants hebben opgeleverd. Daar gaat Peter wel in mee.
-
Studentvanhetleven
Je hebt moeite met lezen?Bonjour schreef:Dat hoeft volgens mij niet. In deze alinea staat dat onderzoeken niets significants hebben opgeleverd. Daar gaat Peter wel in mee.
Als bidden hielp hing de grot van Lourdes vol met kunstbenen en handen in plaats van krukken. 
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.