Au! Knal ik zomaar met mijn nieuwsgierige hoofd tegen de paywall.vegan-revolution schreef:In het artikel AlphaGo Software Storms Back to Beat Human in Final Game lijkt het erop ..............
De opmars van kunstmatige intelligentie
Moderator: Moderators
Re: De opmars van kunstmatige intelligentie
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- vegan-revolution
- Superposter
Ik nu ook. Dat was net nog niet zo (misschien is die paywall alleen op gezette tijden actief?). Het is een redelijk informatief artikel. Gelukkig kon ik het door mij geciteerde hier nog net op tijd ten beste geven. Dat was mijns inziens ook wel datgene wat het meest in het oog sprong naast wat andere artikelen óók al aan informatie verstrekken.Cluny schreef:Au! Knal ik zomaar met mijn nieuwsgierige hoofd tegen de paywall.vegan-revolution schreef:In het artikel AlphaGo Software Storms Back to Beat Human in Final Game lijkt het erop ..............
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- vegan-revolution
- Superposter
Hier nog een bericht dat aangeeft dat Zuid-Korea "wants to strike back" :
South Korea trumpets $860-million AI fund after AlphaGo 'shock'
Daaruit :
South Korea trumpets $860-million AI fund after AlphaGo 'shock'
Daaruit :
South Korea announced on 17 March that it would invest $863 million (1 trillion won) in artificial-intelligence (AI) research over the next five years. It is not immediately clear whether the cash represents new funding, or had been previously allocated to AI efforts. But it does include the founding of a high-profile, public–private research centre with participation from several Korean conglomerates, including Samsung, LG Electronics and Hyundai Motor, as well as the technology firm Naver, based near Seoul.
The timing of the announcement indicates the impact in South Korea of AlphaGo, which two days earlier wrapped up a 4–1 victory over grandmaster Lee Sedol in an exhibition match in Seoul. The feat was hailed as a milestone for AI research. But it also shocked the Korean public, stoking widespread concern over the capabilities of AI, as well as a spate of newspaper headlines worrying that South Korea was falling behind in a crucial growth industry.
- vegan-revolution
- Superposter
Eén van de meest recente creaties van Hanson Robotics, Sophia :
Rond het einde van de video geeft Sophia een politiek incorrect antwoord.
Rond het einde van de video geeft Sophia een politiek incorrect antwoord.

bizar hoe echt het al begint te lijken.
Martim Cymbron -
- Jan van Lennip
- Diehard
Grappig dat ze op een mens lijktArjen2015 schreef:bizar hoe echt het al begint te lijken.

Zo zie je maar hoe dom het apparaat in werkelijkheid is.Rond het einde van de video geeft Sophia een politiek incorrect antwoord.
Voor echt stunnig kunstmatige intelligentie: HIerin is te zien hoe 3 robotjes een pilletje krijgen waardoor ze niet meer kunnen praten door middel van een druk op hun hoofd. Ëéntje van hen krijgt een placebo. Opmerkelijk hoe de reactie is van het robotje als deze er achter komt dat hij het placebo heeft toegedient gekregen.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
- vegan-revolution
- Superposter
Je snapt toch hopelijk wel dat dit bewust is opgevoerd als "practical joke"? Natuurlijk is zo'n apparaat tot veel meer in staat. Zeker wanneer het uit steeds geavanceerdere "deep learning" systemen kan putten.Jan van Lennip schreef:Zo zie je maar hoe dom het apparaat in werkelijkheid is.
- Jan van Lennip
- Diehard
Nee, sorry, ik zie dat deze onzin een bedreiging voor de mensheid vormt. Ik zeg stekker eruit.vegan-revolution schreef: Je snapt toch hopelijk wel dat dit bewust is opgevoerd als "practical joke"? Natuurlijk is zo'n apparaat tot veel meer in staat. Zeker wanneer het uit steeds geavanceerdere "deep learning" systemen kan putten.
Ik denk steeds: "Wat mis ik nu?"
Een paar lachrimpeltjes zouden het helemaal echt laten lijken.
Maar serieus: Ik stik van de nieuwsgierigheid hoever dit allemaal zal gaan en hoe men dat allemaal kan inpassen.
Maar tegelijkertijd krijg ik de bibbers.
Een paar lachrimpeltjes zouden het helemaal echt laten lijken.

Maar serieus: Ik stik van de nieuwsgierigheid hoever dit allemaal zal gaan en hoe men dat allemaal kan inpassen.
Maar tegelijkertijd krijg ik de bibbers.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Jan van Lennip
- Diehard
Je mist niks. Sommige van ons hebben de neiging om catastrofistische ideeën erop na te houden. Wij zijn natuurlijk degene die dat telkens zelf in de hand hebben.Maria schreef:Ik denk steeds: "Wat mis ik nu?"
Een paar lachrimpeltjes zouden het helemaal echt laten lijken.![]()
Volgens ons systeem zijn de extremistische uitspraken van die robot een reden om deze machine onder curatele te stellen. Bij mensen noemen we dit psychiatrisch patiënt. Een robot is natuurlijk geen mens. Daardoor zal het onder een andere wetgeving vallen.Maria schreef:Maar serieus: Ik stik van de nieuwsgierigheid hoever dit allemaal zal gaan en hoe men dat allemaal kan inpassen. Maar tegelijkertijd krijg ik de bibbers.
Of misschien het enig juiste antwoord..vegan-revolution schreef:Rond het einde van de video geeft Sophia een politiek incorrect antwoord.
(cylons zijn robots)
- Jan van Lennip
- Diehard
Uncle Rat schreef:Of misschien het enig juiste antwoord..vegan-revolution schreef:Rond het einde van de video geeft Sophia een politiek incorrect antwoord.
(cylons zijn robots)
Ik bedenk ineens hoe onrealistisch het is als we het hebben over een oorlog met de robots. Ik zie helemaal geen levenszin in kunstmatige intelligentie. Het enige wat kunstmatige intelligentie doet is doorleren als het daarvoor de mogelijkheid krijgt. Er zit een biologisch wezen achter die cyclons.
- vegan-revolution
- Superposter
Voor diegenen die daar het geduld voor hebben een lezing die Demis Hassabis enkele weken voor de wedstrijd van het systeem AlphaGo met Lee Sedol hield over kunstmatige intelligentie :
Enkele uitspraken door Demis Hassabis gedaan die ik er uit wil lichten :
Enkele uitspraken door Demis Hassabis gedaan die ik er uit wil lichten :
Artificial Intelligence at a human level is decades away.
Zelf denk ik dat "decades away" een tamelijk voorzichtige schatting is en dat, zoals de inzichten nu voortschrijden, kunstmatige intelligentie op menselijk niveau vanaf nu binnen één decennium bereikt zou moeten kunnen worden.At the moment there doesn't seem to be anything in the brain which is not computable.
- Jan van Lennip
- Diehard
Waarop baseer jij dit nu weer?vegan-revolution schreef:kunstmatige intelligentie op menselijk niveau vanaf nu binnen één decennium bereikt zou moeten kunnen worden.

- vegan-revolution
- Superposter
Op dit.Jan van Lennip schreef:Waarop baseer jij dit nu weer?vegan-revolution schreef:kunstmatige intelligentie op menselijk niveau vanaf nu binnen één decennium bereikt zou moeten kunnen worden.