Nee, we zullen niet allemaal tegelijk kunnen snelladen.doctorwho schreef: Klopt maar ik had al vaker in andere bronnen gelezen hoeveel vermogen nodig is oom een gemiddelde elektrisch aangedreven auto te snel-laden (20 minuten) en daar is de gemiddelde lantaarnpaal in Nederland en de bekabeling er naartoe niet op berekend. Ik verwacht niet dat een volksvertegenwoordiger een expert is maar wel dat in dit geval betrokkene op zijn minst het verschil tussen een hybride en een stekkervoertuig kent. Ik vind het van meer visie getuigen in te zetten op beleid om het aantal transportbewegingen terug te brengen (arbeid,productie,werk) daarnaast minder of geen vlees eten en minder consumeren in wegwerpartikelen. Jan Vos doet voorkomen of alles bij het oude kan blijven als het is als we met zijn allen maar elektrisch gaan rijden. Dat is in mijn optiek een onjuiste weergave van de realiteit. Er moet namelijk veel meer gebeuren. (vandaag drukjes dus kan niet vlot reageren in deze leuke draad)
Ik zou persoonlijk eerder voorstellen om snellders te reserveren voor laadstations langs de provinciale- en snelwegen, terwijl de voertuigen thuis, op het werk, of op een parkeerplaats in de stad gewoon op de "klassieke" manier worden geladen.
Natuurlijk zal er dan nog steeds enigzins een piek geven in het gebruik van de snellaadstations, maar toch gebeurt het dan beter gespreid, terwijl veel woon-werkrijders deze snellaadstations gewoon voorbij zullen rijden.
Ook is het zo dat de elektrificering van het wagenpark natuurlijk tijd gaat kosten, en dat de geleidelijke opkomst gepaard kan gaan met geleidelijke aanpassingen.
We zullen niet van het een op het andere moment elke auto van elektriciteit hoeven voorzien.
En om de zaken nog wat verder in perspectief te plaatsen: De wil van de PvdA is nog geen wet.
De PvdA kan willen dat er over 14 jaar slechts nog elektrische auto's worden verkocht, maar dat betekent nog niet dat dit ook daadwerkelijk binnen 14 jaar een feit zal zijn.
Er zijn andere partijen, mogelijke technische beperkingen, en andere belangen.