Evolutie vragen...

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Gesloten
Desperado

Evolutie vragen...

Bericht door Desperado »

Gegroet mensen,

IK heb een paar vragen in verband met de evolutie, en ik vroeg me af hoe jullie erop zouden reageren. Dit zijn er dan een paar:

-Waar zijn de duizenden fossielen die bijvoorbeeld voorafgingen aan de evolutie van een koe?

-Waar zijn de duizenden fossielen die de overgang van vissen naar ongewervelden verklaren?

-Waaruit is mijn oog geevolueerd? Of de complexe onderdelen van mijn oren. Daar heb je weinig aan als er iets ontbreekt. Waaruit zijn deze jongens geevolueerd?

-Een vis verbruikt 40% meer energie om zich alleen maar voort te bewegen op land. Aan voedsel was er ook niet bepaald een tekort in de zeeèn. Het moet ook een oplossing bedenken voor de grotere fluctuaties in de temperatuur op het land. Ze moeten water nu zien te bewaren omdat het schaars is. Ze moeten nieren ontwikkelen. Dan heb je nog de kieuwen die aangepast moeten worden. Waarom vond er dan toch de evolutie van water naar land plaats?

-Is de evolutie van aap naar mens wel efficient geweest?

-Hoe is het allemaal begonnen? Toeval? veel mensen houden dit voor onmogelijk..
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Laat ik een iets ander antwoord formuleren dan mijn eerste ('opzouten, creahova').

Er zijn stapels boeken en artikelen en websites die je dat allemaal haarfijn uitleggen. www.nadarwin.nl, www.talkorigins.org, en dan heeft ons forumlid Tsjok vast nog wel een stapeltje links voor je. Mijn vraag aan jou: ga je die sites bestuderen en dan gebruiken als zijnde de wetenschappelijk onbetwiste waarheid, of was dit bericht uitsluitend en alleen bedoeld ter ondersteuning van een wereldbeeld dat zijn langste adem wel heeft gehad?
Laatst gewijzigd door cymric op 17 okt 2006 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

lees dit eerst helemaal door en kom dan maar terug als jer nog vragen hebt.

http://www.pandasthumb.org/
http://www.talkorigins.org/

nieuw evowiki:
http://wiki.cotch.net/index.php/Main_Page
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Desperado

Bericht door Desperado »

Ik kan niet al deze sites doorlezen, omdat ik midden in een discussie zit met een persoon die zojuist deze vragen heeft gesteld. Ik kwam daarom ook naar deze site om concrete antwoorden te krijgen (aangezien ik gehoord had dat hier veel evolutionisten zitten). Dus zouden jullie gewoon even antwoord kunnen geven op de vragen?

MVG
Samante

Bericht door Samante »

Desperado schreef:Ik kan niet al deze sites doorlezen, omdat ik midden in een discussie zit met een persoon die zojuist deze vragen heeft gesteld. Ik kwam daarom ook naar deze site om concrete antwoorden te krijgen (aangezien ik gehoord had dat hier veel evolutionisten zitten). Dus zouden jullie gewoon even antwoord kunnen geven op de vragen?

MVG
Heb je wel de tijd om te wachten op onze antwoorden en die dan allemaal te bestuderen?
Je kunt beter een van de links aanklikken en dan heb je direct wat je zoekt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Desperado schreef:Ik kan niet al deze sites doorlezen, omdat ik midden in een discussie zit met een persoon die zojuist deze vragen heeft gesteld. Ik kwam daarom ook naar deze site om concrete antwoorden te krijgen (aangezien ik gehoord had dat hier veel evolutionisten zitten). Dus zouden jullie gewoon even antwoord kunnen geven op de vragen?

MVG
Evolutionisten?

Zou jij ooit bewust kunnen worden dat dat een fout woord is?
Evolutionisten bestaan niet, begrijp je dat?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
collegavanerik
Superposter

Re: Evolutie vragen...

Desperado schreef:Gegroet mensen,

IK heb een paar vragen in verband met de evolutie, en ik vroeg me af hoe jullie erop zouden reageren. Dit zijn er dan een paar:

1 Waar zijn de duizenden fossielen die bijvoorbeeld voorafgingen aan de evolutie van een koe?

2 Waar zijn de duizenden fossielen die de overgang van vissen naar ongewervelden verklaren?

3 Waaruit is mijn oog geevolueerd? Of de complexe onderdelen van mijn oren. Daar heb je weinig aan als er iets ontbreekt. Waaruit zijn deze jongens geevolueerd?

4 Een vis verbruikt 40% meer energie om zich alleen maar voort te bewegen op land. Aan voedsel was er ook niet bepaald een tekort in de zeeèn. Het moet ook een oplossing bedenken voor de grotere fluctuaties in de temperatuur op het land. Ze moeten water nu zien te bewaren omdat het schaars is. Ze moeten nieren ontwikkelen. Dan heb je nog de kieuwen die aangepast moeten worden. Waarom vond er dan toch de evolutie van water naar land plaats?

5 Is de evolutie van aap naar mens wel efficient geweest?

6 Hoe is het allemaal begonnen? Toeval? veel mensen houden dit voor onmogelijk..
1 In de musea, fossielen zijn zeldzaam vooral van zoogdieren.
2 je bedoeld van ongewervelden naar vissen dat was in het canbrium, het zilvervisje is een levend voorbeeld.
Afbeelding
zie ook
http://en.wikipedia.org/wiki/Chordata
3 jouw oog is niet geevolueerd het is vrijwel hetzelfde als de muisachtige eerste zoogdieren. en in morfologie hetzelfe als het vissenoog.
4 zie de slijkspringer: er waren insekten op het land. Amfibieen zijn insekteneters. Vissen hebben ook nieren.
5 nee
6 ja toeval net zo toevalig als je ouders elkaar hebben ontmoet, reken die kans maar eens uit: je kunt niet bestaan zo onwaarschijnlijk is het.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Dan kan je dat ook van te voren uitleggen. Een introductie zou welkom zijn. Het woord 'evolutionist' bestaat niet. In een discussie verzeild raken over onderwerpen waar je eigenlijk niets vanaf weet is niet zo slim. Zondere nadere uitleg Van ons verlangen dat we even vlugvlugvlug wat neerpennen omdat jij dat zo graag wilt, zijn slechte manieren. De kans is trouwens groot dat die zogenaamde ander er zich gewoon onderuit lult. Geen spoor van eigen inbreng om zelf antwoorden te zoeken is wat mij betreft ook een teken aan de wand (anders had je namelijk door het intypen van 'evolutie' Wikipedia gevonden, en vandaar uit Talkorigins.org.)

Ga maar fijn tegen je discussiepartner zeggen dat je een tijdje bezig bent met inlezen in de materie. Ik zal je nog één link geven voor vlug-vlug-klaar antwoorden, en dan mag je het wat betreft de basis zelf rooien: www.talkorigins.org/indexcc . Voor serieuze vragen die op een vriendelijke manier worden ingeleid ('manieren', je weet wel) staan wij open.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
collegavanerik
Superposter

MVG
waar is die discussie?
mogen we mee doen?
kun je je opponent ook niet gewoon naar talkorigins verwijzen?
je gaf de impressie met je eerste post zelf een creahova te zijn.
Afbeelding Hebr 6:
Desperado

Re: Evolutie vragen...

Bericht door Desperado »

collegavanerik schreef: 1 In de musea, fossielen zijn zeldzaam vooral van zoogdieren.
2 je bedoeld van ongewervelden naar vissen dat was in het canbrium, het zilvervisje is een levend voorbeeld.

zie ook
http://en.wikipedia.org/wiki/Chordata
3 jouw oog is niet geevolueerd het is vrijwel hetzelfde als de muisachtige eerste zoogdieren. en in morfologie hetzelfe als het vissenoog.
4 zie de slijkspringer: er waren insekten op het land. Amfibieen zijn insekteneters. Vissen hebben ook nieren.
5 nee
6 ja toeval net zo toevalig als je ouders elkaar hebben ontmoet, reken die kans maar eens uit: je kunt niet bestaan zo onwaarschijnlijk is het.
1. Is daar ook een verklaring voor te geven (waarom het zo zeldzaam is)?
2. Ja, mijn fout. Maar toch heb je hier ook geen concrete voorbeelden van, alleen een schema van hoe het zou kunnen zijn geweest.
3. Ik snap iets niet, het oog is toch een best ingewikkelde orgaan. De trilobieten hadden ze al redelijk snel. Kun je hier spreken van een geleidelijke evolutie van eenvoudig naar ingewikkeld?
4. Dat lijkt me een zwak argument, zoals ik al zei: er was genoeg voedsel in het water.
5. Waarom gaan we er dan vanuit dat hier wel de evolutie heeft plaats gevonden?
6. Leg mij dit eens uit...
De moleculaire impasse van de evolutie

Enorme stuk tekst verwijderd, dit forum is hier niet voor bedoeld, graag door middel van een link!!
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Beste vriend ,

als je een lap tekst citeert ,
moet je wel de referenties geven :
boek / en/of website / auteur / datum van verschijnen etc ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
collegavanerik
Superposter

http://www.harunyahya.com/nl/sectie/boe ... leer12.php
HOOFDSTUK 10

De moleculaire impasse van de evolutie

In de voorafgaande hoofdstukken hebben we gezien, hoe het fossielenarchief de evolutietheorie ontkracht.
zegt genoeg lijkt me....
Afbeelding Hebr 6:
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Ik ga een moderator vragen deze discussie op slot te gooien. De vragen die worden gesteld zijn niet die van een geïnteresseerde, maar iemand die eerste de creationistische literatuur heeft gelezen en van daaruit redeneert. Dit soort discussies kunnen we missen als kiespijn. Een vriendelijk verzoek aan eenieder niet meer te reageren.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Inderdaad een creahova met ernstige creawanen waarschijnlijk veroorzaakt door een overdosis Hovink/ Hobrink info.
Niet meer reageren op dit bombardement van ongeneeslijke gekte.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Desperado:

Stuur de genoemde links naar je discussiepartner.
Op onze site is genoeg te vinden over harunyahya.

Over and out.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Gesloten